Struktūriniai duomenys ir mikro žymėjimas e-komercijoje: Kas tai ir kam yra naudojama?

Kiekvienais metais įmonės vis daugiau orientuojasi į SEO skaitmeninį marketingą. Remiantis www.prnewswire.com duomenimis, SEO rinkos augimas nuo 2020 m. iki 2021 m. išaugo bene 3 milijardais ir pasiekė beveik 41 milijardo ribą. Yra manoma, kad ši rinka 2025 m. prasiplės dvigubai ir sudarys 83,7 milijardus JAV dolerių. Greitai kylanti rinka lemia didesnį konkurencingumą bei didesnius investicinius kaštus. Žinoma, didelės investicijos ne visada užtikrina, kad bus tinkamai optimizuotas puslapis ir yra sutvarkomi pagrindiniai svetainės elementai. Vienas iš šių elementų SEO srityje, kurį galite pastebėti plika akimi ir kas padeda išsiskirti iš konkurentų yra struktūriniai duomenys (angl. Structure data) bei mikro žymėjimai arba praturtinantys fragmentai (angl. Rich Snippet). Šiame straipsnyje aptarsime, kas, kam ir kodėl verta naudoti struktūrinius duomenis, kaip tai papildo jūsų svetainės turinį ir padidina matomumą.

 

Kas yra struktūriniai duomenys (angl. Structured data)?

Struktūriniai duomenys (angl. Structure data) - tai duomenys, kurie papildo mūsų nutūpimo puslapį (angl. Landing page) ir leidžia lengviau vartotojui, bei Google robotams (angl. Crawlers) suprasti apie ką yra mūsų puslapis. Šie duomenys yra naudojami, kaip priedas prie mūsų turimo turinio. 

Ką vertėtų žinoti apie struktūrinius duomenis ir Google paieškos sistemą? Sistema nuskaito mūsų visą pateiktą turinį ir paverčia jį kodu, arba mes tai padarome už sistemą. Patys konvertuodami tekstą į kodą, padedame Google robotams (angl. Crawlers) greičiau suprasti apie ką yra mūsų puslapis ir jį suindeksuoti. 

Dažnu atveju struktūriniai duomenys yra importuojami ne tik dėl spartesnės indeksacijos, bet taip pat, dėl potencialaus apdovanojimo praturtinančiais fragmentais (angl. Rich Snippet). Šie mikro žymėjimai atsivaizduoja Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. SERP) ir papildo mūsų rezultatus.

  Plačiausiai žinoma ir naudojama teksto konvertavimo kalba yra Schema. Ši Schema kalba yra pritaikoma ne tik Google paieškos sistemai, bet taip pat ir kitoms paieškos sistemoms, pavyzdžiui Bing. 

 

Kur yra naudojami struktūriniai duomenys?

Struktūriniai duomenys yra naudojami skirtingomis formomis, pritaikant prie produktų ir paslaugų puslapių. Dažnu atveju, struktūriniai duomenys yra pateikiami puslapio apačioje, bet šis aspektas priklauso nuo teikiamų produktų, paslaugų, kadangi produktų puslapiams aktualiau yra naudoti tuos duomenis, kurie yra susiję su produktu ir yra žinoma informacija. Pavyzdžiui batams galime naudoti produktams skirtus praturtinančius fragmentus (angl. Product snippet), o paslaugų tiekėjams - atsiliepimų duomenis (angl. Review snippet). Be abejo, struktūrinius duomenis galima naudoti nepriklausomai nuo teikiamų paslaugų, tačiau, rekomenduotina atsižvelgti ar tam yra pakankamai informacijos.


 

Šiuose pavaizduotuose pavyzdžiuose, galima matyti, kad struktūrinius duomenis, tekstine forma yra pateikiami keliais atskirais būdais, priklausomai nuo svetainės dizaino sprendimų. Svarbiausias aspektas, jeigu norime pateikti šį tekstą, kaip kodą, turime vadovautis Google gairėmis ir importuoti šiuos klausimus pagal Schema.org. Plačiau apie teksto pavertimą kodu galite paskaityti paspaudę čia.

Kam yra naudojami struktūriniai duomenys (angl. Structure data)?

Dėka struktūrinių duomenų ir teksto paverčiamu kodu, Google sistema “apdovanoja” praturtinančiais fragmentais (angl. Rich Snippet), kas leidžia išsiskirti iš konkurentų ir greičiau suteikti atsakymą vartotojams.

Pateiktame pavyzdyje Google paieškos sistema yra nuskaičiusi rezultatą #2 ir apdovanojusi įvardintais papildomais priedais (angl. Rich Snippet). Tai suteikia rezultatui ne tik išskirtinumo, tačiau užima daugiau vietos Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. SERP). Natūraliai, dėl fragmentų padidėja matomumas ir vartotojų paspaudimų kiekis.

Be išvardintų privalumų, taip pat šie nuskaitomi struktūriniai duomenys gali išsiskleisti ir atsakyti į vartotojo užklausą, net neįeinant į puslapį. 

 

Kaip struktūriniai duomenys gali padėti jūsų e-komercijos projektui?

Struktūrinių duomenų ir fragmentų yra pateikiama keliomis formomis, tai gali būti dažniausiai užduodamų klausimų skiltimi, nuotraukomis, atsiliepimais. Visa tai, gali atsivaizduoti paieškos puslapyje ir pakelti parodymų ir paspaudimų santykį (angl. Clickthrough rate). Ir kaip minėta, dėl didelės konkurencijos, bus lengviau išsiskirti su savo puslapiu tarp konkurentų.


Atsiliepimai ir įvertinimai

Tam tikri struktūriniai duomenys, pavyzdžiui, įvertinimai ir atsiliepimai, dažnu atveju labiau patraukia vartotojo dėmesį ir psichologiškai suteikia pasitikėjimą tam tikru produktu. Vienas iš pagrindinių faktorių yra tai, kad įvertinimai yra pateikiami kitos spalvos, kaip pateikiama pavyzdyje.

Vartotojo pasitikėjimas dažnai priklauso ne tik nuo gerų atsiliepimų ir balų, bet koks kiekis vartotojų yra tam tikrą produktą, svetainę įvertinęs.

 

Produktai ir papildoma skiltis

Kitas svarbus elementas vadinamas produktų struktūriniai duomenys (angl. Product Schema). Produktų struktūriniai duomenys padeda išskirti tuos produktus, kurie yra tinkamiausi vartotojui, pateikdami papildomą informaciją, net ne paspaudus ant puslapio Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. SERP).

Šių duomenų pagalba, galima nusakyti vartotojams rezultatų puslapyje - koks tai produktas, jo privalumai, dydis, kaina ir pan. Tai sutaupo vartotojams laiko ieškant norimo produkto, kadangi nereikia įeiti į puslapį, kad sužinoti visą reikiamą informaciją, nes visa informacija yra pateikiama vienoje vietoje.


Vaizdo medžiaga ir įrašai

Kas gali lengviau padėti suprasti produktą arba paslaugą nei vaizdo medžiaga? Ypatingai kai turime tam tikrus produktus ar paslaugas, kurios yra nišinės ir reikia geresnio supratimo kaip tai veikia, suteikiame vartotojui prieigą prie aiškesnio produkto/paslaugos atvaizdavimo ir perteikimo. 


Atliktas tyrimas parodė, jog daugiau nei 70% e-komercijos projektų turi pateikę, pasiruošę vaizdinę medžiagą savo svetainėje, tačiau tik nedidelis procentas tai perteikia per paieškos sistemoje. Jeigu užsiimate nišinėmis prekėmis/paslaugomis, siūloma, kad šie vaizdo struktūriniai duomenys būtų panaudoti.

 

Kaina ir likutis

Nieko nėra svarbiau nei produkto kaina ir likutis. Vienas iš būdų, kaip sumažinti atmetimo rodiklį (angl. Bounce rate) yra parodyti ieškotojui, kad tam tikros prekės nėra mūsų svetainėje. Taip užtikriname, kad potencialus pirkėjas nenusivils mūsų teikiamomis paslaugomis/prekėmis ir sugrįš kai prekių likutis bus pakankamas įsigyti.

Be atmetimo rodiklio, taip pat nurodydami vartotojui, ne tik likutį, bet ir kainą suteikiame naudotojui kainų palyginimą. Tai ne tik praturtina mūsų paiešką, bet vartotojas greičiau gali pasirinkti puslapį, kuris yra priimtinesnis. Logiška, kad šiuos kainų/likučio struktūrinius duomenis yra patartina naudoti tada kai turime konkurencingą kainą, pakankamą produkto kiekį ir galime varžytis tarp kitų svetainių.

 

Svetainės reitingavimas

Žinoma, kaip ir vienas svarbiausių aspektų yra, kad mūsų puslapiai turėtų kuo geresnes pozicijas ir būtų labiau pastebimi, paspausti vartotojų, tačiau mikro žymėjimai yra tik vienas iš elementų kas gali padėti būti labiau matomiems. Norite tinkamai optimizuoti svetainę? Patariame skaityti daugiau straipsnių apie kitus pozicijas lemiančius veiksnius. 

 

Apibendrinimas

Struktūriniai duomenys yra pateikiami teksto forma, bet Schema pagalba, lengvai galima paversti tekstą į kodą. Svarbiausia yra išsirinkti jums tinkamiausius struktūrinius duomenis, kurie yra skirstomi į begalę atskirų subkategorijų.

Duomenų pagalba galite padėti ne tik vartotojams ir Google robotams (angl. Crawlers), bet kartu tapsite labiau pastebimi tarp kitų konkurentų.

Struktūriniai duomenys gali pagelbėti sumažinti atmetimo rodiklį (angl. Bounce rate) ir padidinti parodymų, paspaudimų santykį (angl. Click-Through rate), taip užtikrinant didesnį srauto prieaugį ir konversijos rodiklį (angl. Conversion rate).