Google Hummingbird: didžiausias algoritmo atnaujinimas šiame tūkstantmetyje

2013 metų rugsėjo 27-ą dieną Google pristatė naują algoritmą, kurį pavadino „Kolibriu“. Pristatymas įvyko 15-ojo Google gimtadienio proga, toje pačioje vietoje, kur garsioji paieškos sistema ir pradėjo savo veiklą – garaže. Šis Google Update'as – didžiausias nuo 2000-ųjų. Neatrodo, kad Google būtų pakeitęs ankstesniąją indikaciją (tokią kaip PageRank ar daugybę kitų, kurias naudoja vertinant internetines svetaines). Skelbiama, kad Google pradėjo naudoti „Kolibrį“ dar keletą savaičių prieš jo pristatymą ir numanoma, kad jis daro įtaką net 90% paieškų.

Pristatyme naujasis Update'as įvardijamas kaip užklausos plėtra. Kitaip tariant – tai išplėstas paieškos sistemos algoritmo „požiūris“, kuris padeda geriau suprasti daug ilgesnes užklausas, kurias žmonės vis dažniau pateikia paprasta šnekamąja kalba, o ne raktažodžiais, pvz.:

Google lankytojas į paieškos laukelį įveda klausimą: „Kokioj vietoj galima pigiausiai ir skaniausiai pavalgyti Sushi Vilniaus centre?“. Taigi „Kolibrio“ dėka Google sistema, bandydama tiksliau suprasti užklausos esmę, jos iššifravimui ėmė naudoti ir įvairiausius sinonimus bei žodžius, kurie nėra paminėti, bet nusako užklausos esmę. Minėtojo pavyzdžio kontekste Google algoritmas turėtų suprasti, kad žodis „vieta“ reiškia kavinę, restoraną ar kitą maitinimo įstaigą, kurioje galima pavalgyti Sushi. Taigi pagrindinis „Kolibrio“ tikslas – pateikti geresnius paieškos rezultatus, labiau atitinkančius pagrindinę užklausos mintį, o ne tik atskirus žodžius.

Ir dar šiek tiek:

  • Google algoritmas taip pat pradėjo analizuoti ryšius tarp to paties paieškos subjekto skirtingų užklausų. Šiuo principu siekiama gerinti pateiktų paieškos rezultatų kokybę ir didinti pasitenkinimą rezultatais.
  • Naujojo Google Update'o pristatyme taip pat minima, kad „Kolibris“ didelį dėmesį skirs dažnai naudojamų frazių, žodžių junginių ar išsireiškimų identifikavimui. Algoritmas remiasi statistika, kaip dažnai tam tikri žodžiai yra naudojami kartu ir ką jie reiškia. (Plačiau apie patentą "Kolibris" galite skaityti čia).

Apibendrinant:

Internetinės svetainės, turinčios kokybiškus, mažiau techniškus, vaizdingesnius tekstus, įgys pranašumą. Google Kolibrio dėka paieškų užklausų rezultatų viršūnėse atsiras informatyviausio turinio puslapiai. Taigi šis paukštukas atneš naudos tiek Google paieškos sistemos lankytojams, tiek ir kokybiškoms svetainėms.