Efektyvūs SEO tekstai ir straipsniai – kaip juos rašyti?

Filmas ar televizijos laida negali gyvuoti be scenarijaus. Naujienų portalai ar žurnalai negali išlaikyti auditorijų bei naujų straipsnių. Internetinių paslaugų teikėjai negali tikėtis gero klientų įvertinimo be D.U.K. sekcijos su problemų sprendimais...

Išvada tokia, kad rašytinio, tekstinio reikia ir vartotojams, ir verslui. Viena iš didžiausių nišų tekstų kūrimui – SEO. Būtent SEO tekstai, straipsniai padeda daugybei verslų generuoti lankytojų srautą, didinti savo žinomumą ir pardavimus. Tačiau kaip parašyti tokį tekstą, kuris ir parduotų, ir kabintų skaitytoją, ir būtų vertingas?

Visų pirma – trumpai apie SEO tekstus

SEO tekstai gali būti labai įvairūs. Į šią kategoriją patenka:

  •   Prekių/produktų aprašymai;
  •   Prekių/produktų kategorijų aprašymai;
  •   Blog‘o tipo įrašai;
  •   Straipsniai skirti išoriniam publikavimui;
  •   Informaciniai gidai, apžvalgos;
  •   Vidinis turinys bet kuriam landing page jūsų svetainėje.

Kiekvienam iš jų galioja skirtingi apribojimai ir su kiekvienu iš jų, klientas tikisi vis kitokių dalykų.

Pavyzdžiui:

  1. ~70 % rinkodaros specialistų mano, kad idealus blog‘o įrašas bus 200 – 700 ž. apimties;
  2. ~36 % arba didžiausia dalis skaitytojų susidomi antraštėmis, kuriose yra skaičius, pvz., “10 pratimų, padedančių išryškinti pilvo presą“;
  3. ~61 % skaitytojų blog‘o įraše tikisi pamatyti vaizdinės medžiagos;
  4. Antraštės su nelyginiu skaičiumi gauna ~20 % daugiau paspaudimų nei tos, kuriose yra lyginis skaičius.

Aišku, tai nereiškia, kad neįmanoma kurti efektyvaus ir gero turinio nesilaikant šių taisyklių. Tačiau savo rezultatus tikrai galite tikėtis pagerinti, jei jūsų SEO tekstai atitiks šiuos išvardintus ir kitus, aktualiausius skaitytojų įpročius bei lūkesčius.

Patarimai rašantiems

Kaip jau minėjome, yra ne vienas skirtingas tekstų tipas, kurį gali reikėti parašyti. Tačiau mes dėmesį norėtume sutelkti į tai, kas, mūsų praktikoje ir nuomone yra dažniausiai reikalingi ir daugiausiai klientų naudą atnešantys SEO tekstai. Pasidalinsime įžvalgomis, kaip geriau rašyti vidinio blog‘o įrašus, SEO straipsnius bei kategorijų ir prekių aprašymus.

Blog‘o įrašai

Backlinko siūlo tikrai efektyvią strategiją tinklaraščių įrašams:

  •   Įžanga neturėtų būti ilgesnė nei 8 eilutės (geriausia – 5-6);
  •   Reikėtų stengtis rašyti šnekamąja kalba;
  •   Trumpinkite sakinius;
  •   Rašykite vienam skaitytojui, o ne bendrai;
  •   Stenkitės viską supaprastinti (žodyną bei pačio teksto konstrukciją), ypač, jeigu rašote anglų kalba.

Tačiau šis gidas daugiau orientuotas į visiškai bendro pobūdžio tinklaraščio įrašus. Tačiau, jeigu rašote savo auditorijai, atstovaujate konkrečias gaires turintį prekės ženklą arba kuriate profesionalų, ne plačiajai, bendruomenei ir/ar pasakojate savo nuotykius, šios gairės gali labai suvaržyti ir apriboti. Taigi, galima sakyti, kad ji tinka 80-90 % turinio, tačiau norintiems aukščiausios kokybės ir išskirtinumo jau reikės pasistengti atrandant savo braižą.

SEO tekstai

Taip pat labai rekomenduojama aiškiai išsidėlioti teksto struktūrą.

  •   Pavadinimas

o   Įžanga

  •   Antraštė (H2)

o   Tekstas

  •   Antraštė (H2)

o   Tekstas

  •   Išvados/Apibendrinimas

Antraštėse ir pavadinime galima panaudoti raktažodžius, įterpti grafikus ir ne tik. Patariame į tekstus įtraukti ir bullet points ar numeruotus sąrašus bei išskirtinio formatavimo elementus, kad pabrėžtumėte svarbiausius akcentus. Tai pagerins skaitomumą bei padidins blog‘o vertę, kadangi skaitytojams bus lengviau įsisavinti aktualią medžiagą.

Paskutiniai trys patarimai:

  •   Stenkitės nerašyti sakinių, ilgesnių nei 25 žodžiai;
  •   Geriausia, kad antraštė būtų iki 6 – 7 žodžių (55 simbolių) ilgio;
  •   Jeigu turite daugiau nei 150-200 žodžių po antrašte, paragrafą skelkite į dar mažesnes antraštes arba įterpkite vaizdinį, arba formatavimo elementą.

Savaime suprantama, kad kai kada kūrėjo laisvė gali imti viršų, tačiau reikėtų ieškoti balanso tarp statistinės naudos ir kūrėjo laisvės.

SEO straipsniai

Išorinių SEO straipsnių rašymas dažnai sudaro labai didelę SEO strategijos dalį. Vėlgi, jeigu pasižiūrėsime į literatūros bestselerių sąrašus per pastaruosius dešimtmečius, galime rasti labai daug skirtingą stilių puoselėjusių rašytojų. Dėl to ir čia rašymo stilius gali būti unikalus. Svarbiausia – turinio vertė, esmė ir tinkamas SEO elementų – raktažodžių panaudojimas bei publikavimas kokybiškame šaltinyje.

Tam, kad pavyktų rašyti efektyvius SEO straipsnius, jums reikėtų:

  •   Pasirinkti ir ar sugalvoti kuo tikslesnį pavadinimą;
  •   Nepersistengti su apimtimi (svarbiausia – turinio vertė bei nauda skaitytojui);
  •   Kuo greičiau pristatykite pagrindinę mintį ir vertę skaitytojui;
  •   Galite į turinį įtraukti patarimus, technikas, strategijas bei veiksmų aprašymus;
  •   Galite į turinį įtraukti daug vaizdinių arba tekstinių pavyzdžių;
  •   Teksto pabaiga = geriausia vieta įtalpinti C2A.

Taip pat nepamirškite gerai išnagrinėti temą bei atlikti raktažodžių analizę. Pastaruosius reikės tinkamai įterpti į tekstą. Dar naudinga tekste talpinti nuorodas į AKTUALŲ vidinį ar išorinį turinį bei, prieš publikuojant, įvertinti skaitomumą su specialiais įrankiais.

Kategorijų ir prekių aprašymai

Dėl optimizavimo reikalingas turinys nėra tik SEO straipsniai. Elektroninėms parduotuvėms net labiau svarbūs yra prekių ar paslaugų bei jų kategorijų aprašymai. Jie leidžia pakelti savo pozicijas paieškos sistemose bei pagerinti savo situaciją santykyje su tiesioginiais konkurentais. Kaip rašomi efektyvūs kategorijų ir prekių aprašymai?

  1. Geriausia, kad tonas būtų neutralus (nebent pats prekės ženklo įvaizdis – kitoks);
  2. Rašykite trumpais sakiniais, naudokite paprastesnius žodžius;
  3. Kur naudinga ir galima, įterpkite vizualius elementus;
  4. Galima naudoti vidines nuorodas;
  5. Raktažodžius natūraliai įterpkite į tekstą;
  6. Stenkitės atliepti į vartotojo lūkesčius bei poreikius;
  7. Kalbėkite ne apie problemas ir bėdas, o apie naudas ir privalumus (pvz., Su šiuo šampūnu galėsite pamiršti apie erzinančias ir pasitikėjimą savimi mažinančias pleiskanas);
  8. Kuo daugiau kalbėkite apie savo produktų/paslaugų unikalumą;
  9. Galite įterpti ir dažniausiai užduodamus klausimus.

SEO tekstai

Rašyti patiems ar kreiptis į profesionalius rašytojus?

Tai – labai daug kam kylantis klausimas. Vieniems rašyti yra malonumas ir laisvė. Kitiems – varginantis, alinantis ir labai lėtas procesas, kurio vaisiai niekada nepatenkina lūkesčių.

Visgi reikėtų suprasti, kad SEO tekstų rašytojai egzistuoja ne veltui. Jūsų verslo poreikis turiniui gali būti labai didelis ir tam, kad pavyktų parašyti reikiamą kiekį kokybiško turinio jūsų laiko tiesiog nepakaks, nebent tik tuo ir užsiimsite. Tačiau savo pastangas augančiame versle geriau sutelkti kitur, o rašymo užduotis tada patikėkite profesionalams. Jie turi įgūdžius, kaip sukurti įtraukiantį, o taip pat ir paieškos varikliams optimizuotą turinį, kuris užimtų aukštesnę vietą SERP ir duotų jums reakciją iš tikslinės auditorijos.

Tačiau gali būti ir priešingai. Jeigu turite asmeninį blog‘ą, norite dalintis įžvalgomis, istorijomis bei siekiate išlaikyti specifinį toną bei galite susitaikyti su rezultatų ribotumu – rašyti galima patiems. Įvertinkite savo galimybes ir prioritetus, kad priimtumėte tinkamą sprendimą, kuris atitiktų tikslus.

Kiek tekstų reikia kurti?

Viskas labai priklauso nuo jūsų tikslų, auditorijos, konkurencijos bei tekstams skiriamo biudžeto.

Vieniems tikslams gali pakakti 1 – 3 tekstų per mėnesį, o štai kitam, dideliam projektui prireiks daugiau, pvz., 100 kategorijų aprašymų. Gali gautis daugiau nei 100,000 žodžių SEO optimizuoto turinio, kad pavyktų pasiekti rezultatą. Apie tinkamą optimizuotų SEO tekstų ilgumą dar galite paskaityti čia.

Svarbu, kad biudžetas ir laikas būtų panaudoti tikslingai, o SEO straipsniai, tekstai neštų pamatuojamą, apčiuopiamą naudą. Dėl to kreipkitės į Market Rats!

Mes galime padėti įvertinti projekto turinio reikalavimus ir pateikti individualizuotas SEO rekomendacijas. Mūsų patirtis bei kompetencija užtikrina, kad tekstinis turinys atitiktų geriausią SEO praktiką, bei pagerins jūsų svetainės ar platformos matomumą paieškos sistemose. Bendradarbiaudami su mumis klientai gali pasinaudoti naujausiomis paieškos variklių algoritmų žiniomis ir patirtimi rengiant turinį!