Google vs. Microsoft: sunkiasvorių dvikova

Dar nė viena kompanija (neskaitant Yahoo) nebuvo tokia pajėgi, kad galėtų sau leisti mesti rimtą iššūkį Google'ui. Pirmasis argumentas, kodėl Google lenkia kitas paieškos sistemas: Google paieškos sistemai pati paieška yra ne tik kasdieninė duona, bet ir sviestas. Tarkime Microsoft privalumas – įvairovė, tačiau Google kryptinga orientacija ir dėmesys vienai sričiai leido atsiriekti didžiausią pyrago gabalą.

Microsoft paieškos sistema „Windows Live Search“ buvo vienas iš daugelio bendrovės prekinio ženklo „Live“ produktų. „Live Search“ nebuvo paskirta tik paieškai, o ir kitas Microsoft sukurtas produktas Bing „decision engine“ negalėjo varžytis su Google. Microsoft'as kai tik į pasaulį paleido Bing'ą, jį pavadino „decision engine“ (lietuviškai – sprendimų varikliu). Ką gi tai reiškia? Bing – paieškos sistema skirta žmonėms, kurie tiksliai nežino ko jie ieško (mums, Google naudotojams, tai skamba kiek nesuprantamai).

Bing kūrėjai, varžydamiesi su Google nevaldoma jėga, „paturbino“ Bing išvaizdą pateikdami spalvingą, o kartais net dramatišką, paveikslėlį per visą pagrindinį paieškos puslapį. Paveikslėlis keičiamas kasdien kontrastuoja su Google minimalistiniu, lakonišku baltu fonu. Bing ir Google abu turi privilegijuotąjį meniu ir tokias pačias korteles, skirtas paieškos filtravimui (žiniatinklis, vaizdai, video, apsipirkimas, naujienos ir žemėlapiai). Taip pat privilegijuotasis meniu leidžia nustatyti filtrą, kad rezultatai būtų kuo tikslesni. Galbūt vienas drąsiausių Microsoft žingsnių, kuris galėjo priversti Google žandikaulį atvėpti, tai Microsoft 10-ies metų trukmės sutartis valdyti Yahoo paiešką. O Yahoo savo ruožtu, mainais už prieglobstį po sparneliu, pasiūlė ir Yahoo ir Bing'ui pasitarnauti savo patirtimi ir žiniomis reklamos srityje. Taigi Yahoo paieškai priklauso antra pagal dydį pyrago dalis – apie 20 procentų. Ir net su Microsoft indėliu naujasis subjektas turės tik BEVEIK pusę tiek kiek Google teigia turys.

Antrasis argumentas: Google populiarumas didele dalimi auga dėl galingų paieškos algoritmų ir patentuotų sistemų veiksmingumo. Vienas patentuotos matavimo sistemos pavyzdys – Page Rank, kurio era nors jau ir juda į gyvavimo pabaigą, tačiau tai tik Google nuolatinio tobulėjimo.

Trečiasis argumentas: kiekvieno iš vartotojų galvoje. Kodėl Jūs naudojate google, o ne kitą paieškos sistemą?