
Atrodo, kad YouTube platforma su mumis yra jau labai ilgai. Per 20 savo gyvavimo metų, YouTube, nuo novatoriško projekto išaugo iki turbūt svarbiausios video turinio talpinimo platformos pasaulyje. Čia rasite ir įdomius video esė, kuriuose kūrėjai ilguose video nagrinėja įdomias temas, ir sporto apžvalgas, kompiuterinių žaidimų filmukus, sporto treniruočių įrašus, renginių transliacijas bei daug kito unikalaus turinio. Verslui atsiranda galimybė pasinaudoti milijardine YouTube auditorija. Tai – YouTube reklama, leidžianti pritraukti daugybę naujų lankytojų.
Tačiau tuo pat metu, daugumos verslų skaitmeninės rinkodaros biudžetai didesnę dalį skiria „nuobodžiam“ SEO, o ne „smagiajam“ YouTube. Kodėl taip yra? „Market Rats“ ekspertai apžvelgs YouTube reklamos bei SEO skirtumus bei patars, ką rinktis jums.
Youtube reklama – svarbiausi akcentai
YouTube reklama suteikia įmonėms galimybę reklamuoti savo produktus ar paslaugas naudojant įvairaus formato turinį būtent YouTube platformoje. Reklamos gali būti rodomos prieš vaizdo įrašus, jų metu arba po jų, taip pat paieškos rezultatuose ir pagrindiniame puslapyje. Taip verslui galima taikyti įvairias pateikimo strategijas.
YouTube reklamų tipai:
- Skippable In-Stream Ads - rodomos prieš vaizdo įrašą arba jo metu ir leidžia žiūrovams praleisti po 5 sekundžių. Reklamos užsakovai moka tik tuo atveju, jei žiūrovas žiūri bent 30 sekundžių arba paspaudžia ant jos.
- Non-Skippable In-Stream Ads - rodomos prieš pagrindinį vaizdo įrašą ir paprastai trunka 15-20 sekundžių. Mokama už parodymus.
- Bumper Ads - trumpi, nepraleidžiami reklamos parodymai, trunkantys iki 6 sekundžių, rodomi prieš vaizdo įrašą. Jie skirti greitiems, įsimintiniems pranešimams ir apmokestinami už parodymą.
Privalumai
YouTube reklama įtraukia žiūrovus per labiausiai sudominantį turinio formatą – video. Kaip ir kituose tinkluose, galimos išplėstines targeting parinktys pagal demografinius duomenis, interesus ir elgseną.
Trūkumai
Dažnai YouTube reklama generuoja didesnes išlaidas, palyginti su kitomis platformomis, ir atsiranda žiūrovų nuovargio rizika (nes tą pačią reklamą jie paprastai mato daug kartų), dėl ko ilgainiui mažėja įsitraukimas.
SEO – svarbiausi akcentai
Optimizacija paieškos sistemoms (SEO) - tai svetainių matomumo Google paieškos rezultatuose. Pagrindinis to tikslas – kuo daugiau organiškai į svetainę ateinančių lankytojų, nes gerinamos pozicijos Google reitinguose.
SEO įprastai susideda iš kelių kertinių elementų:
- Analizuojant randami populiariausi, klientui aktualūs paieškos raktažodžiai bei raktinės frazės, pagal kuriuos pildomas turinys
- Nuoseklus tokių elementų kaip meta žymos, antraštės ir turinys tobulinimas bei techniniai darbai interneto svetainės viduje
- Sukuriamas aukštos vertės atgalinių nuorodų tinklas, kad padidėtų svetainės autoritetas.
Privalumai
Efektyvus SEO gali ilgai pritraukti naujus lankytojus, kadangi įdirbis duoda ganėtinai tvarų rezultatą. Be to, skirtingai nei mokama reklama, čia nereikia mokėti už paspaudimą. Na, o aukštos pozicijos paieškos puslapyje visada kelia vartotojų pasitikėjimą.
Trūkumai
Norint gauti rezultatą ir pamatyti reikšmingą pokytį, reikalingas kelių savaičių ar net kelių mėnesių darbas. Be to, norint išlaikyti ir pagerinti pozicijas, būtina stebėti algoritmo pokyčius bei nevengti tobulinti jau esamo turinio.
YouTube reklamos ir SEO palyginimas
Galima labai paprastai pasakyti, jog norint trumpalaikio efekto ir turint gana didelį biudžetą, verta rinktis YouTube reklamą. Tačiau, net ir įvertinus tai, kad SEO reikalauja investicijų į turinio kūrimą ir optimizaciją, tačiau ilgainiui gali būti ekonomiškesnis sprendimas, nes viena strategija neš naudą ilgą laiką.
Be to, net, jeigu su YouTube targeting įrankiais įmanoma pasiekti labai specifinę auditoriją, SEO orientuojasi į vartotojus, kurie jau patys aktyviai ieško susijusios informacijos, todėl pasiekiami maksimaliai suinteresuoti naudotojai. Vienintelis ryškus privalumas – YouTube video reklamos gali kuriam laikui sukurti emocinį ryšį. SEO stiprybė – laiku ir vietoje pateikiama naudinga informacija.
Apibendrinant, YouTube reklama labiau tinka didinant prekės ženklo žinomumą, pristatant naują produktą ar riboto laiko pasiūlymą. Tačiau, jei jūsų tikslas yra ilgalaikis augimas, organinis srautas ir aukštos kokybės turinys, SEO leis užžymėti daugiau varnelių. Susisiekite su mumis jau dabar ir įvertinkime potencialią SEO naudą jau dabar!