Facebook reklama (ads), ar SEO? Ką rinktis?

Facebook yra populiariausias socialinis tinklas ne tik visame pasaulyje, bet taip pat ir Lietuvoje. Nepriklausomai nuo to ar jūsų verslas veikia tik Lietuvoje, ar savo prekes ir(ar) paslaugas siūlote ir užsienio vartotojams, reklamuotis per Facebook gali būti protingas bei didelę grąžą siūlantis sprendimas. 

Tačiau tam tikrais atvejais jau nuo pat pradžių labiau apsimoka investuoti į SEO, bet ne Facebook reklamą. Kitiems verslams yra svarbu naudoti abu sprendimus ir derinti tai, kad Facebook reklama trauktų vieno tipo klientus, o SEO – kitus. Ir iš tiesų, abu šie rinkodaros kanalai gali būti naudingi vienas kitam. Tačiau ką rinktis jūsų organizacijai ir kaip žinoti dėl sprendimų privalumų?

Facebook reklama – kokie galimi būdai?

Socialiniame tinkle Facebook reklama gali būti skleidžiama labai įvairiais būdais. Populiariausi yra trys iš jų.

Facebook Ads reklama

Tai apmokami skelbimai, rodomi visoje Facebook platformoje, įskaitant naujienų srautą, dešinįjį stulpelį ir Stories skiltį. 

Reklamos pirkėjai gali kurti ar įkelti savo sukurtus skelbimus su nuotraukomis, vaizdo įrašais, karuselės galerijomis ar kolekcijomis, rodydami juos auditorijai, kurią atrinko pagal demografinius duomenis, interesus, elgseną ir kitus charakteristikos kriterijus. Dėl to Facebook Ads reklama gali būti labai tiksliai nukreipta į reikiamą auditoriją, kad būtų pasiekti konkretūs rinkodaros tikslai.

Apmokami įrašai

Tai yra tas pats influencerių marketingas, tačiau Facebook tinkle tokios reklamos dabar yra daug retesnės nei Instagram. 

Reklama Facebook grupėse

Nors tiesioginės reklamos Facebook grupėse galimybės yra kiek ribotos, įmonės gali susisiekti su grupių administratoriais, kad šie pareklamuotų jų prekes ar paslaugas didelėms naudotojų auditorijoms. Tai yra kiek mažiau preciziškas reklamos sprendimas, lyginant su Facebook (Meta) Ads, tačiau paprastai būna ir pigesnis. 

Facebook Ads reklama – jos valdymas bei svarbiausia statistika

Pagrindinis reklamos valdymui skirtas įrankis čia yra Ads Manager. Tai tarsi „viskas viename“ sąsaja, skirta kurti, valdyti ir analizuoti reklamos kampanijų rezultatus per visus Meta socialinius tinklus, pavyzdžiui, Facebook, Instagram, Messenger ir kitus. 

Programoje Ads Manager galite apibrėžti kampanijos tikslus, pasirinkti tikslines auditorijas pagal demografinius duomenis ir interesus, nustatyti biudžetus ir kurti konkrečių reklamų vizualinę dalį. Realiu laiku atnaujinamų duomenų stebėsena leidžia atlikti koregavimus iš karto, taip optimizuojant ir gerinant rezultatus, kuriuos rodo PPC reklama Facebook ar kitas reklamos formatas. 

Į kokią statistiką daugiausiai kreipti dėmesį?

  • Paspaudimų dažnis (CTR). Rodo, kiek procentų naudotojų paspaudžia ant jūsų skelbimo po to, kai jis parodomas. Nesenais, 2024 m. lapkričio mėn. duomenimis, Facebook reklamų CTR mediana buvo 1,77 %. 
  • Konversijos rodiklis (angl. conversion rate). Šis rodiklis rodo procentinę dalį naudotojų, kurie po paspaudimo atliko norimą veiksmą. Optimalus konversijos rodiklislead‘ų generavimo kampanijose yra 8-9 %. 
  • Vieno paspaudimo kaina (CPC). Rodo vidutinę sumą, išleidžiamą už kiekvieną skelbimo paspaudimą. Optimalu, kad vidutinė CPC Facebook tinkle siektų ~2 eurus. 
  • Grąža nuo išlaidų reklamai (ROAS). Įvertinamos pajamos, gautos už kiekvieną reklamai išleistą eurą.

Atidžiai stebėdami šiuos rodiklius, reklamuotojai gali rasti tobulintinas vietas savo Facebook reklamoje.

Kokia yra Facebook reklamos kaina?

Reklamos sąnaudos Facebook tinkle priklauso nuo tokių faktorių kaip verslo šaka, tikslinė auditorija ir skelbimo kokybė. 

Vidutiniškai įmonės moka nuo 0,50 iki 3,50 USD/EUR už vieną paspaudimą arba nuo 12 iki 20 USD/EUR už 1 000 parodymų. Šie skaičiai gali svyruoti dėl jau minėtos konkurencijos ir konkrečių kampanijos tikslų. 

Norint veiksmingai išnaudoti reklamos biudžetą, labai svarbu stebėti pagrindinius rodiklius, pavyzdžiui, vieno paspaudimo kainą - CPC ir CPM bei atlikti reikiamas korekcijas laikui bėgant. 

SEO – svarbiausia statistika bei pranašumai, lyginant su Facebook Ads reklama

Tiek SEO, tiek Facebook reklama gali būti labai svarbūs rinkodaros kanalai verslui. Tačiau bendrąja prasme, SEO daugumai įmonių turėtų būti bent jau aukštesnėje vietoje pagal prioritetų grandinę. Tai išduoda viena vienintelė statistika. Nustatyta, jog didžiausia dalis arba net 68 % interneto svetainių lankytojų į jas ateina iš paieškos sistemų, o tai rodo, kad SEO vaidmuo yra labai svarbus generuojant srautą į svetainę.

Vienas iš pagrindinių SEO privalumų, palyginti su Facebook reklama, yra galimybė pasiekti ilgalaikius ir tvarius rezultatus. Nors Facebook reklamos generuoja momentinį matomumą, jų nauda dažnai būna trumpalaikė ir nustoja galioti išnaudojus reklamos biudžetą ar ją išjungus. Na, o SEO naudą neša savaites ir mėnesius. 

Galiausiai, SEO paprastai pritraukia naudotojus, kurie jau aktyviai ieško informacijos ar sprendimų, todėl pasiekiamas didesnis įsitraukimo ir konversijų lygis. Norite pasikalbėti apie potencialias naudas jūsų verslui? Užpildykite užklausą arba parašykite į Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir sužinokite, kaip jūsų verslas galėtų kilti į aukštesnį lygį online erdvėje.