Kas yra nuorodos (links) - Kaip jos gali pagerinti SEO?

Viena iš svarbiausių SEO projektų sudedamųjų dalių yra darbas su nuorodomis, vadinamaisiais links. Specialistai turi optimizuoti URL adresus, strūkturuotai sudėlioti svetainės medį bei optimizuoti tiek vidines, tiek išorines nuorodas, siekiant pakelti projekto svetainės reitingą paieškos rezultatų puslapiuose (SERP). Tačiau kas tiksliai yra vidinės bei išorinės nuorodos, kokia jų svarba ir ką apie tai reikėtų žinoti verslui, kuris nori gerinti savo rezultatus Google?

Vidinės nuorodos – kas tai ir kokia jų svarba SEO?

Vidinės nuorodos (angl. internal links) - tai aktyvi sąsaja (angl. hyperlink), jungianti vieną svetainės puslapį su kitu, to paties domeno puslapiu

Vidinės nuorodos svarbios navigacijai po svetainę ar platformą, nes leidžia sklandžiai tyrinėti susijusį turinį. Štai, kuo labiausiai jos prisideda prie SEO:

  • Dėl crawlability (indeksavimo) - paieškos sistemos naudoja vidines nuorodas, kad atrastų ir indeksuotų naują svetainės turinį. Tinkamai struktūrizuota vidinių nuorodų sistema užtikrina, kad paieškos sistemų robotai galėtų viską aiškiai ir išsamiai indeksuoti.
  • Autoriteto „distribucija“ – šie link‘ai paskirsto „nuorodų kapitalą“ visoje svetainėje, taip pranešdamos paieškos sistemoms, kurie puslapiai yra svarbiausi. Puslapiai, kurie gauna daug vidinių nuorodų, dažnai laikomi autoritetingesniais
  • Geresnė vartotojo patirtis - vidinės nuorodos nukreipia lankytojus į susijusį turinį, todėl jie ilgiau lieka įsitraukę ir gauna naudingos informacijos. Dėl to mažėja bounce rate.

Reikia statistikos? Prašom - atlikus tyrimą, kurio metu buvo išanalizuota 23 mln. vidinių nuorodų iš 1,800 svetainių, nustatyta, kad puslapiuose, kurie gauna 40-44 vidinių nuorodų, „Google“ paieškoje gavo maždaug keturis kartus daugiau paspaudimų, palyginti su puslapiais, kuriems teko tik 0-4 vidinės nuorodos. Tačiau nereikėtų persistengti, nes tas pats tyrimas nurodo, jog jei nuorodų skaičius viršija šį – paspaudimų irgi ima mažėti (galbūt Google laiko tai spam‘u arba perdėtu brukimu).

Išorinės nuorodos – kas tai ir kokia jų svarba SEO?

Išorinės nuorodos - tai tie patys hyperlinks (sąsajos), tačiau nukreipiantys naudotojus į kitą domeną. 

Jos labai svarbios darant SEO, nes paieškos sistemoms indikuoja, jog susietas turinys ir svarbus, ir patikimas. 

Atgalinės nuorodos (angl. backlinks), išorinės nuorodos, nukreipiančios į jūsų svetainę, yra vienas iš trijų svarbiausių „Google“ algoritmo reitingavimo veiksnių. 

SEO specialistai tikrai žino, kad pirmasis „Google“ rezultatas turi 3,8 karto daugiau atgalinių nuorodų nei 2-10 pozicijos. Tačiau įgyti kokybiškų atgalinių nuorodų yra sudėtinga. Maždaug 67 % interneto adresų neturi jokių atgalinių nuorodų. 

Tačiau nepaisant šio iššūkio, nerasite rimto SEO eksperto, kuris nemanytų, jog atgalinės nuorodos daro didelę įtaką pozicijoms paieškos sistemoje. Dėl to, aukštos kokybės išorinių nuorodų rinkimas yra gyvybiškai svarbus norint padidinti svetainės autoritetą ir matomumą SERP.

Link Building – kokia tai SEO paslauga?

Link Building – viena iš svarbiausių SEO agentūrų teikiamų paslaugų. Jos tikslas – gauti aukštos kokybės atgalines nuorodas iš patikimų domenų į jūsų svetainę. Tos nuorodos signalizuoja paieškos sistemoms, kad jūsų svetainė yra autoritetas, ir per laiką turėtų pagerinti pozicijas SERP.

Tam reikia straipsnių, įrašų, dalinimųsi. Procesas reikalauja profesionalumo ir nuolatinės priežiūros, todėl kviečiame jau dabar susisiekti, kad gautumėte individualų pasiūlymą savo verslui.