Affiliate marketingo linkai svetainėje - gali padėti SEO rezultatams ar pakenkti?

Apie partnerių (angl. affiliate) marketingo nuorodas kalbama tikrai daug. Net ir šiomis dienomis vadinamieji afiliatai yra labai populiarus verslo modelis, leidžiantis generuoti daug papildomų pajamų arba net esantis pagrindiniu asmenų ir verslo pajamų šaltiniu. Tačiau tarp verslo tendencijas internete stebinčių SEO specialistų nuolat netyla diskusijos apie pačių linkų poveikį svetainės SEO rezultatams. Ar jie iš tiesų kenkia, ar padeda SEO rezultatams? Kaip žinoti ir tinkamai naudoti šias nuorodas, kad gautumėte maksimalią naudą?

 

Kas tie affiliate marketingo linkai?

Affiliate marketingo nuorodos yra tokios nuorodos, kurios turi specialų kodą (dažniausiai ID) ir yra publikuojamos dėl komercinės naudos. Tarkime įmonė „A“ yra didžiulio tinklo „B“ partnerė ir pagal sutartį gauna 20% nuo kiekvieno „B“ gaminio, kurį parduoda savo parduotuvėse internete. Tam, kad didintų pardavimus, savo puslapyje ar rašomuose blog‘uose įmonė „A“ įdeda specialias savo affiliate marketingo nuorodas, per kurias į „B“ parduotuvę atėję klientai nusiperka prekes.

Nors tai – verslo modelis, tačiau affiliate marketingo nuorodų talpinimas, pasirodo gali būti ir kenksmingas jūsų SEO, jeigu jį darote netinkamai.

 

Kaip balansuoti tarp gerų SEO rezultatų ir affiliate nuorodų?

Venkite perdėto turinio brukimo

Visų pirma, turėtumėte išvengti šaltinių ir partnerių, kurie visiškai nesusiję su jūsų veikla ir produktais ar paslaugomis. Tuo atveju, kada vartotojas ar algoritmas mato, kad produktai ir paslaugos brukami, nors yra visiškai neaktualūs – kenčia rezultatai. Bet koks srautas, kurį generuosite iš tokių nuorodų, turės aukštą „atkritimo“ (angl. bounce) reitingą, dėl ko krenta SEO rezultatai. Pati Google komanda informuoja, jog affiliate nuorodos geriausiai veikia, kai:

  •       Puslapiuose su tokiomis nuorodomis aprašymai ir apžvalgos yra perrašytos originaliai ir turinys nesikartoja;
  •       Puslapiuose turinio su affiliate nuorodomis nėra daug arba jis nesudaro daugiau nei pusės turinio

Atidžiai atsirinkite, kaip naudosite

Kaip minėjome, affiliate nuorodos gali pakenkti SEO, bet toks nemalonus scenarijus nėra tikėtinas, nebent tokios nuorodos aklai ir be atvangos publikuojamos žemos kokybės domenuose. Google algoritmai pažįsta šias reklamos strategijas ir už tai nebaudžia, tačiau, kaip žinote, spam su raktažodžiais arba nuorodomis niekada neatneša gerų rezultatų. Dėl to būkite labai detalūs tam, kad atsirinktumėte geriausius partnerius ir šaltinius nuorodų publikavimui.

 

Kaip galima pagerinti tokių nuorodų generuojamus rezultatus?

Yra du terminai, kuriuos turėtumėte žinoti – hardcore affiliates ir thin affiliates. Atitinkamai šie terminai reiškia brukamas partneris ir menkas partneris (partneris ir afiliatas – tas pats).

Hardcore affiliates yra visos brukamos nuorodos, kurios nesusiję su publikuotojo prekės ženklu ir yra nesusiję bei matomi tik dėl finansinių priežasčių arba kitų susitarimų, bet vartotojams ir skaitytojams naudos nesuteikia. Trumpiau tariant – brukalas. Na, o thin affiliate Google‘as vadina tą affiliate tipo turinį, kuris yra nukopijuotas nuo originalaus puslapio ar perrašytas neoriginaliai bei nesukuria vertės. Vengdami thin ir hardcore affiliates visuomet pagerinsite savo SEO rezultatus.

Visuomet prioritetą teikite kokybei, ieškodami aukso viduriuko tarp publikuojamo turinio kiekio ir turinio unikalumo bei išskirtinumo. Būtinai atsižvelkite į tokius parametrus ir vertes, kaip domeno authority bei įvertinkite ar kiti straipsniai ir turinys tame puslapyje teikia naudą vartotojams.

Be abejonės stebėkite ir pačių affiliate partnerių auditorijos kiekį ir tai, kokį susidomėjimą bei kiek vartotojų galėtų pasiekti publikacija.

Pačio straipsnio ar publikacijos antraštės turėtų atitikti tai, į ką orientuotas jūsų produktas/paslauga/nuoroda. Jeigu jūs gaminate namų kvapus, tai straipsnis galėtų būti „10 populiariausių namų kvapų“ – tarp kurių paminimas ir jūsų produktas. Nuoroda susisieja su verslu, tad SEO nauda bus nenuginčijama.

 

Trys pagrindiniai elementai

Kokybė, kiekybė ir aktualumas.

Jūsų nuorodos turėtų būti publikuotos patikimuose domenuose. Geriau publikuoti geriausius straipsnius patikimiausiuose šaltiniuose (dažniausiai) nei prikurti daugybę straipsnių su dirbtinio intelekto įrankiu ir juos išmėtyti po pačius pigiausius, mažai žinomus šaltinius.

Kiekybė susijusi su jūsų partnerių tinklu. Ar jūsų strategijos mastai ir siekiai atitinka tai, kur galite kreiptis? Galbūt kontaktus reikėtų praplėsti ar užteks vos vienos-dviejų publikacijų?

Na ir aktualumas. Tai susiję su bounce rate bei CTA ir CTR metrikomis. Jeigu nuoroda naudinga ir daugiau žmonių susidomi bei nelieka nusivylę – gerėja jūsų SEO rezultatai.