Šaltinis: www.searchenginejournal.com
Nors ir juokinga, bet matant, kaip tūkstantmečio bei Z kartos tiesiog užkaitusiais pirštais baksnoja savo išmaniuosius telefonus, o kiekvienoje žinutėje ar Facebook įraše palieka visą šleifą emoji paveikslėlių, jau skamba prognozės apie tokio reiškinio kaip „emoji SEO“ iškilimą kažkada per ateinančius 10 metų.
Prisiminkime laikus, kai domenai tik tik atėjo į rinką. Konkretūs ir aiškūs domenai tokie kaip, pavyzdžiui – pizza.com – buvo išpirkti, o vėliau atsiradus mūsų šiandieninei duonai – internetiniam marketingui – parduoti už milijonus dolerių. Panašu, kad su emoji paveikslėliais vyksta kažkas panašaus: iki šiol juos dėdavome nes... tiesiog. Tačiau dabar pagal pasirinktą emoji galime net atlikti paiešką Google bei kitose paieškos sistemose. Kyla klausimas – o kas iš to? Ir prie ko čia SEO?
Pastebėta, kad ieškant pagal emoji, Google vaizduose pateikia ir tikrus paveikslėlių atitikmenis (šuns emoji paieškoje matome tikrų šuniukų nuotraukas). Taip pat vienu metu Twitter naudotojai linksminosi siųsdami Google paskyrai šiame tinkle adresuotus emoji paveikslėlius su tokiomis užklausomis kaip pvz. „ [picos emoji] nearby“ - ir gaudavo Google atsakymą su geriausiomis šalia esančiomis picerijomis.
Tad paieškos sistemos, akivaizdu, vis sparčiau indeksuoja emoji ir suteikia jiems daugiau vertės.
Štai čia į žaidimą įsijungia ir SEO. Ištirta, kad 92 procentai interneto vartotojų naudoja emoji paveiklėlius. O juk emoji populiarumas bei naudojimas tik auga! Todėl ne veltui internetinės rinkodaros kanalai stengiasi išsunkti iš šio fenomeno kiek galima daugiau naudos.
Emoji paveikslėliai – tai užkoduotos žmonių emocijos ar pasaulio objektai – jų pagalba mes pykstame, liūdime, mylime, siūlome susitikti kavos ir t.t. – tiek asmeninėmis žinutėmis, tiek viešais įrašais Facebooke. Vadinasi, iš esmių esmės tai yra tas pats, kas ir žodžiai, kuriuos naudojame kiekvieną dieną tarpusavyje ir, žinoma, SEO tikslams.
Kaip emoji paveiksėlius naudoti SEO bei online turiniui kurti?
Pirmiausiai – tai dar nėra visiškai įmanoma, o jei konkrečiau – emoji paieškos rezultatai dar nėra itin tikslingi. Pavyzdžiui, išmanaus telefono naršyklėje įvedus užklausą „[picos emoji] vilniuje“ - matysime tik kelias konkrečias picerijas Vilniuje, kurios šį emoji yra įterpusios savo įmonės aprašyme Facebook'e ar Tripadvisor, o visi kiti rezultatai – tai paprasti įrašai Instagram, Facebook ir kituose socialiniuose tinkluose, turintys picos emoji bei grotžymę „#vilnius” .
Dar sudėtingesnė užduotis bus abstrakčius emoji pritaikyti įmonių SEO – kai kurie emoji yra naudojami visai ne pagal paskirtį, o tiesiog, todėl matome, kad norint sukurti efektyvią emoji SEO sistemą dar yra daug kur stengtis, kadangi konkretūs rezultatai pagal paveikslėlio paiešką visada bus lygiomis dalimis susimaišę su jokios reikšmės neturinčiais socialinių tinklų vartotojų įrašais.
Reziumuojant - išvados tik vienos – tai be abejonės vyksta, ir potencialas iškilti visiškai naujai Emoji SEO rinkodarai yra milžiniškas. O kol to sulauksime, šiandien iš emoji rinkodaros daugiausiai išlošti gali, žinoma, picerijos!