
Verslui augant, vis aktualesnėmis temomis tampa naujų klientų pritraukimas bei esamų išlaikymas. Du rinkodaros kanalai, kurie dažnai išnaudojami abiejų šių tikslų siekimui - naujienlaiškių kūrimas ir SEO optimizavimas. Šie kanalai ir strategijos dažnai net kovoja dėl dėmesio, kadangi nemažai įmonių dalina biudžetą arba kažkam skiria prioritetą. Apžvelkime, kas yra tinkamesnė priemonė jūsų tikslams – naujienlaiškiai ar SEO reklama? O gal galima abu sprendimus derinti?
Naujienlaiškiai bei SEO – kaip jie veikia?
Skaitmeninės rinkodaros pasaulyje, naujienlaiškiai bei SEO užima visiškai skirtingas roles ir kuria vertę per skirtingus privalumus.
Naujienlaiškis
Tai yra tiesioginė komunikacija su klientu, dažniausiai daroma per elektroninį paštą. Štai kam naudojami vadinamieji newsletters:
- Pritraukiate prenumeratorių: jie ateina į svetainę, socialinius tinklus, ar naudojasi akcijų pasiūlymais.
- Siūlote vertę: nuolaidos, ekspertų patarimai, naujienos.
- Kuriate lojalumą: reguliarus kontaktas primena apie jūsų paslaugas.
Paprastai, bent jau dažniau nei rečiau, naujienlaiškiai „grąžina“ jūsų verslui jau „pažįstamus“ klientus, t.y. tokius, kurie čia jau pirko arba atliko kokį nors veiksmą bei kažkada išreiškė susidomėjimą.
SEO (Search Engine Optimization)
SEO yra įvairių techninių ir kūrybinės reklamos veiksmų visuma, kurios galutinis rezultatas – toks svetainės optimizavimas, kad ji pasirodytų aukščiau paieškos rezultatuose Google paieškos puslapiuose (SERP). SEO iš kitų skaitmeninės rinkodaros priemonių išsiskiria tuo, kad gali teikti ilgalaikę naudą. Štai, kokios yra SEO panaudojimo galimybės:
- Organinis (nemokamas srautas): pritraukiami vartotojai, ieškantys jūsų prekių paslaugų.
- Didinate savo prekės ženklo autoritetą: aukštos pozicijos paieškos puslapiuose asocijuojamos su profesionalumu.
- Veikia 24/7: SEO dirba ir pritraukia klientus net tada, kai jūs ilsitės.
Kaip taisyklė, SEO geriau tinka naujų lankytojų pritraukimui ir prekės ženklo ar įmonės pozicionavimo gerinimui.
Ilgalaikiai vs trumpalaikiai tikslai: kuri strategija geriau tinka?
Jeigu tai yra trumpalaikis tikslas (<6 mėn.), tada naujienlaiškiai gali atnešti greitesnį rezultatą. Per naujienlaiškio sklaidą galite skelbti akcijas, riboto galiojimo pasiūlymus arba pranešti apie renginį ir informuoti didžiulę auditoriją per 1–2 dienas. Per keletą dienų galima matyti rezultatus (pvz., prenumeratorių skaičiaus augimas 20% ar įsigyta 200 prekių su akcija).
Naujienlaiškiai labai tinka sezoninėms kampanijoms, produkto paleidimui ir lojalumo programoms. Iš Beehiiv gauta statistika rodo, kad 60% vartotojų yra įsigiję prekę ar paslaugą dėl to, kad atsiųstame elektroniniame laiške buvo patrauklus pasiūlymas. Tačiau tuo pat metu, per vos kelių savaičių ar 1-2 mėnesio laikotarpį įmanoma gauti ir SEO rezultatus, tad pravartu galvoti ir apie tai.
Jeigu tai yra ilgalaikis tikslas (>6 mėnesiai), tada prioritetą paprastai reikėtų teikti SEO. Tai reikalauja kantrybės, bet tinkamai darant, atsiperka. Bendra industrijos praktika ir specialistų nuomonė tokia, kad ženklus pokytis, kad svetainė imtų rimtai kilti paieškoje, pastebimas praėjus 3-6 mėn. optimizavimo, nors kartais normalu laukti ilgiau.
Šia tema yra įvairios statistikos, tačiau bent 40-45 % pirkėjų savo kelionę link pirkinio internete pradeda paieškos sistemoje. Dėl to, pastovus srautas iš organinių paieškų sumažina priklausomybę nuo mokamos reklamos ir duoda tvarią naudą be poreikio mokėti už parodymus/paspaudimus.
Kaip derinti abu metodus?
Kadangi abu šie rinkodaros sprendimai turi savo stiprybes, turbūt savaime suprantama, kad neapsimoka vieną versti kito pakaitalu. Daug geriau juos įdarbinti sinergiškai ir harmoningai, siekiant bendro tikslo. Keletas patarimų iš „Market Rats“ specialistų:
- Įtraukite el. pašto registracijos formą į puslapius, kurie gauna daugiausia srauto.
- Pasiūlykite nemokamą gidą ar šabloną, o gal kitą išteklių už prenumeratą – tai pritrauks lankytojus ir pagerins SEO.
- Dalinkitės naujausiais tinklaraščio įrašais ar gidais, kurie generuoja organinį srautą.
- Paprašykite prenumeratorių pasidalinti turiniu socialiniuose tinkluose – tai gali padidinti svetainės autoritetą.
- Stebėkite, iš kurių SEO šaltinių ateina aktyviausi prenumeratoriai.
- Testuokite el. laiškų temas, kurios suderinamos su populiariais paieškos raktažodžiais.
Kaip pasirinkti priklausomai nuo verslo pobūdžio ir auditorijos?
Įtaką prioritetams turi ir jūsų verslo pobūdis.
Verslo tipas
- E-komercija: naujienlaiškiai čia efektyvesni
- Paslaugos / B2B: SEO tinka geriau, kadangi klientai ilgai vertina/lygina pasirinkimus prieš pirkimą.
Auditorijos elgsena
- Jaunesni vartotojai (<35 m): dažniau naudojasi paieška ir socialiniais tinklais.
- Vyresni vartotojai (>35 m.): labiau linkę prenumeruoti bei skaityti naujienlaiškius.
Pavyzdys
Automobilių detalių parduotuvė gali derinti abu metodus: SEO pritraukia naujus klientus per raktažodžius „automobilių dalys internetu“, o naujienlaiškiai skatina pakartotinius pirkimus per suasmenintas nuolaidas.
Jau dabar įdomu, kaip jūsų verslo labui gali dirbti tiek SEO, tiek naujienlaiškiai? Susisiekite su mumis rašydami į Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir aptarkime, kokius rezultatus būtų įmanoma pasiekti!