
Kaip galbūt žinote, tipinis vartotojas nesuteikia naujai svetainei daugiau nei 3 sekundžių tam, kad ji užsikrautų. Jeigu reikia laukti ilgiau, su kiekviena sekunde vartotojų kantrybė senka ir vis didesnė jūsų dalis išeina, tikėtina, kad visam laikui. Dėl to parametras, vadinamas Page Speed arba svetainės įkrovimo laiku – labai svarbus SEO ir kitiems optimizavimo darbams. Dabar net nebegalima kalbėti apie tai, kaip veikia SEO, jeigu ignoruosime svetainės greitį. GTmetrix yra galingas įrankis, būtent ir skirtas analizuoti ir gerinti svetainių spartą. Tačiau kokių rodiklių įmanoma tikėtis jo naudotojams ir kaip pritaikyti rezultatus maksimaliai naudai? Pataria „Market Rats“ ekspertai.
Visų pirma – susipažinkite su pačia GTmetrix
Tai yra įrankis, kuris testuoja ir stebi svetainės veikimo parametrus ir, remdamasis bendrais standartais bei algoritmų nurodymais, pateikia įžvalgas ir actionable (įgyvendinamas) rekomendacijas, kaip spręsti problemas.
Svarbiausi GTmetrix funkcionalumai:
- Performance ir Structure Scores- GTmetrix pateikia du pagrindinius balus. Performance parodo Front-End dalies našumą, kurie matuojami pagal Lighthouse metriką. Na, o Structure vertina svetainės HTML, CSS ir JavaScript elementų kokybę ir rodo, kaip gerai jūsų svetainė optimizuota.
- Web Vitals įvertinimas - įrankis įvertina pagrindinius CWV, įskaitant LCP, TBT ir CLS, kad pateiktų reitingą dėl naudotojo patirties kokybės.
- Puslapio informacija – pateikiama ataskaita apie bendrą puslapio dydį, įkrovimo laiką ir užklausų skaičių, tad gaunama išsami svetainės našumo apžvalga.
- Waterfall Chart- vizualizuojama svetainės išteklių krovimo seka, padedanti nustatyti kliūtis ir lėtai kraunamus elementus.
- Monitoringas bei įspėjimai - leidžia planuoti reguliarius testus ir įgalinti perspėjimus, kai svetainės našumas nukrenta žemiau tam tikros ribos.
Antra - kaip naudoti GTmetrix?
Štai keli baziniai patarimai, kaip galite pradėti naudotis GTmetrix ir kaip pradėti darbus su pagrindinėmis šio įrankio funkcijomis.
- Prieiga prie įrankio. Nueikite į GTmetrix svetainę. Nors bazinę analizę galite atlikti be prisijungimo, sukūrę nemokamą paskyrą galėsite naudotis papildomomis funkcijomis, pavyzdžiui, pasirinkti bandymų vietas ir išsaugoti ataskaitų istoriją.
- Testo atlikimas. Dabar įrašykite arba įklijuokite savo svetainės URL adresą į pateiktą laukelį.Spauskite „Test Now“, kad įrankis išanalizuotų jūsų svetainę ir parengtų išsamią ataskaitą.
- Nustatykite testavimo aplinką bei sąlygas. Prisijungę naudotojai gali pasirinkti vieną iš kelių testavimo vietų, kad pamatytų, kaip jų svetainė veikia skirtingų regionų naudotojams. Taip pat galite pasirinkti naršyklę ir ryšio greitį, kad imituotumėte įvairius realaus pasaulio scenarijus maksimaliam tikslumui.
GTmetrix rezultatų analizė
Po to, kai testas bus atliktas, įrankis pateikia išsamią ataskaitą, suskirstytą į kelias dalis. Apžvelkime jas.
Summary skirtukas
Čia pateikiamas bendras GTmetrix įvertinimas, apimantis Performance ir Structure įvertinimus
- Čia A (90-100) yra puiku, o F (<60) – prastai bei reikia imtis neatidėliotinų veiksmų.
Kartu rodomas ir Web Vitals įvertinimas, kuris rodo, ar jūsų svetainė atitinka pagrindinius kriterijus. Be to, šalia pateikiamas bendras puslapio dydis, įkėlimo laikas ir užklausų skaičius.
Performance skirtukas
Čia daugiausiai front-end parametrų: LCP, TBT, CLS. Prie kiekvieno paprastai nurodoma ar tai yra optimalus dydis, ar reikia papildomo dėmesio optimizacijai.
Struktūros skirtukas
Pateikiamos rekomendacijos apie svetainės kodą, pavyzdžiui, kur galima optimizuoti paveikslėlius, naudoti naršyklės cache bei sumažinti CSS/JavaScript elementų „svorį“.
Waterfall Chart
Išsamus kiekvieno į jūsų svetainę įkeliamo ištekliaus suskirstymas, įskaitant kiek laiko užtrunka juos įkelti ir priklausomybiniai ryšiai dėl kliūčių identifikacijos.
Ar viskas vis tiek skamba kiek komplikuotai bei sudėtingai? Mes tai suprantame ir, jei jūsų verslui reikalingos profesionalios SEO paslaugos Vilniuje ar kitose Lietuvos dalyse, kviečiame su mumis susisiekti. Mūsų specialistai naudoja ne tik GTmetrix, bet ir aibę kitų įrankių, kad rastų nišas jūsų verslo augimui internete bei sudarytų stipriausią įmanomą optimizacijos strategiją.