Jūsų Google Analytics ABC – kas tai, kuo naudinga verslui?

Dabar verslui beveik neįmanoma tapti sėkmingu bei pastebimu internete, jeigu nėra stiprios rinkodaros strategijos, kurios pamatas – Google. Juk neveltui visi viską gūglina ir atsakymų bei informacijos daugiausiai ieško per šį paieškos variklį. Verslui, tos paieškos yra tarsi galimybės, leidžiančios paprastą žmogų konvertuoti į perkantį arba susidomėjusį vartotoją. Vienas iš įrankių, kuris padeda pasikinkyti Google paieškas savo naudai – Google Analytics. Jeigu dar nežinote, kas tai yra ir kuo jis naudingas – esate ten, kur reikia. Geriausia, kad tai – nemokamas įrankis, kuris gali nešti naudą jūsų verslui.

Google Analytics – apžvalga

Google Analytics (trumpiau – GA) yra labai galingas įrankis. Jį galite įsivaizduoti kaip jums dirbantį rinkos analitiką arba, dar geriau, jūsų pasamdytą privatų detektyvą. GA stebi, kaip lankytojai bendrauja su jūsų svetaine. GA įskiepis mato, iš kur jie ateina, kuriuos puslapius pamato, kiek laiko praleidžia ir iš kur išeina.

Įsivaizduokite savo interneto svetainę, kaip prekybos centrą. Google Analytics tarsi maksimaliai pastabus administratorius, stebintis lankytojų srautą. Įrankis mato, kurios parduotuvės yra populiarios, kokiu laiku srautai didėja, kada - sumažėja ir kur klientai praleidžia daugiausiai laiko.

Naudodamiesi Google Analytics, svetainių valdytojai (verslas) gauna naudingų įžvalgų, galinčių padėti pagerinti naudotojų patirtį, o tuo pačiu ir pajamas. GA skaičiais parodo – kas naudotojams patinka, o kas – ne. Pasak Social Shepherd, apie 40 milijonų unikalių interneto svetainių naudoja Google Analytics.

Analizuodamos šiuos duomenis, visos įmonės gali priimti objektyvesnius, labiau skaičiais, o ne intuicija ar nuogirdomis pagrįstus sprendimus. Norite padidinti pardavimus? Sutelkite dėmesį į populiarius puslapius. Norite sumažinti bounce rate‘ą? Tobulinkite turinį puslapiuose, kuriuos palieka daugiausia lankytojų.

Iš esmės, Google Analytics suteikia bet kuriam naudotojui žinių apie tai, kaip naudotojai elgiasi jų svetainėse. Vieni jį gali įvardinti kaip privatų skaitmeninį detektyvą, kiti, kaip slaptą kozirį, reikalingą sėkmingam jūsų verslo pėdsakui internete, palikti. Tikimės tai atsako į klausimą „Google Analytics – kas tai?“.

Google Analytics – kaip jis veikia, kaip juo naudotis?

Kadangi jau žinote, kas yra Google Analytics, ko gero norėtųsi ir geriau suprasti, kaip jis veikia, ir kaip juo naudotis.

Google Analytics veikia JavaScript kodo pagrindu. Integruotas į jūsų svetainę, šis kodas/skriptas paleidžiamas kiekvieną kartą kažkam žiūrint jūsų interneto puslapį. Tuo pat metu GA skriptas renka duomenis iš naudotojų naršyklės slapukų (angl. cookies) ir siunčia juos atgal į Google serverius. Kiekviena sąveika kruopščiai registruojama - nuo puslapiuose praleisto laiko iki konkretaus maršruto, kuriuo naudotojas keliauja per jūsų svetainę. Google serveriuose surinkta informacija vėliau matoma jūsų paskyroje, GA dashboard‘e – valdymo skydelyje.

Jeigu planuojate patys naudotis Google Analytics ir esate tik pradedantieji, turime jums keletą patarimų. Nors pilnai įvaldyti šį įrankį reikia tikrai daug laiko ir žinių, patiems atlikti stebėseną ir gauti naudingą info tikrai įmanoma.

  •   Funkcija User Flow yra GA galimybių pavyzdys. Čia rodomas išsamus žemėlapis, kuriame išsamiai aprašoma naudotojų kelionė per jūsų svetainę. Kuo naudingas User Flow? Jis tinka butelių kakliukų identifikacijai.
  •   Acquisition analizuoja tai, iš kur ateina srautas. Ar tai organinė Google paieška, socialinė medija, o gal kita svetainė? Matydami, kas neša didžiausią naudą galite nustatyti, į kurį rinkodaros kanalą apsimoka daugiau investuoti.
  •   Ne mažiau svarbus yra Behavior Flow. Jis leidžia matyti, kurie puslapiai svetainėje yra veiksmingi, o kurie – ne.
  •   Norint efektyviai išnaudoti Google Analytics, būtina nustatyti konkrečius tikslus arba Goals. Jie gali būti įvairūs - nuo užsiregistravimo naujienlaiškiams iki elektroninės prekybos pardavimų stebėjimo. Įvedus Goals, kiekvienas rodiklis analizuojamas atsižvelgiant į kontekstą, o ne į neapdorotus duomenis, todėl gaunama įžvalgų, kurias galima panaudoti.

Taigi, GA turi viską, ko reikia gerai rinkodaros strategijai sukurti ir objektyviai naudingiausiems sprendimams priimti. Su Google Analytics nebereikia tiesiog klausyti intuicijos, nes turėsite visas įžvalgas, kaip optimizuoti puslapį, savo rankose.

 Kaip naudotis Google Analytics?

Google Analytics – geriau daryti patiems ar patikėti profesionalams?

Daug kas klausia savęs to paties klausimo. Mes galime jums į klausimą atsakyti klausimu. Ar plauktumėte į džiungles ieškoti lobio be vietinio gido? Nors ir be jo pasisekti gali, bet su juo, tikimybė, ko gero bus aukštesnė...

Profesionalai turi žinių ir patirtį, tad nuo pat pirmos dienos jau artėsite prie rezultatų. Be to, bet kuriuo metu dedikuoti SEO specialistai dirbs tam, kad analizuotų duomenis ir matytų, kaip optimizuoti turinį ir reklamą maksimaliai naudai gauti.

Laikas yra pinigai, tad taupykite abu ir susisiekime aptarti, kaip mūsų Google Analytics žinios padėtų jūsų verslui.