Kas yra Canonical žymė? Kada ji naudojama?

SEO yra rinkodaros sritis, kurioje dera techninės detalės bei vaizdinga kūryba. Šį kartą dėmesį kreipsime į techninę darbo dalį ir vieną labai svarbų elementą – canonical tags arba kanonines žymas. Šiame gide pasistengsime apžvelgti bei paaiškinti, kas tai yra ir kaip ji padeda išvengti turinio dubliavimosi problemų, atkreipdama paieškos variklio dėmesį į pagrindinį puslapį bei pagerindama optimizavimą.

Kas yra Canonical Tag (Kanoninė žyma)?

Kanoninė žyma yra paprastas HTML elementas, padedantis Google suprasti, kuri tinklalapio versija yra originali arba kuriai teikiama pirmenybė. Tokios detalės tampa labai svarbiomis, kai yra keli URL adresai su tokiu pačiu arba labai panašiu turiniu. 

Žyma atrodo taip : rel="canonical" 

Pavyzdys: jei turite produkto puslapį, pasiekiamą per www.pavyzyds.lt/produktas ir www.pavyzdys.lt/produktas?sort=kaina, kanoninė žyma nurodo paieškos sistemoms vieną iš jų laikyti pagrindine versija, kad būtų išvengta painiavos.

Kaip ji padeda ir kaip ją naudoti?

Ji padeda išvengti su dubliavimusi susijusių problemų, kurios gali suklaidinti paieškos sistemas ir susilpninti jūsų SERP poziciją. 

Nurodydami canonical tag‘ą užtikrinate, kad paieškos sistemos konsoliduotų reitingavimo signalus į pageidaujamą URL adresą, taip pagerindamos SEO. Ji taip pat tvarko URL adresų variacijas, pavyzdžiui, HTTP vs HTTPS arba su vs be „www“, užtikrindama nuoseklų indeksavimą.

Naudokite kanoninę žymą, kai:

  • Yra URL su skirtingais parametrais, nors juose rodomas tas pats turinys;
  • Tas pats turinys pateikiamas keliose svetainėse;
  • Tai yra tinklaraščio archyvai;
  • Sukurtos atskiros svetainės mobiliosios ir darbalaukio versijos;
  • Turite regioninius arba kalbinius svetainės variantus.

Norėdami naudoti canonical žymą, įterpkite ją į HTML <head> skyrių, pavyzdžiui, <link rel=„canonical“ href=„https://www.example.com/page“>. Užtikrinkite, kad žyma būtų nuosekli visuose dublikatuose, visur naudotų tą patį pagrindinį URL ir būtų su https:// (absoliuti nuoroda). Daugiau apie techninę šio proceso dalį ir svarbą anglų kalba galite paskaityti Moz mokymų centro svetainėje

Keletas naudingų patarimų apie kanonines žymas

Be pagrindinių dalykų, kuriuos reikia žinoti apie vidinį SEO bei techninę optimizacijos proceso, yra keletas praktiškų niuansų, ką galima daryti, kad padidintumėte kanoninių žymų efektyvumą.

  • Visada naudokite absoliučius URL adresus, kad išvengtumėte klaidingų interpretacijų;
  • Reguliariai stebėkite, ar nėra paliktų konfigūravimo klaidų, naudodamiesi tokiomis priemonėmis kaip Google Search Console;
  • Kanonines žymas naudokite apgalvotai, jos nereikalingos kiekviename puslapyje.

Įdomu tai, kad canonical žymos nedaro tiesioginės įtakos svetainės reitingui, bet netiesiogiai gerina SEO, kadangi konsoliduoja nuorodų „nuosavybę“ (angl. link equity) ir užkerta kelią tam, kad visas reitingas išsimėtytų po kelias nuorodas.

Taigi, kanoninė žyma yra labai svarbi techninė SEO detalė, padedanti kontroliuoti besidubliuojantį turinį ir pagerinti SEO. Daugiau apie jos ypatumus maloniai papasakos mūsų komanda, kuri ir galės pasirūpinti Canonical Tag bei kitų techninių SEO procesų valdymu jūsų verslui.