
Jeigu nors kiek domitės optimizavimu paieškos sistemoms (SEO), tuomet tikrai esate girdėję apie raktažodžius arba raktines frazes. Šie elementai veikia tarsi tiltas, kuris, su paieškos variklio pagalba sujungia vartotoją su jo ieškoma informacija. Raktiniai žodžiai ar frazės – konkretūs žodžiai bei frazės, kuriuos žmonės įveda į Google, kad rastų informaciją apie prekes ir paslaugas.
Verslui svarbu juos įtraukti į savo svetainės turinį arba naudoti išoriniame turinyje, kad klientai juos rastų pagal dažniausiai įvedamas paieškas. Šiame gide apžvelgsime, kas tiksliai yra raktažodžiai bei kaip juos tikslingai naudoti SEO optimizavime.
Raktažodžiai – kaip juos suprasti?
Raktažodžiai SEO pamatas. Jie Google algoritmams nusako tinklalapio turinio esmę, signalizuoja paieškos sistemoms apie nagrinėjamas temas ir dalykus.
Kai svetainė veiksmingai inkorporuoja vadinamuosius keywords, kurių ieško naudotojai, į savo turinį, ji turi daugiau šansų užimti aukštesnę vietą SERP. Toks suderinimas ne tik skatina organinį srautą, bet ir užtikrina, kad lankytojai būtų suinteresuoti ir labiau linkę domėtis svetainėje pateikta informacija.
Kaip pasirinkti tinkamus raktažodžius?
Dažniausiai raktinių žodžių tyrimą atlieka SEO specialistai arba SEO agentūros. Jo metu nustatomi tie terminai ir frazės, į kuriuos reikia orientuotis. Programinės įrangos surenka informaciją bei pateikia išvadas apie tai, ko dažniausiai ieško tikslinė auditorija ir kokią informaciją reikėtų pateikti, jeigu norite kilti paieškos puslapių pozicijose.
Naudojant Google įrankius, SEMrush ar Ahrefs galima atlikti raktažodžių tyrimą. Į ką kreipti dėmesį darant atranką?
- Aktualumą. Įsitikinkite, kad raktiniai žodžiai tiksliai atspindi jūsų tinklalapio turinį. Negalima skelbti apie paslaugas, kurių jau nebeteikiate arba reklamuoti dalykų, kurių nedarote, nes tai yra klaidinimas ir paieškos rezultatus blogina.
- Paieškos apimtį (Search Volume). Įvertinkite, kaip dažnai žmonės įveda tam tikrus raktinius žodžius ar frazes. Tokie įrankiai, kaip „Google Keyword Planner“, gali suteikti informacijos apie konkrečių paieškos terminų populiarumą. Naudojami terminai turėtų būti aktualūs dabar arba paaugti aktualumu artimiausiu metu (pvz., Kalėdų išpardavimams reikėtų ruoštis bent kelios savaitės iš anksto).
- Konkurencija. Įvertinkite konkurencijos lygį pasirinktuose raktažodžiuose ir raktinėse frazėse. Jeigu orientuojatės į labai konkurencingus raktažodžius, jums bus sunkiau užimti aukštesnes pozicijas, ypač, jei dirbama su naujesnio domeno optimizacija mat jo autoritetas – menkesnis.
- Long-tail raktiniai terminai. Nebijokite naudoti ilgesnes, konkretesnes paieškos frazes. Nors jų paieškos apimtys gali būti mažesnės, jos pritraukia vartotojus, turinčius aiškią intenciją, o tai lemia didesnius konversijos rodiklius.
Kaip strategiškai naudoti keywords, kad būtų gaunama maksimali nauda?
Atsirinkus raktažodžius, labai svarbu juos apgalvotai įtraukti į įvairius svetainės elementus. Yra ne viena vieta ir sritis, kur jų buvimas daro teigiamą įtaką SEO rezultatams.
Turinys
Organiškai įtraukite raktinius žodžius į landing puslapių ir blog‘ų pagrindinį tekstą. Siekite pusiausvyros – neperpildykite tik dėl kiekio, kadangi už spam‘ą Google baudžia.
Meta Tags
Juos įtraukus į Title Tags, raktažodis bus matomas SERP. Labai svarbu įtraukti pagrindinį raktažodį, nes jis informuoja paieškos sistemas ir naudotojus apie puslapio turinį.
Na, o Meta žyma, esanti po antraštine žyma paieškos rezultatuose neturi tiesioginės įtakos reitingams, bet gali padidinti paspaudimų skaičių.
Antraštės (H1, H2, H3 ir t. t.)
Naudokite raktinius žodžius antraštėse, kad susistemintumėte turinį ir pabrėžtumėte jo svarbą. H1 žymoje turėtų būti pagrindinis raktažodis, o vėlesnėse antraštėse gali būti antrinių raktažodžių.
URL
Sukurkite trumpus, tikslius URL adresus, į kuriuos būtų įtraukti atitinkami raktažodžiai. Tai gerina SEO, nes aiškiai nurodo puslapio turinį.
Paveikslėlio Alt tekstas
Priskirkite aprašomuosius failų pavadinimus ir paveikslėlių tekstus, įtraukdami į juos keywords.
Vidinės nuorodos
Nuorodas į kitus svetainės puslapius pateikite naudodami anchor tekstą su atitinkamais raktažodžiais.
Raktinių žodžių reikia visur ir visada
Norėdami gauti maksimalią naudą iš laiko, kuris skiriamas raktinių žodžių tyrimui, natūraliai integruokite juos į turinį, kartu teikdami pirmenybę vertei, kurią gaus svetainės lankytojas.
Venkite pernaudojimo, kad išvengtumėte nuobaudų. Naudokite sinonimus ir susijusius terminus, kad išplėstumėte paieškos aprėptį bei reguliariai atnaujinkite turinį su naujausiais raktiniais žodžiais, kad jis atitiktų besikeičiančias tendencijas. Jei reikia patikimo partnerio procesų valdymui – kreipkitės ir mūsų komanda pateiks individualų pasiūlymą.