Facebook yra didžiausias ir populiariausias socialinis tinklas pasaulyje. Pasak naujausių duomenų, jie turi ~3 milijardus aktyvių naudotojų (MAU). Sunku suvokti tokius didelius skaičius, tad pasinaudokime kiek artimesne statistika. Šiais metais Lietuvoje skaičiuojama 1,83 milijono aktyvių naudotojų (MAU) Facebook tinkle, Europoje – 411 milijonų. Trumpiau tariant, du iš trijų Lietuvos arba panašus procentas Europos gyventojų naudojasi Facebook.
Verslui tokie skaičiai turėtų žadinti apetitą. Juk per Facebook galima ir reklamuoti savo verslą, ir parduoti prekes/paslaugas, ir didinti žinomumą, ir dalintis turiniu. Tačiau „Kaip parduoti per Facebook?“ – geras klausimas. Radus tinkamą atsakymą, kiekvienas verslas gali sukurti papildomų pajamų ar lankytojų srauto šaltinį, kuris būtų tvarus ir neštų naudą. Pakalbėkime apie tai, kaip jį pažaboti.
Kas yra ir kaip vyksta pardavimai per Facebook?
Čia mes kalbame ne apie Facebook Marketplace turgavietę, o apie verslo pardavimus. Finansinę naudą iš didžiausio pasaulyje socialinio tinklo gali atnešti gerai įgyvendinta rinkodaros strategija. Tarp nesibaigiančio scroll‘inimo, naudotojo dėmesį atkreipusi reklama gali konvertuoti jį iš potencialaus į faktinį klientą. Žmonės tikrai neretai perka daiktus ar paslaugas, kuriuos matė soc. tinkluose. Kaip rodo tyrimai , net ~76 % vartotojų perka tai, ką pamatė būtent savo naujienų sraute ar pasiūlymų skiltyje. Kadangi socialinių tinklų algoritmai gali optimizuoti rodymą ir pateikti informaciją labiausiai potencialiai suinteresuotiems vartotojams, verslui yra naudinga bent jau išmėginti galimybę save čia parodyti.
Geriausia, kad visą rinkodaros strategiją gali valdyti vos vienas žmogus ar nedidelė jų komanda. Tai labai paprasta ir nesudėtinga.
Na, o pardavimus ir konversijas daugiausiai generuoja du šaltiniai – originalus jūsų turinys ir mokama Facebook reklama. Plačiau panagrinėsime tai, kaip išnaudoti juos abu, didesnį dėmesį skirdami reklamai - Facebook Ads.
Kaip kurti parduodančius įrašus socialiniame tinkle Facebook?
Kadangi, ko gero visi turime Facebook‘ą, visi sekame tam tikrus asmenis ar portalus. Galbūt patinka, kaip žurnalistas aprašo skandalingą įvykį? Galbūt domimės sportu ir smagu matyti gražiausių epizodų montažą, kurį įkėlė krepšinio portalas? O gal smagu skaityti rinkos apžvalgininko prognozes? Kiekvienas žmogus savo turinį vienaip ar kitaip parduoda skaitytojui (kitaip – vartotojui). Jeigu pardavimas – sėkmingas, tada spaudžiami patiktukai, dalinamasi turiniu ir generuojamas susidomėjimas.
Verslui, norinčiam sudominti potencialius vartotojus savo srauto skelbimais (angl. feed posts), reikia įdėti pastangų. Įkvėpimo galite pasisemti iš kitų sektorių lyderių, kurių soc. tinklų paskyros turi daug sekėjų arba aukštą aktyvumą. Galbūt ir jūs pamatysite kokią gerą idėją, kuri padės kurti įtraukiančią vaizdinę medžiagą ir gerą turinį.
Tam, kad jūsų įrašai apie prekes ir paslaugas trauktų dėmesį, turite pasiūlyti žiūrovui naudą. Tai gali būti: geros kainos pasiūlymas, naujas, gražus daiktas kolekcijoje, profesionalų įžvalgos, geri patarimai ar pramoginis turinys. Šiek tiek įkvėpimo siūlo SproutSocial.
Nepamirškite, kad vienos sėkmės formulės nėra. Jūs galite pasisemti įkvėpimo iš kitų, tačiau neplagijuokite. Stenkitės tapti unikaliais.
Kaip parduoti su Facebook / Meta Ads ?
Prieš pradedant pardavimų strategijos kūrimą ir įgyvendinimą, dar reikėtų žinoti, ką gali pasiūlyti Facebook reklama ir ko ji negali. Jeigu matote, kad naudos – aktualios, o trūkumai – neaktualūs arba nesvarbūs, galima pradėti gilintis į tai, kaip sukurti Facebook reklamą, kokia jos kaina ir kaip ją pozicionuoti. Tačiau prieš tai, trumpas sąrašas apie tai, ką gali ir ko negali Facebook / Meta Ads.
Facebook / Meta Ads gali:
- Verslui suteikti galimybę pasiekti konkrečias demografines grupes pagal interesus, elgseną ir vietą.
- Pasiūlyti ir stambiam, ir smulkiam verslui galimybę reklamuotis pagal savo finansus.
- Suteikti išsamią rezultatų analizę apie paspaudimus, susidomėjimą, investicijų grąžą.
- Leisti jums įgyvendinti kūrybiškas reklamos idėjas, įskaitant vaizdo įrašų, karuselinius ir istorijų skelbimus.
- Pasiūlyti galimybę Facebook naudotojams komentuoti, dalintis, spausti, domėtis ir interaktyviai komunikuoti su jūsų puslapiu ir pačia reklama.
Meta / Facebook Ads negali:
- Pasiūlyti jokių garantijų.
- Padidinti organiškų puslapio peržiūrų ir savaime paversti jus sėkmingu verslui.
- Perlipti pati per save – jūsų rezultatams gali turėti įtakos išoriniai veiksniai, pavyzdžiui, platformos algoritmo pokyčiai (ypač, jeigu reklamuojatės vienoje iš labiausiai ribojamų sričių).
- Nešti sėkmę amžinai. Biudžetui ar projektui pasibaigus jie nustoja būti rodomi.
- Tapti rinkodaros strategijos pakaitalu (dažniausiai). Nors ir galingas, šis įrankis turėtų būti bendros rinkodaros strategijos dalis, o ne vienintelis instrumentas.
Kaip parduoti su Facebook / Meta Ads
Dabar Meta valdo ir leidžia reklamuotis ne tik Facebook, bet ir Messenger, Instagram bei WhatsApp tinkluose. Visgi, Facebook – visa ko pagrindas ir labai dažnai daugiausiai dėmesio (bent jau Lietuvos rinkoje) pritraukiantis kanalas.
Kompanijos Statista duomenimis, Lietuvoje daugiausiai Facebook reklamas mato 25-34 metų amžiaus vyrai ir moterys, o lengviausia šiuo būdu pasiekti auditoriją tarp 18 ir 54 metų amžiaus. Vyresniems ar jaunesniems naudotojams reklamos skvarba Lietuvoje nėra tokia didelė, tačiau vis daugiau reklamos kūrėjų pavyksta pritraukti ir kiek vyresnę auditoriją, tiesa, joje jau dominuoja moterys.
Kalbant apie pardavimus, reikia kelti sau aiškius lūkesčius. Po didelio rinkos tyrimo paaiškėjo, kad vidutinis CTR reitingas per Facebook reklamas, nepriklausomai nuo segmento yra 0,9 %. Nors šis skaičius gali skirtis įvairiose nišose, tačiau būtent tokio paspaudimų dažnio reikėtų siekti (minimaliai). Pagal jį skaičiuojamas conversion rate parodys, kokia efektyvi bus reklama.
Kaip sukurti efektyvią Facebook reklamą?
Kaip jau minėjome, nėra vieno, universalaus sėkmės recepto kuriant Facebook ads‘us.
Reikia jūsų verslo ar pasiūlymų stiprybes pateikti auditorijai patraukliu būdu. Galima skaityti gidus ir patarimus, tačiau visi patyrę sėkmę pasakys, kad čia geriausia – nekopijuoti, bet būti originaliems. Turime keletą bendrų patarimų, kurie padės išsigryninti strategiją.
- Geriau investuoti daugiau resursų į kokybę, bet ne kiekybę;
- Jeigu neturite dedikuotų specialistų kūrybiniams sprendimams įgyvendinti, išnaudokite gausybę šablonų tokiose platformose kaip Canva, Microsoft Designer, Adobe Express ar panašiose;
- Reklamuokite vieną produktą arba vieną pasiūlymą – nepergrūskite reklamos informacija;
- Vaizdo įrašas – geresnis būdas parodyti produkto privalumus nei nuotrauka;
- Karuselė – idealus įrankis retargeting‘ui arba dideliam asortimentui parodyti;
- Stenkitės sukurti bendrą temą ir stilių bei jų laikykitės.
Visa tai turėtų padidinti jūsų CTR skaičius bei ROI – investicinę grąžą.
Pasikalbėkime apie jūsų verslo sėkmę Facebook‘e ir internete
Kad ir kaip ten bebūtų, Facebook reklama, nors ir gali padėti verslui parduoti, nebūtinai yra geriausias įrankis šiam tikslui įgyvendinti. Dažnu atveju daug efektyviau Facebook reklamą jungti šalia veiksmingos internetinės rinkodaros strategijos, kurios pagrindą sudarytų SEO planas ir ilgalaikė strategija. Galbūt toks sprendimas jūsų verslui atneštų didžiausią naudą?
Pasikalbėkime apie tai ir kartu raskime sprendimus, padėsiančius jūsų verslui parduoti internete!