
Jeigu kalbame apie iššūkius, kylančius SEO projektų metu, dauguma specialistų nurodys, kad kokybiškų atgalinių nuorodų (backlinks) gavimas – turbūt didžiausias iš jų. Norėtume detaliau apžvelgti, kodėl nėra paprasta sukurti gerą atgalinių nuorodų tinklą, kodėl jis yra svarbus bei kokiais būdais gauti geriausias nuorodas. Taip pat gilinsimės į dažniausiai daromas klaidas, kadangi jos kenkia išorinio SEO rezultatams.
Atgalinės nuorodos (backlinks) – kas tai yra?
Atgalinės nuorodos, dar vadinamos įeinančiomis arba inbound nuorodomis, yra vienos svetainės nuorodos, nukreipiančios vartotojus į kitą svetainę. Paprastai, kai kalbama apie backlinks, omenyje turima nuorodas kituose portaluose, kurios nukreipia į jūsų svetainę.
SEO sferoje jos tarnauja kaip patvirtinimas, signalizuojantis paieškos sistemoms apie susieto turinio patikimumą ir svarbą. Pavyzdys: jūs esate metalo gamintojas ir aprašote naujos technologijos pritaikymą gamybos procese. Vėliau naujienų portalas parašo straipsnį apie technologines inovacijas ir remiasi jumis, kaip šaltiniu, nurodydamas jūsų blog‘ą, kuriame aprašyta ta technologija. Tas „nurodymas“ ir yra atgalinė nuoroda.
Pažymėtina, kad Google paieškos sistemoje aukščiausią vietą užimantis puslapis vidutiniškai turi 3,8 karto daugiau atgalinių nuorodų nei 2-10 pozicijose esantys puslapiai. Tačiau maždaug 94 % internetinio turinio negauna jokių išorinių atgalinių nuorodų, o tai rodo, kad jų įgijimas – sunkus bei kryptingas darbas. Ekspertai tikrai didelę dalį klientų SEO biudžeto rekomenduoja skirti išoriniam darbui ir backlinks gavimui, kadangi tai bus bene didžiausias iššūkis ir butelio kaklelis.
Backlink‘ų tipai – kuo jie skiriasi?
Nors jau išsiaiškinome, kas yra tos atgalinės nuorodos, pravartu žinoti ir apie tai, jog yra skirtingi jų tipai. Kiekvienas iš jų turi tam tikrą išskirtinumą ir daro vienokią ar kitokią įtaką SEO. Toliau tai apžvelgiame lentelėje.
Atgalinės nuorodos tipas |
Aprašymas |
Įtaka SEO |
Kontekstinės atgalinės nuorodos (Contextual) |
Nuorodos, natūraliai įterptos į turinį, pateikiant atitinkamą informaciją tekste. |
Didelė įtaka dėl aktualumo ir natūralumo. Paieškos varikliams tai labai svarbu. |
Editorial |
Neužsakytos nuorodos, kurias pateikia kitos svetainės, manančios, kad jūsų turinys vertingas. |
Didelė įtaka, nes yra natūralios ir rodo autoritetą, tačiau jas labai sunku gauti |
Nuorodos iš Guest Posts |
Nuorodos, gaunamos užsakius publikaciją partnerių arba susijusiuose portaluose. |
Vidutinis arba reikšmingas poveikis, priklausomai nuo publikuojančios svetainės autoriteto. |
Sitewide |
Nuorodos, pateikiamos kiekviename svetainės puslapyje, dažniausiai šoninėse juostose arba išnašose. Tai paprastai būna partnerių nuorodos. |
Nuo mažo iki vidutinio poveikio, priklauso nuo aktualumo bei tinkamumo. |
No-Follow |
Nuorodos su atributu „rel=“nofollow“, nurodančiu paieškos sistemoms neperduoti nuorodų „kaipitalo“ (equity). |
Mažas poveikis SEO pozicijoms, bet gali padidinti srautą. |
„Dofollow“ |
Standartinės nuorodos be atributo „nofollow“. |
Didelė įtaka, nes turimas tiesioginis poveikis paieškos sistemų reitingams. |
Image |
Nuorodos, kurių elementas yra paveikslėlis. |
Vidutinis poveikis; svarbu optimizuoti alt tekstą. |
Socialinės medijos |
Nuorodos iš socialinės žiniasklaidos platformų, nukreipiančios į jūsų svetainę. |
Mažas tiesioginis poveikis SEO pozicijoms, tačiau vertingos srautui. |
Abipusės (Reciprocal) |
Abipusis keitimasis nuorodomis tarp dviejų svetainių. |
Nedidelis poveikis. Šis sprendimas turėtų būti naudojamas retai ir tik su svarbiomis svetainėmis. |
Forum |
Nuorodos, gautos iš interneto forumo |
Nedidelės įtakos; dažnai nofollow tipo ir net gali būti laikomos brukalu. |
Suprasdami šiuos nuorodų tipus galite geriau dėlioti efektyvią strategiją ir suprasti kiekvieno veiksmo įtaką jūsų išorinio SEO strategijai.
Kaip gauti kokybiškus backlinks?
Bet kas gali gauti atgalinių nuorodų už pinigus. Tačiau svarbu efektyviai išnaudoti biudžetą ir įgyti aukštos kokybės backlinks, kurie būtų iš patikimų šaltinių. Tai paieškos sistemoms signalizuos, kad jūsų turinys yra vertingas ir patikimas. „Market Rats“ SEO agentūra klientams jau ilgiau nei 14 metų padeda gauti geriausius išorinio SEO rezultatus, todėl pasidalinsime keletu bendrų gairių, kaip gauti kokybiškus backlinks.
Visų pirma – kurkite dėmesio ir nuorodų vertą turinį
Tokias nuorodas didesnę tikimybę natūraliai pritraukti turi išsamus, įžvalgus ir originalus turinys. Patikėkite jo kūrimą profesionaliems copywriters arba įtraukite į tai savo įmonės specialistus, pvz., inžinierius, komandų vadovus, analitikus.
Statistika rodo, kad ilgesnis turinys, ypač straipsniai, kurių apimtis viršija 3 000 žodžių, gauna 77,2 % daugiau atgalinių nuorodų nei trumpesni įrašai. Viskas prasideda nuo to.
Antras svarbus akcentas – skirkite dalį biudžeto Guest Posts
Užsakydami parengimą arba patys parengdami straipsnius, kurie būtų publikuojami žinomose ar gerai vertinamose jūsų srities svetainėse, galite sukurti vertingas tokio tipo nuorodas. Guest Post rašymas išlieka populiari taktika - ją naudoja 64,9 % SEO specialistų (remiantis tuo pačiu Authority Hacker šaltiniu).
Nepraleiskite skaitmeninio PR
Digital PR yra sritis, kuri padeda būtent šiam SEO strategijos tikslui. Jūs, kurdami naujienų vertą turinį ir kreipdamiesi į naujienų portalus ar žiniasklaidos kanalus su užklausomis, galite susikurti didelio autoriteto nuorodų tinklą. Nors skaitmeninius viešuosius ryšius su visuomene naudoja tik ~17,7 % kūrėjų (AuthorityHacker), tai laikoma viena veiksmingiausių strategijų. Jeigu to daryti nėra laiko, pasirūpinkite, kad tai galėtų daryti jūsų SEO specialistai.
Kiekviename žingsnyje analizuokite konkurentus
Analizuodami savo konkurentų atgalinių nuorodų profilius galite rasti galimybes su didžiausiu potencialu, tinkamas savo verslui. Tokie įrankiai kaip Ahrefs ar SEMrush padeda rasti portalus, kuriuose pateikiamos nuorodos į jūsų konkurentų svetaines, todėl galite orientuotis į tuos pačius ar net panašius šaltinius.
Mainykitės nuorodomis
Bendradarbiavimas su partneriais ar kolegomis iš savo ar susijusios veiklos srities, siekiant abipusių atgalinių nuorodų, gali būti abipusiai naudinga investicija į SEO. Tačiau prieš tai darant reikia užtikrintumo, kad mainai pateiks svarbią informaciją ir nebus pertekliniai, nes ~43,7 % geriausiai vertinamų puslapių turi tam tikrų abipusių nuorodų (AuthorityHacker).
Kurkite infografikus bei vizualų turinį
Vaizdiniu turiniu galima dalinti ir taip reikėtų daryti, nes jis yra pajėgus pritraukti atgalinių nuorodų, kai jį panaudos kitos svetainės, nurodydamos jūsų svetainę kaip šaltinį.
Galiausiai stebėkite, kur kitur jūsų vardas paminimas ir, jei nėra nuorodos, kreipkitės į autorius paprašydami, jog būtų uždėtas backlink.
Kokios dažniausios klaidos pasitaiko bandant gauti atgalinių nuorodų?
Atgalinės nuorodos tarnauja kaip patvirtinimas, kad Google verta parodyti jūsų domeną ar konkretų landing puslapį aukščiau. Jos prisideda prie visų SEO elementų. Tačiau nuorodų kūrimo aplinka per daugelį metų pasikeitė, o paieškos sistemos vis geriau atpažįsta manipuliacijas. Dėl šių pokyčių būtina elgtis strategiškai, kad būtų išvengta dažniausiai pasitaikančių klaidų, galinčių pakenkti SEO strategijos tikslų įgyvendinimui.
Toliau apžvelgsime 5 dažniausiai pasitaikančias klaidas.
Klaida |
Paaiškinimas |
Sprendimas |
Pirmenybę teikiate kiekybei, o ne kokybei |
Daugiau dėmesio atgalinių nuorodų skaičiui, o ne jų kokybei kenkia SEO rezultatams. |
Daugiausia dėmesio skirkite atgalinėms nuorodoms iš autoritetingų svetainių. Geriau mažiau, bet stipriau. |
Renkate nereikšmingas arba žemos kokybės atgalines nuorodas |
Atgalinės nuorodos iš nereikšmingų ar net prastos reputacijos svetainių gali suklaidinti paieškos sistemas bei net gadinti jūsų rezultatą. |
Įsitikinkite, kad nuorodas teikiančios svetainės yra susijusios su jūsų niša ir turi solidžią reputaciją. |
Persistengiate su nuorodos (anchor) tekstu |
Pakartotinis to paties raktažodžio naudojimas anchor tekste atrodo nenatūraliai. Taip pat pasistenkite atkreipti dėmesį į kontekstą. Raktiniai žodžiai ir frazės turi ten atsidurti natūraliai. |
Naudokite įvairius anchor tekstus, įskaitant įmonės devizą, šūkį, bendrines frazes ar net dalinį raktinio žodžio atitikmenį. Svarbiausia – natūralumas. |
„Black Hat“ taktikų naudojimas |
Tokia praktika pažeidžia EEAT gaires ir už tai gresia griežtos nuobaudos SERP rezultatuose. |
Naudokitės tik White Hat praktika ir kurkite kokybišką, vertingą turinį. |
Per greitas nuorodų įgijimas |
Pernelyg greitai įgyti backlinks gali atrodyti įtartinai ir kelti riziką dėl nuobaudų iš Google. |
Atgalines nuorodas gaukite palaipsniui, imituodami natūralų augimą. Į publikacijas investuokite periodiškai. |
Norėdami išvengti šių klaidų ir pagerinti esamą išorinio SEO situaciją, pradėkite nuo esamų atgalinių nuorodų audito. Tam įprastai naudojami tokie įrankiai kaip Ahrefs arba Semrush. Kaip siūlo Outreach Monks, sutelkite dėmesį į tai, kad kurtumėte turinį, atitinkantį paieškos intenciją (angl. search intent). Reguliariai stebėkite savo atgalinių nuorodų profilį ir kas tris mėnesius pašalinkite nenaudingas nuorodas, kad išlaikytumėte geriausius SEO rezultatus.
Kokių rezultatų tikėtis efektyviai renkant atgalines nuorodas?
Efektyvus atgalinių nuorodų rinkimas, orientuotas į kokybę ir nuorodų svarbumą, gali duoti tikrai pastebimų rezultatų. Tuo tarpu prastos strategijos gali lemti ne tik mažesnę grąžą, bet ir suprastėjusias pozicijas paieškos puslapiuose.
Analizuoti rezultatus nėra lengva, kadangi labai skiriasi turinio kokybė bei SEO strategijų efektyvumas. Tačiau mes ištyrėme nemažai atsakymų ir apžvalgų iš pripažįstamų šaltinių, įskaitant SEO paslaugų teikėjų ir skaitmeninės rinkodaros tinklaraščių, paskelbtų 2023-2025 metais. Tai turėtų mums padėti geriau suprasti, kokios naudos galima tikėtis.
- Geresnės pozicijos paieškos rezultatų puslapiuose - Nuorodos iš aukšto DA (angl. Domain Authority) svetainių rodo patikimumą, todėl pagerėja matomumas tikslinių raktažodžių atžvilgiu.
- Daugiau organinio srauto – aktualios atgalinės nuorodos pritraukia susidomėjusius skaitytojus ir svetainės lankytojus.
- Didesnis domeno autoritetas – ilgainiui, kokybiškos atgalinės nuorodos iš patikimų šaltinių didina domeno autoritetą ir padeda sėkmingai vykdyti ilgalaikės SEO optimizacijos strategiją.
- Geresnis prekės ženklo matomumas – nuorodos rinkos lyderių ar populiarių naujienų svetainių straipsniuose didina prekės ženklo atpažįstamumą, pvz., paminėjimai „Forbes“ ar „Delfi“ straipsniuose.
- Nauda iš No-Follow nuorodų – net tokios kompanijos kaip „Forbes“ naudoja No-Follow nuorodas, kurios generuoja srautą ir duoda signalus pagal EEAT gaires. Maždaug 65,2 % SEO ekspertų mano, kad backlinks vis dar yra be galo svarbūs gairių atitikimui.
Atgalinės nuorodos – reikalinga strategija kiekvienam verslui
Efektyvus atgalinių nuorodų rinkimas gali duoti pastebimų ir svarbių rezultatų, įskaitant: geresnes pozicijas Google paieškose, daugiau organinio srauto, didesnį domeno autoritetą, geresnį prekės ženklo matomumą ir aukštesnį konversijos rodiklį.
Kurdami tokių nuorodų tinklą ir teikdami pirmenybę kokybei, vizijos bei strategijos atitikimui ir natūraliam augimui. Sukūrus tinklą ir palaikant stabilią jo plėtrą, svetainių šeimininkai turės realią galimybę žymiai pakelti savo pozicijas SEO reitinguose, užtikrindami ilgalaikę sėkmę pritraukiant potencialius klientus.
Visgi, mes puikiai suprantame, kiek daug laiko, žinių ir pastangų reikalauja tokių nuorodų tinklo kūrimas bei priežiūra. Dėl to siūlome savo, jau daugiau nei 14-os metų patirtį internetinės rinkodaros rinkoje turinčios įmonės paslaugas. Susisiekite užpildę formą mūsų interneto puslapyje, telefonu +370 646 30700 arba el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir gaukite individualų pasiūlymą.