Kurį pasirinkti? Automatizuotas ar rankinis SEO?

Sukurti puikiai struktūrizuotą svetainę yra vienas iš dalykų, pritraukti ir išlaikyti vartotoją — kitas svarbus aspektas. Kaip jau dažnai yra minima mūsų ir kituose straipsniuose, SEO (angl. Search Engine Optimization) yra pigiausias būdas pritraukti vartotojus ir juos konvertuoti į pardavimus. Vidinio (angl. On-Site SEO) ir išorinio (angl. Off-site SEO) optimizavimo pagalba, galima pasiekti neįtikėtinų rezultatų, ypatingai, jeigu optimizuojama svetainė yra tinkamai paruošta tiek vartotojui, tiek Google paieškos sistemai. Žvelgiant į mūsų ilgalaikę patirtį ir statistiką, galime teigti, jog pirmi rezultatai Google paieškos rezultatų puslapyje (angl. SERP - Search Engine Result Page) pritraukia iki 33 procentų, o rezultatai, kurie yra pateikiami toliau nei pirmi 10 rezultatų, ką galime traktuoti, kaip antrąjį puslapį, susilaukia tik 2% ieškotojų dėmesio.

Visada žvelgiant į SEO optimizavimą, pirmiausia turime nuspręsti, kuris variantas: Automatizuotas SEO (angl. Automated SEO) ar rankinis SEO (angl. Manual SEO), yra priimtinesnis jūsų verslui. Apžvelgsime pavyzdžius tiek iš teorinės pusės, tiek pateiksime ir praktikinių pavyzdžių, kad lengviau nuspręstumėte jums tinkamesnę SEO optimizaciją (angl. Search Engine Optimization).

 

Automatizuotas prieš rankinį SEO

Šiuolaikiniame skaitmeninio marketingo rinkoje egzistuoja begalinis pardavimų skatinimo pasirinkimas tiek žvelgiant iš socialinių platformų pusės, tiek ir iš SEO prizmės. Atkreipiant dėmesį į SEO pusę, galime pastebėti, kad dažnai kyla klausimai, ar verta samdyti agentūrą paieškos sistemų optimizavimui? ar pasinaudoti optimizavimo platformomis, įrankiais ir bandyti svetainę optimizuoti patiems?

Daugelis SEO platformų leidžia vartotojams atlikti raktažodžių (angl. Keywords) tyrimus, peržvelgti pagrindines svetainės klaidas, įvertinti turimas pozicijas su tam tikrai nutūpimo puslapiais (angl. Landing page) ir pan. Šias platformas galime skaityti, kaip automatizuotą SEO (angl. Automated SEO), nes pateikiamos detalės yra prieinamos, iš esmės, visiems, realiu laiku. Vienintelė problema su automatizuota optimizacija yra tai, kad pateikiama statistika gali klysti arba pasižymėti prastos kokybės optimizacija.

Priešingai automatizuotam paieškos sistemos optimizavimui, galima pasitelkti rankinį SEO, kuris reikalauja daugiau laiko ir žinių, kadangi visi vidiniai ir išoriniai sistemos optimizavimo elementai yra apžvelgiami ranka.

Žinoma, negalima visiškai teigti, kad automatizuotas SEO yra blogiau nei rankiniu būdu optimizuojamas. Ką norime pasakyti yra tai, kad verta balansuoti tarp automatinio ir rankinio SEO, tačiau reikia suvokti kurias užduotis geriau daryti automatizuotai, o kurias priešingai.
Tam, kad taptų visiškas aiškiau, pateiksime privalumus ir trūkumus šių skirtingų optimizavimo praktikų.


Automatizuoto ir rankinio SEO palyginimas

 

Rankinio SEO privalumai

Nepriklausomai nuo to, jog rankinis paieškos sistemų optimizavimas yra laikui reiklus, jis taip pat turi didelių pranašumų lyginant su automatizuotu SEO (angl. Automated SEO).

  • Plečiant ir optimizuojant ranka turime 100% visą optimizavimo kontrolę;
  • Galite pilnai suplanuoti kokios dalys yra optimizuojamos ir tai, kad visas optimizavimas yra vykstantis pagal strateginį planą;
  • Rankinio SEO (angl. Manual SEO) pagalba galime sustiprinti svetainės autoritetą (angl. Website authority), išorinių nuorodų pagalba. Žinoma, pirkti ir išsirinkti išorines nuorodas yra traktuojama, kaip ne visiškai Google sistemoms priimtina praktika, kitaip vadinama “pilkasis SEO” (angl. Grey hat SEO);
  • Atkreipiant dėmesį į išorinį svetainės optimizavimą. Galime pasirinkti ne tik kiek išorinių nuorodų yra perkama, bet taip pat ir kokios jos kokybės. Taip užtikrinant, kad nukreipiamos nuorodos yra autoritetingos ir perduoda didesnę autoriteto dalį (angl. Link Juice).


Rankinio SEO minusai

Žemiau pateikti minusai yra pagrindinės priežastys, kodėl labiau verta rinktis tam tikrai atvejais automatizuotą SEO:

  • Optimizuojant svetainę ranką užima begalę laiko ir reikalauja SEO ekspertų konsultacijų arba jų pačių įsitraukimo;
  • Ranka pateikiant priverstines užklausas indeskavimui (angl. Force Google Indexing) gali užtrukti daugiau nei 10 valandų, priklausomai nuo svetainės struktūros dydžio. Taip pat verta paminėti, kad priverstinai indeskuoti puslapius ne tik užima daug laiko, bet tam yra paskirtas indeksavimo limitas;
  • Rankinis SEO reikalauja visiško įsitraukimo. Kartais geriau automatizuoti tam tikras dalis ir taip paskirti savo laiką kitoms, automatiškai neoptimizuojamoms vietoms;
  • Reikalauja didelio biudžeto. Dirbant rankiniu būdu, gali pareikalauti ne tik valandų, tačiau ir visos SEO ekspertų komandos;
  • Lėtesnis optimizavimo procesas. Pozicijos ir rezultatai be perstojo, kiekvieną dieną keičiasi, dėl šios priežasties, galime teigti, kad kartais tai reiškia potencialių vartotojų mažesnį srautą;
  • Didelės struktūros svetainėms, kurios ypatingai užsiima e-komercija su dideliu kiekiu produktų, svetainės optimizavimas gali užimti kelis metus.

 

Automatizuoto SEO privalumai

Automatizavimas reikalauja žymiai mažiau laiko ir pastangų, tačiau patartina, automatizuoti tik dalį SEO optimizacijos.

  • Ekonomiškas ir mažai reikalaujantis resursų svetainės optimizavimas. Lyginant su rankiniu SEO tai tikrai yra pigesnis variantas, kartu ir greitesnis;
  • Be ekspertų pagalbos galite apsiimti atlikti tokias užduotis, kurios reikalauja daug laiko, pavyzdžiui svetainės auditas (angl. Site audit). Atliekant svetainės auditą yra išsiaiškinama, kokios išorinės nuorodos yra neveiklios, neperduoda autoriteto, kokie raktažodžiai, žymos (angl. Tags) negeneruoja srauto ir pan;
  • Automatizuotas optimizavimas suteikia galimybę sekti raktažodžių pozicijas Google paieškos rezultatų puslapyje realiu laiku;
  • Tampa lengviau analizuoti konkurentus rinkoje. Automatizuotomis SEO platformomis, galime stebėti kiek ir kokių išorinių nuorodų turi konkurentai, kokie pagrindiniai raktažodžiai generuoja didžiausią srautą jų svetainėse;
  • Automatizuotas SEO tiesiogiai pateikia iškylančias svetainės problemas, dėl ko nereikia skirti laiko planavimams;
  • Vienas svarbiausių aspektų, nereikia samdyti didelių agentūrų, komandų tam, kad susioptimizuoti tam tikras vietas, kurias galima atlikti ir patiems.

 

Automatizuoto SEO minusai

  • Teisingai nepasirinkus tinkamos SEO platformos — potencialiai susiduriama su blogos kokybės nuorodomis (angl. Backlinks), kaip ir su visa likusia išorinių SEO (angl. Off-site SEO) elementų optimizavimu.
  • Daugelis Google paieškos sistemų optimizavimo platformų renkasi kiekybę, bet ne kokybę. Ilgoje perspektyvoje tai lemia, kad išsiryškina optimizavimo klaidos ir prasti reitingavimo rezultatai.
  • Ilgoje perspektyvoje pasireiškia tai, kad turime didelį kiekį nuorodų su nuliniu vartotojų pritraukimu..

Peržvelgus šiuos aspektus, galime pastebėti tai, kad tiek automatizuotas SEO, tiek rankinis SEO yra aktualus, svarbiausia tai, į kokius rezultatus taikome ir kokią svetainės imtį turime. Patarimas, jeigu turėsite didesnę svetainės struktūrą, pasirinkite automatizuotą SEO (angl. Automated SEO) greitesnėms vidinėms įžvalgoms. Rankinį SEO įtraukite tada, kai kalba eina apie išorės optimizavimą ir nuorodų struktūrizavimą.

Apibendrinant, nusistatykite ką norite pasiekti ir per kokį laikotarpį, jeigu tai reikalauja greitų rezultatų, tačiau esate linkę tvarkytis viską eigoje, verta apsvarstyti pirminį automatizavimą. Jeigu rezultatai netenkina, kreipkitės į mus, pakonsultuosime, praaudituosime ir pateiksime įžvalgas ką galima susitvarkyti rankiniu būdu.