PPC reklama ar SEO: kuri reklama suteiks geresnius rezultatus?

Verslas, kuris nori būti matomas internete, turi daug pasirinkimų, į kokį rinkodaros kanalą investuoti. Du labai populiarūs bei tarpusavyje konkuruojantys sprendimai – PPC reklama ir SEO. „Market Rats“ specialistai nori su jumis pasidalinti aktualiomis įžvalgomis bei naudinga informacija apie tai, kuris rinkodaros sprendimas galėtų suteikti norimus, geriausius rezultatus. 

PPC reklama – kas tai yra ir kaip tai veikia?

PPC (angl. Pay-Per-Click arba Mokėk už paspaudimą) yra skaitmeninės reklamos modelis, kai reklamuotojai moka už kiekvieną vartotojo paspaudimą ant jų skelbimo. 

Ši reklamos forma dažniausiai naudojama paieškos sistemose, socialiniuose tinkluose ir kai kuriose kitose internetinėse platformose. PPC Ads leidžia įmonėms rodyti skelbimus tikslinėms auditorijoms ir kontroliuoti savo reklamos išlaidas pagal pasiektus rezultatus.

Būtent PPC reklamos veikimas yra paremtas aukciono principu. Reklamuotojai siūlo savo kainą už tam tikras paieškas ar auditorijos segmentus. Kai vartotojas įveda atitinkamą užklausą, paieškos sistema per sekundės dalį įvertina visų reklamuotojų pasiūlymus pagal skelbimo kokybės balą ir siūlomą kainą. Sistemos algoritmo geriausiai įvertinti skelbimai tada parodomi paieškos rezultatų puslapyje arba kitose skelbimams numatytose vietose, pavyzdžiui, šoninėse banner skiltyse ar iššokančiuose langeliuose (pop-ups).

Nors turbūt geriausiai žinoma iš Google Ads sistemos, PPC reklama naudojama ir socialiniuose tinkluose. Tokį reklamos formatą galima įdarbinti ir per Facebook Ads, LinkedIn Ads ar, pavyzdžiui, TikTok Ads. Kaip ir su paprasta kampanija, soc. tinkluose galima parodyti skelbimus auditorijai, atrinktai pagal vartotojų elgseną, pomėgius ir demografinius duomenis.

PPC reklama Facebook, Google, TikTok ar kitame tinkle pasiūlo labai skaidrią užmokesčio sistemą. Reklamuotojai moka tik tada, kai vartotojas iš tiesų paspaudžia skelbimą ir apsilanko svetainėje, o ne už skelbimo parodymus. Iš srauto pritraukimo pusės tai yra labai efektyvu.

PPC ads – kaip jos sukuriamos ir valdomos?

PPC reklamų kūrimas, paleidimas ir valdymas susideda iš keleto svarbių žingsnių. 

Viskas, kaip ir kitose reklamos srityse, prasideda nuo aiškių tikslų ir tikslinės auditorijos identifikavimo. Svarbiausia, kad jūsų PPC ads pasiektų tinkamą auditoriją.

Po to reikia pasirinkti platformą, pavyzdžiui, Google Ads, Facebook Ads arba kitą, atsižvelgiant į tai, kur jūsų auditorija praleidžia daugiausia laiko arba iš kur svarbiausia pritraukti papildomo srautą. 

Trečiasis žingsnis - padaryti išsamų raktinių žodžių tyrimą, kad surastumėte terminus ir frazes, kurių ieško jūsų klientai, ir įtraukti juos ar susijusią informaciją į skelbimo tekstą. Dabartiniai vartotojai reaguoja greitai ir yra išrankūs, todėl būtina kurti įtikinamus, bet tuo pačiu ir glaustus skelbimo tekstus ar šūkius, kurie tiesiogiai atitinka jūsų auditorijos poreikius. 

Kitas etapas - nustatyti biudžetą ir pasirinkite bidding strategiją: kaina už paspaudimą (CPC), kaina už tūkstantį paspaudimų (CPM) arba kaina už aquisition (CPA). Pradėję vykdyti kampaniją, naudokite valdymo skydus ir kitus monitoringo įrankius, kad galėtumėte stebėti tokius rodiklius kaip paspaudimų dažnis (CTR), konversijos rodiklis (conversion rate) ir investicijų grąža (ROI). 

Galiausiai – negalima užmigti ant laurų. Būtina pastoviai optimizuoti skelbimus, koreguoti pasiūlymus, siaurinti raktinių žodžių bei frazių sąrašą ir bandyti skirtingas reklamos versijas (A/B testing). Nuolatinė stebėsena ir optimizavimas yra būtini siekiant nuolatinės sėkmės ir maksimalių rezultatų.

PPC ads – stiprybės bei silpnybės

Norint tiksliai įvertinti naudą, potencialą bei galimybes, kiekvienas reklamuotojas ar PPC specialistas turi tiksliai žinoti, kokios yra šių reklaminių kampanijų stiprybės ir silpnybės.

Mokama reklama pagal paspaudimą (PPC) turi keletą privalumų:

  1. Ekonomiškumas: Reklamuotojai moka tik tada, kai naudotojai spusteli jų skelbimus, todėl išlaidos yra tiesiogiai susijusios su naudotojų aktyvumu.
  2. Nedelsiant gaunami rezultatai: Skirtingai nei SEO, kurio rezultatų galima tikėtis po kelių mėnesių, PPC kampanijos gali beveik iš karto generuoti srautą ir konversijas.
  3. Didelis konversijų rodiklis: PPC srautas dažnai konvertuoja 2,35 %, t. y. daugiau nei vidutinis organinio srauto konversijos rodiklis.
  4. Geresnis prekės ženklo matomumas: PPC skelbimai gali padidinti prekės ženklo žinomumą iki 80 %, todėl jie yra vertinga priemonė įmonėms, siekiančioms padidinti savo matomumą internete.
  5. Tikslus nukreipimas: Reklamuotojai gali orientuotis į konkrečias demografines grupes, vietoves ir įrenginius, taip užtikrindami, kad skelbimai pasiektų tinkamiausią auditoriją.

Tačiau yra ir tam tikrų trūkumų:

  1. Didelė konkurencija: Konkurencingose pramonės šakose vieno paspaudimo kaina gali būti didelė, todėl gali padidėti reklamos išlaidos.
  2. Sukčiavimas paspaudimais: Kai konkurentai arba piktavaliai spustelėja skelbimus, kad išeikvotų reklamuotojo biudžetą be tikro susidomėjimo, PPC kampanijos yra jautrios paspaudimų sukčiavimui.
  3. Reikalingas nuolatinis valdymas: Kad PPC kampanijos būtų veiksmingos, jas reikia nuolat stebėti ir optimizuoti, o tai gali pareikalauti daug laiko ir specialių žinių.

SEO – visada reikalingas skaitmeninės rinkodaros sprendimas

Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) išlieka nepakeičiama skaitmeninės rinkodaros strategijų dalimi.Net 68 % interneto svetainių lankytojų savo kelionę į vieną ar kitą svetainę pradeda naudodamiesi paieškos sistema. Tai yra didžiausia procentinė lankytojų dalis. Šis rodiklis rodo, kad SEO vaidmuo yra labai svarbus didinant svetainių lankomumą.

Jeigu kalbėsime apie lokalizuotas paieškas (konkrečioje vietoje), tainet 46 % nuo visų tokio tipo „Google“ paieškų yra susijusios su vietinėmis įmonėmis ar paslaugomis. Dėl to dabar, kai yra galimybė dirbti su lokalizuotu SEO, šių paslaugų svarba tik auga.

Šie statistiniai duomenys patvirtina, kad investicijos į SEO yra ne tik naudingos, bet ir būtinos verslui, siekiančiam padidinti savo matomumą internete, pritraukti suinteresuotų lankytojų srautą ir pasiekti didesnį konversijų skaičių. Na, o pagalTechwise publikuotą analizę, aukščiausias pozicijas užimantys SEO rezultatai, pagal savo CTR rodiklius ne kelis, o kartais ir keliolika kartų lenkia PPC ads, todėl apie jį nevalia užmiršti.

Kodėl verta SEO patikėti profesionaliai agentūrai?

Smulkiam arba tik su SEO pradedančiam verslui gali kilti dvejonių dėl to, kam patikėti savo SEO sprendimus. Galima samdyti specialistą įmonės viduje, galima rinktis laisvai samdomą specialistą arba surasti patikimą agentūrą. Pastarasis būdas, kaip rodo daugumos verslų praktika, turėtų būti pats efektyviausias.

Agentūroje dirbantys SEO specialistai turiišsamių, aktualiausių žinių apie paieškos sistemų algoritmus ir nuolat sekdami tendencijas užtikrina, kad jūsų svetainė būtų maksimaliai optimizuota. Ši patirtis padeda pagerinti pozicijas paieškos sistemose, todėl jūsų verslas tampa geriau matomas potencialiems klientams.

Bendradarbiaudami su SEO agentūra taip pat sutaupysite brangaus laiko. Užuot patys naršę ieškodami informacijos apie sudėtingas SEO problemas arba švaistydami laiką samdydami darbuotoją, iš karto gausite efektyviai dirbančių specialistų dėmesį, kurie rūpinsis SEO subtilybėmis, o jūs galėsite susitelkti į kitus svarbius savo verslo aspektus. Patikimos agentūros nuolat teikia išsamią analizę ir veiklos ataskaitas, kuriose galima sužinoti, kaip strategijos veikia jūsų svetainės matomumą ir naudotojų įsitraukim

Be to, SEO specialistai dirba tam, kad jūsų svetainė pritrauktų kokybišką lankytojų srautą, orientuodamiesi į atitinkamus raktinius žodžius, todėl turėtų padidėti konversijų rodikliai. Be to, čia nėra „butelio kaklelių“, kadangi agentūros turi didelius resursus ir gali taikytis prie augančių kliento poreikių.

Galutinis verdiktas: PPC ads vs SEO

SEO ir PPC - tai dvi ganėtinai skirtingos online rinkodaros strategijos, kuriomis siekiama padidinti matomumą internete. SEO daugiausia dėmesio skiria turinio ir svetainės struktūros optimizavimui, taip užtikrinant tvarų ir ilgalaikį srauto augimą, tačiau reikšmingiems rezultatams reikia laiko. Tuo tarpu PPC reklama leidžia tiesiog gauti gerą poziciją paieškos rezultatuose, mokant už paspaudimus. Pastarasis metodas gali brangokai kainuoti, nes mokama už kiekvieną paspaudimą, o nauda yra tik tol, kol kampanija yra aktyvi. Abiejų strategijų derinimas gali būti be galo veiksmingas, tačiau dėl to, kad rezultatų reikia laukti ilgiau, siūlome startuoti nuo SEO.

Susidomėjote? Parašykite mums į Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir aptarkime galimybes!