Mūsų augintiniai CGtrader.com - vieni iš sprogimo belaukiančios 3D modelių spausdintuvams rinkos lyderių

Dar kartą praveriu investuotojų „Practica Capital“ biuro duris. Čia lankytis tenka vis dažniau, nes jie po savo skėčiu subūrė gana įspūdingą startuolių būrį. Tarp jų yra ir „CG Trader“. Iš pirmo žvilgsnio šis pavadinimas atrodo nelabai suprantamas, bet netrukus paaiškėja, kad pirmosios dvi raidės reiškia „computer graphics“. Vadinasi, kalba suksis apie kompiuterinę grafiką ir trimačius modelius.

 Su projekto idėjos autoriumi bei įmonės vadovu Mariumi Kalyčiu ir jo kolege Dalia Lašaite, kuri atsakinga už rinkodarą, susitinku nedidelio kabineto stiklinėmis sienomis prieigose. Spėju pamatyti, kaip ten prie kompiuterių palinkę 7 jauni žmonės intensyviai darbuojasi kurdami „CG Trader“ ateitį. Vos tai spėju užfiksuoti, svetingi pašnekovai pakviečia į susitikimų kambarį. 

Investuotojus sudomino didelis potencialas

„Vilniaus universitete studijavau finansų matematiką, bet paskui pasinėriau į darbus, susijusius su 3D dizainu“, : prisistatydamas pokalbį pradeda M. Kalytis. Jo teigimu, ši patirtis padėjo sugalvoti verslo idėją ir paskatino kurti „CG Trader“. „Tiesa, pradinė idėja gerokai pakito. nors pavadinimas atspindi, kad tai vieta, kur kompiuterinės grafikos profesionalai gali įsigyti reikalingų dalykų, dabar viskas juda taip, kad vis daugiau dėmesio tenka ne trimatės grafikos elementams, o 3D spausdintuvams skirtiems modeliams“, - pasakoja verslo įkūrėjas. Anot jo, nuo idėjos gimimo jau praėjo treji metai.

Iš pradžių M.  ir pirmasis jo sumanymu patikėjęs bičiulis į projektą investavo apie 150 tūkst. litų. Bendraminčiai „CG Trader“ savarankiškai plėtojo porą metų, kol pavyko sudominti investuotojus ir pritraukti solidesnę investiciją, viršijančią 600 tūkst. litų. „Investicijos tikslingai siekėme maždaug metus. Tas procesas taip užsitęsė, kad galiausiai pasiekus rezultatą neliko euforijos, veikiau šioks toks sumišimas ir nerimas, kaip reikės įgyvendinti dalykus, kuriuos verslo plane pažadėjome investuotojui. Aišku, dėl to užgulė įtampa, bet, manau, tai į naudą“, : atvirauja M. Kalytis.

Tai, kad planai, lūkesčiai ir realybė gali skirtis, patvirtina ir D. Lašaitė. „CG Trader“ nėra pirmas startuolis, prie kurio prisidedu, tad galiu drąsiai sakyti, kad investuotojai, kurie renkasi, kam skirti pinigų, neieško tik gražių akių. Jiems svarbiausia didelis potencialas ir tikėtinas augimas, kuris išreiškiamas ne procentiniais punktais, o kartais“, - sako ji.

Konkurentai ir rinka

Pritardamas kolegės žodžiams M. Kalytis prasitaria, kad baimė išgaravo pradėjus dirbti. Anot jo, dabar „CG Trader“ yra viena didžiausių tokio pobūdžio platformų pasaulyje ir nusileidžia tik ilgiau rinkoje esančiai kompanijai, stambesnei maždaug devynis kartus.

„Tai nėra blogai, nes jie orientuojasi į kitus dalykus. Jiems atrodo, kad pakanka turėti gerai veikiančią elektroninę parduotuvę, kurioje nėra jokio asmeninio kontakto su dizaineriu, o mes esame įsitikinę, kad bendruomenės būrimas yra vienas svarbiausių tokio projekto sėkmės garantų“, : sako pašnekovas.

D. Lašaitė priduria, kad jų pasirinktą projekto įgyvendinimo koncepciją lydi sėkmė, o geriausiai tai liudija dizainerių bei pirkėjų susidomėjimas. „Šiuo metu mūsų sistemoje yra 37 tūkst. įvairių 3D modelių. Juos dažniausiai kuria žmonės iš Rytų Europos, NVS ir Azijos šalių. Na, o pagrindiniai pirkėjai, žinoma, yra iš JAV ir Vakarų Europos. Tarp jų yra ir garsių pavadinimų. Pavyzdžiui, „Boeing“, - įvardija „CG Trader“ rinkodaros vadovė.

Pasak jos, vidutinė jų e. parduotuvėje pristatomo 3D spausdintuvui skirto modelio kaina siekia 13 JAV dolerių, o trimatės kompiuterinės grafikos darbai yra brangesni ir gali kainuoti 100 JAV dolerių ar daugiau. „Šiuo metu trimačius modelius dažniausiai perka kino, kompiuterinės animacijos, architektūros vizualizacijos ir kompiuterinių žaidimų kūrėjai. 3D spausdintuvams skirtų modelių poreikis auga, bet kol kas neįgauna didelio pagreičio. Vis dėlto aš esu tikras, kad per artimiausius kelerius metus įvyks stulbinamas proveržis, kuris neatpažįstamai pakeis rinką ir žmonių įpročius. O kol kas entuziastai tenkinasi spausdindami įvairias smulkmenas. Pavyzdžiui, vazeles ar papuošalus“, - aiškina M. Kalytis.

Apie Lietuvą ir ateitį

Esu pratęs bendrauti su jaunais ir entuziazmo nestokojančiais žmonėmis, kurie atkakliai siekia savo tikslo, tad visai nenustembu, kai Marius ir Dalia prasitaria esantys patenkinti tuo, kad dirba tėvynėje.

„Tai, kad esame lietuviai ir dirbame Lietuvoje, mums netrukdo. Gal tai šiek tiek kėlė nesklandumų pačioje pradžioje. Juk jei būtume įsikūrę, tarkime, Silicio slėnyje, greičiausiai turėtume daugiau galimybių bei progų, nes ten visi vienoje krūvoje. Kita vertus, ir dabar palaikome glaudų ryšį su visais, kurių mums reikia. Į keliones vykstame retai, tik išskirtiniais atvejais“, - sako M. Kalytis. Anot jo, dirbti Lietuvoje ypač gerai dėl puikių sąlygų, be to, turime daug aukštos kvalifikacijos IT specialistų.

Kaip sakoma, prastas tas kareivis, kuris nenori būti generolas, tad pašnekovas susitikimo pabaigoje prasitaria norintis bent dalį bendrovės veiklos perkelti svetur. Ar pavyks įgyvendinti šiuos planus, paaiškės pradėjus dirbti su nauju investuotoju, o kol kas dirbama siekiant užsibrėžtų tikslų.

„Planuojame, kad 2014-ųjų pabaigoje mūsų sistemoje bus apie 150 tūkst. modelių, o per 2 ar 3 metus jų skaičius dar padvigubės. Kuria linkme ir kada pasisuks mūsų veikla, priklauso nuo 3D spausdintuvų kūrėjų. Jei tai taps masiniu reiškiniu, galbūt net keisime pavadinimą ar atidarysime naują parduotuvę, kuri orientuotųsi tik į fizinius asmenis ir jų poreikius“, - atsisveikindami spėlioja M. Kalytis ir D. Lašaitė ir nuskuba į kitą susitikimą - jie, matyt, nenusiteikę laukti, kol ateitis ateis pas juos. Verčiau patys lekia jos link.

 

Straipsnis Gintaro Gimžausko, Bznstart.lt