Pareto principas: Kas tai ir kaip pritaikoma SEO srityje?

Ar teko kažkada girdėti apie Pareto principą? Šios taisyklės pagrindinė mintis yra tai, kad reikia orientuotis į tas užduotis, produktus, paslaugas, kurios neša didžiausią pelną ir skirti mažiau resursų tiems, kurie užima didžiąją dalį laiko, bet sudaro minimalias pajamas.

Kaip viskas prasidėjo?

Taisyklė buvo sukurta ir pavadinta Italų ekonomisto garbei Vilfredui Paretui (angl. Vilfredo Pareto). Šis principas kilo kai Vilfredas pirmą kartą išanalizavo Italų žemės rinką. Šio tyrimo metu buvo išsiaiškinta, kad 80% Italijos žemės priklauso tik 20% visų Italijos gyventojų. Ką šis tyrimas reiškė visam likusiam pasauliui ir kodėl šis principas yra toks reikšmingas? Pareto principas buvo pradėtas taikyti ne tik žemės rinkoje, bet taip pat ir versle, technologijose, kultūroje, vadyboje, edukacijoje ir kitose gyvenimo srityse. Taisyklė padėjo pasauliui išsigryninti pagrindinius prioritetus ir tai, kad su 20% pajėgumu galime pasiekti 80% rezultatų. Taip gimė dabar dažnai girdima 80/20 taisyklė.

Kaip ir visas likęs pasaulis, pradėjome taikyti šį principą įmonės viduje, orientuotis tik ties tomis SEO užduotimis ir klientų produktais, kurie atneša didžiausią investicinę grąžą, o vėlesniame etape sėsti prie tų užduočių, kurios yra nice-to-have, bet skubos tvarka gali palaukti.

 

Kaip 80/20 taisyklė yra taikoma verslo ir marketingo srityje?

  • 80% viso svetainės srauto generuoja tik 20% kanalų
  • 80% visų vartotojų aplanko tik 20% svetainės puslapių
  • 80% srauto yra sugeneruojama iš 20% svarbiausio turinio 
  • 80% pelno atkeliauja iš 20% potencialių klientų
  • 80% konversijų yra iš 20% svarbiausių produktų
  • 80% socialinių tinklų srauto atkeliauja iš 20% pagrindinių socialinių svetainių

 

Šių taisyklių pavyzdžiai taip pat yra taikomi ne tik verslo ir marketingo srityje, bet ir SEO aplinkoje. Žvelgiant, į 80/20 taisyklę, galima pastebėti, kad visuose SEO darbuose tarpusavyje taip pat koreliuoja šios proporcijos. Dėl šios priežasties šią taisyklę galime laikyti kaip vieną iš pagrindinių sėkmės faktorių integruojant ir priskiriant prie SEO strategijų.

 

Nišiniai ir raktažodžių junginiai

 

Raktažodžių junginiai (angl. Long-tail Keywords) yra vienas iš labiausiai nepastebimų, bet didžiausią lankytojų srautą generuojančių “perlų”. Ką turime omenyje? Iš vidinės įmonės praktikos yra pastebėta, kad nišiniai raktažodžių junginiai (angl. Long-tail Keywords) sugeneruoja 80% srauto, priešingai nei bendriniai raktažodžiai su dideliu kiekiu paieškų. Kodėl taip yra? Viena iš priežasčių lemia didelė konkurencija. Atlikus raktažodžių tyrimą, dažnai galime pastebėti, kad pagrindiniai raktažodžiai, kaip pavyzdys: Televizoriai, gali turėti didelį kiekį paieškų, tačiau iškilti pozicijose pagal tokius raktažodžius yra sudėtinga, nes konkurencija — milžiniška, didelės korporacijos, kurios supranta SEO naudą skiria tūkstančius, pozicijų palaikymui ir svetainės tobulinimui, dėl to kartais yra neverta konkuruoti su tokiais “banginiais”. Dažnas atvejis, jog įmonės yra nepatenkintos SEO agentūromis, laisvai samdomais specialistai, nes skiriamas biudžetas yra nepakankamas iškilti pagal pagrindinius raktažodžius, o negaunamos pozicijos ir mažas srautas priverčia klientą kvestionuoti specialistų kompetencijomis. Tokiu atveju yra rekomenduotina taikytis į nišinius raktažodžius, kurie turi paieškų nepriklausomai ar tai bus “10”, ar “20” paieškų, tačiau dėl mažos konkurencijos susikūrus vieną nutūpimo puslapį (angl. Landing page), be didelių pastangų galime iškilti ir užimti pirmas pozicijas Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. SERP). 

 

Kaip pasiruošti tinkamai pagal Pareto principą?

Raktažodžių analizė

Geriausia yra pradėti nuo gilios raktažodžių analizės per jūsų naudojamus įrankius, nesvarbu ar tai būtų ahrefs, semrush, keywordtool.io, jeigu turi visus, dar geriau! Rekomenduojame išsirinkti visiškai visus raktažodžius ir išsifiltruoti raktažodžių junginius (angl. Long-tail Keywords) ir tam pasiruošti nutūpimo puslapius (angl. Landing Pages). Kaip pavyzdį galima paimti “Televizorius” raktažodį, kuris pagal Google Keyword Planner turi 14 800 paieškų per mėn. Ir pasilyginti su raktažodžių junginiais.

 

Kaip pateikta pavyzdyje, turime pagrindinį raktažodį “Televizorius” ir sekančioje nuotraukoje pateiktas raktažodžių junginys “televizorių reitingai”, jeigu galime turėti “televizorių reitingai” nutūpimo puslapį ir sudėti visus televizorių įvertinimus, kodėl to nepadarius, juk konkurencija pagal pateiktus duomenis yra maža.

 

Konkurentų analizė

Vadovaudamiesi Pareto principu 80/20, atsirenkame raktažodžius su maža konkurencija ir įsivertiname ar bus sudėtinga iškilti į pirmą Google paieškos rezultatų puslapį (angl. SERP). Kaip tai padaryti? Svarbiausia atliekant analizę įsivertinti koks yra konkurento struktūros dydis. Tą padaryti galime ir be specialių įrankių, paprasčiausiai prie domeno prirašyti site: ir peržvelgti kiek pateikta rezultatų, kaip pateikta pavyzdyje:

Jeigu manome, kad konkurentas yra ganėtinai stiprus, galime atsirinkti kitus potencialius raktažodžių junginius, dėl šios priežasties ir yra rekomenduotina turėti didelį kiekį raktažodžių, kad galima būtų juos išsifiltruoti arba pašalinti.

Svarbu paminėti, kad prie konkurentų analizės yra ir kitų svarbių faktorių ne tik svetainės struktūros dydis, bet lemia ir nutūpimo puslapio paruošimas, teksto kiekis ir vidinių bei išorinių nuorodų kokybė bei distribucija.

 

Esamų raktažodžių sustiprinimas

Pritaikant 80/20 taisyklę, patariame, orientuotis ties tai raktažodžiais, kurie jau turi paieškų ir jūsų svetainė yra randama pagal tam tikras raktažodžių užklausas (angl. Queries). Tą galima padaryti, paprasčiausiai per Google Search Console įrankį. Labiausiai ieškomus raktažodžius galima rasti, kaip pateikta pavyzdyje:

 

Performance -> Queries skiltyje. Pagrindinius raktažodžius galima sustiprinti įvairiais būdais, pradedant nuo nutūpimo puslapio paruošimo.

 

Nutūpimo puslapių paruošimas

Optimizuojant nutūpimo puslapius, verta prisiminti 80/20 taisyklę, kadangi iš visų nutūpimo puslapių tik 20% generuos 80% viso srauto ir galutiniame taške konvertuosis (angl. Conversion) į realų veiksmą. Šie 20% nutūpimo puslapių yra kritiniai mūsų svetainėje, nes yra labiausiai pasiekiami naudotojų ir pritraukia didžiausią srautą pagal mūsų pagrindinius raktažodžius. Verta nepamiršti šiuos nutūpimo puslapius išsigryninti ir skirti itin didelį dėmesį jų struktūrai, elementams, vartotojo patirčiai. Šių nutūpimo puslapių analizei rekomenduojame naudoti Google Analytics įrankį.

Pavyzdyje pateikta, kaip peržvelgti, kurie nutūpimo puslapiai sulaukia didžiausio vartotojų srauto. Kaip pasiekti nutūpimo puslapių URL?

Elgsena (angl. Behavior) -> Svetainės turinys (angl. Site Content) -> Nutūpimo puslapiai (angl. Landing pages).

 

Vartotojo patirties optimizavimas

SEO yra tik viena sritis, nereikia pamiršti ir vartotojo patirties (angl. User Experience) optimizavimo. Galima teigti, kad SEO yra įrankis skirtas vartotojus pritraukti, tačiau juos išlaikyti priverčia tai, kaip pats puslapis yra draugiškas vartotojui naudoti (angl. User-friendly). Vartotojui draugiški faktoriai yra svetainės ir puslapio dizainas, struktūra/išsidėstymas, vidinės nuorodos ir jų susiejimas. Vidinių nuorodų pagalba galime patogiau nukreipti vartotojus po kitus svarbius nutūpimo puslapius. 

 

Apibendrinimas

 

80/20 taisyklė yra plačiai naudojama visose gyvenimo sferose, tačiau taip pat puikiai galime pritaikyti ir SEO srityje. Net ir turėdami mažą biudžetą, bet pasitelkiant šį principą SEO sričiai ir strategijai, galime išgryninti svarbiausius nutūpimo puslapius ir raktažodžių junginius, kurie atneš 80% rezultatų, panaudojant praktikoje 20% viso to ką prieš tai įdėjome. Svarbiausia prisiminti orientuotis ne ten kur konkuruoja 80% visų įmonių ir gauna 20%, bet ten kur konkuruoja 20%, bet išsineša 80% rezultato.