Kodėl SEO gali būti geriau už influencerių marketingą?

Kai verslas nori reklamuotis internete, tikrai tenka bent jau pagalvoti apie nuomonės formuotojus, vadinamuosius influencerius. Kaip rodo statistika, tai yra vienas iš efektyvesnių reklamos būdų, ypač socialiniuose tinkluose. Šiais, 2025 metais, maždaug 49-50 % prekių ženklų planuoja didinti savo biudžetus influencerių reklamai, o tai rodo, kad komercinė naudo iš to yra. Tačiau pasaulyje, kur influencerių marketingas yra toks populiarus, nereikėtų pamiršti to, kas neša tvarius ir ilgalaikius rezultatus. Na, o toks sprendimas skaitmeninėje rinkodaroje dabar yra tik vienas – SEO. Apžvelkime, kodėl tai galėtų būti pagrindinis jūsų reklamos biudžeto prioritetas.

Influencerių marketingas – kaip jis veikia ir koks jo efektyvumas?

Influencerių marketingas – tai komercinė partnerystė su asmenimis ar profiliais, kurie turi daug sekėjų socialinės medijos platformose. Vadinamieji nuomonės formuotojai gauna užsakymą iš verslo ir tada, savo paskyroje reklamuoja produktus ar paslaugas. Reklamą mato jų auditorija, o žinutė pateikiama autentišku formatu. Kadangi vardas ir asmuo sekėjams yra žinomas bei dažniausiai patikimas, jie drąsiau išmėgina reklamuojamus produktus. 

Influencerių rinkodaros veiksmingumas yra gerai įrodytas. Vidutiniškai įmonės uždirba 6,50 USD už kiekvieną 1 USD, išleistą influenceriams, o 3 % geriausiųjų rezultatų generuoja 20 USD ar didesnę investicijų grąžą (ROI). Be to, net 84 % prekių ženklų mano, jog reklama per nuomonės formuotojus yra veiksminga, o tai – labai iškalbingi rodikliai.

Influencerių kuriamos reklamos sėkmė siejama su autentišku ir patraukliu turiniu, kurį publikuoja nuomonės formuotojai ir kuris, palyginti su tradicine reklama, skambiau rezonuoja su vartotojais, atrodo artimesnis, labiau asmeniškas nei TV eterį užimanti medžiaga. Toks požiūris šiek tiek palengvina sunkiausią reklamos užsakovo darbo dalį – sukurti pakankamą pasitikėjimą, kad vartotojasįsigytų paslaugą ar prekę.

Kokios yra influencerių kainos?

Influencerių kainos gali būti labai skirtingos. Jos priklauso nuo sekėjų skaičiaus, platformos ir kampanijos tipo. 

Visų pirma, influenceriai Lietuvoje ir pasaulyje skirstomi į keletą kategorijų, pagal sekėjų skaičių. Tai yra nano, mikro, makro ir mega nuomonės formuotojai. Į kurią kategoriją profilis patenka, lemia sekėjų skaičius. Antra, kainoms įtakos turės ir kampanijos tipas bei įsitraukimo rodikliai, kadangi vienų profilių auditorijos būna gerokai aktyvesnės už kitas.

Standartiškai, influenceriai Lietuvoje už vieną įrašą prašonuo 50 iki 4 000 eurų (remiantis influencerių marketingo agentūros influenceriai.lt duomenimis). 

  • Mega influenceriai (>100 tūkst. sekėjų): 700 – 4 000 eurų
  • Makro influenceriai (25–100 tūkst. sekėjų): 250 – 1 000 eurų
  • Mikro influenceriai (5–25 tūkst. sekėjų): 50 – 500 eurų
  • Nano influenceriai (<5 tūkst. sekėjų) – iki 100 eurų, o kartais įmanomi ir barteriniai mainai.

Kodėl SEO gali turėti pranašumą ir kokios jo kainos?

SEO turi vieną strateginį pranašumą prieš influencerių marketingą, nes duoda tvarius ir ilgalaikius rezultatus. Nors nuomonės formuotojų leidžiama reklama gali iš karto atkreipti dėmesį į ženklą ar pasiūlymą, po tam tikro laiko nauda „išsikvepia“.

Na, o investicijos į SEO pagerina jūsų svetainės matomumą paieškos sistemų rezultatuose ir jį išlaiko, todėl sulaukiama nuolatinio lankytojų, kurie ateina organiškai, srauto. Beveik jokio kito formato reklama internete negali to pasiūlyti. Kainos priklauso nuo kampanijos aprėpties, bet paprastai agentūros pasiūlo paslaugas pagal jūsų biudžetą.