Reklama Instagram vs SEO, kurį sprendimą rinktis?

Jeigu verslas nori padidinti savo pardavimus, žinomumą ar lankytojų interneto svetainėje srautą, yra daugybė skirtingų rinkodaros strategijų bei veiksmų. Visgi du iš jų išsiskiria kaip bene dažniausiai pasirenkami bei universaliausi variantai. Tai reklama Instagram tinkle bei SEO. Nepaisant abiejų sprendimų populiarumo - jie yra be galo skirtingi bei turi unikalius privalumus. Dėl to, jei turite ribotą biudžetą ir galvojate, kam jį skirti, arba ruošiatės kurti/tobulinti rinkodaros strategiją savo įmonėje, „Market Rats“ specialistai detaliai apžvelgs ir palygins šiuos du sprendimus.

Instagram reklama vs SEO: tikslai bei efektyvumas

Instagram reklama daugiausia orientuota į momentinį efektą ir įsitraukimą. Įmonės, naudodamos apmokamus įrašus pagrindiniame sraute, Stories ar Reels skiltyse, gali orientuotis į konkrečias demografines grupes ir pasiekti daugiau nei 1,3 mlrd. aktyvių ram naudotojų iš viso pasaulio. Pasak NapoleonCat statistikos, Lietuvoje Instagram turi ~1 milijoną aktyvių naudotojų. Šis kanalas idealiai tinka naujiems produktams, renginiams ar pasiūlymams su ribotu galiojimo laiku reklamuoti. Tačiau šis reklamos kanalas ne tik, kad reikalauja nuolatinio biudžeto, bet paprastai duoda tik trumpalaikius rezultatus. Algoritmas bei vartotojų įpročiai sparčiai kinta, todėl gali tekti nuolat „iš naujo išradinėti dviratį“.

SEO (liet. optimizavimas paieškos varikliams) yra ilgalaikė skaitmeninės rinkodaros strategija. Jos tikslas – padidinti organinį srautą į jūsų svetainę ar platformą, skatinanti organinį srautą, nes maždaug 68 % patirčių internete prasideda nuo paieškos sistemos. Čia daugiausiai dėmesio skiriama: techninei svetainės optimizacijai, domeno autoritetui, kokybiškam turiniui, naudos vartotojui kūrimui bei aukštesnių pozicijų paieškos puslapiuose (SERP) siekimui. Skirtingai nei reklama Instagrame, SEO yra tvaresnis rinkodaros kanalas, kuriame pasiekti rezultatai gali būti palaikomi.

Reklama Instagram‘e vs SEO: trūkumai bei „butelio kakleliai“

Nebūtų profesionalu kalbėti tik apie tai, jog abu reklamos sprendimai yra puikūs bei turi vien tik pliusus. Realioje verslo aplinkoje, tiek vienas, tiek kitas kanalas gali būti labiau tinkamas, tačiau tam, kad žinoti, kuris sprendimas geriausias, reikia suvokti ir potencialius „butelio kaklelius“ – galimus trūkumus, kurie kiša koją rezultatų siekimui.

Instagram reklama, nepaisant tikrai didelės auditorijos, vis tiek daugiausiai orientuota į 16-45 m. amžiaus vartotojus. Reklamų efektyvumui reikalingos pastovios išlaidos sklaidai, o kūrybinė dalis turi būti reguliariai naujinama, kadangi auditorijai atsiranda vadinamas ad fatigue (liet. reklama nusibosta), todėl per laiką mažėja paspaudimų skaičius. 

SEO – tinkamai daromas duoda rezultatus, bet jų reikia laukti ilgiau. Tačiau optimizavimo tikslams pasiekti reikia nuolatinių pastangų, pavyzdžiui, pastovių raktažodžių tyrimų, turinio kūrimo ir techninio optimizavimo. Pagrindinė kliūtis - laikas, kurio reikia norint pakilti paieškos reitinguose. Dažnai tam, kad pavyktų matyti apčiuopiamą ir juntamą pokytį, verslui reikės skirti kelis mėnesius. 

Dėl to verslui gali būti naudinga derinti abu reklamos būdus, kadangi jie turi pakankamai skirtingus privalumus. Visgi, dėl to, kad SEO reikia daugiau laiko, nemažai rinkodaros specialistų rekomenduoja pradėti būtent nuo jo.

Kokia yra Instagram reklamos kaina?

Instagram reklamos kaina priklauso nuo tam tikrų faktorių. Tai yra: tikslinė auditorija, reklamos rodymo vieta ir kampanijos tikslai. Vidutinis Instagram reklamai būdingas CPC (kaina už paspaudimą/cost per click) svyruos nuo 0,40 iki 2 eurų. Tam tikrose, labai konkurencingose sferose, Instagram reklamos kaina (CPC) gali būti ir dar didesnė. Visgi, Meta (Instagram valdytoja) sukuria gana patrauklias sąlygas ir smulkiam verslui, kadangi įmanoma reklamuotis ir su mažesniais biudžetais – minimalus reikalavimas – bent 5 eur per dieną.

Dažnai pigiausias variantas norint sukurti Instagram reklamų kampaniją – tai daryti patiems arba samdyti freelancer‘ius, kurie ims maždaug 200-500 eurų už kampaniją. Tačiau svarbu žinoti, kad papildomai gali kainuoti kūrybinė dalis, o kompetencijos bei patirties lygiai visur skirtingi. 

Samdydami agentūrą dažniausiai gausite didesnius resursus, garantuotą patirtį ir solidžiausias įžvalgas. Tačiau socialinės medijos reklama užsiimančios agentūros prašys daugiau – maždaug nuo 1 000 eurų per mėnesį. 

Nors pačių reklamų rodymas Instagram tinkle yra palyginti nebrangus, verslas turėtų pasverti savo galimybes, palyginti jas su tikslais, ir apsvarstyti ar turimas biudžetas leistų sukurti gerą vizualinę medžiagą, kuri gaudytų dėmesį bei žvilgsnius. 

Kokia yra SEO kaina?

SEO paslaugų kaina taip pat priklauso nuo projekto apimties, konkurencijos jūsų nišoje ir nuo to, ar renkatės laisvai samdomą specialistą, samdote darbuotoją įmonės viduje ar renkatės agentūrą. 

  • Laisvai samdomi specialistai turėtų prašyti nuo 300 iki 1 000 eurų per mėnesį; 
  • Agentūros paslaugos kainos prasideda nuo panašių rėžių, tačiau jos lanksčiau randa sprendimą pagal jūsų biudžetą;
  • SEO specialisto samdymas kainuotų įmonei ~2,000 eurų per mėnesį, neįskaičiuojant darbo vietai reikalingos įrangos.

Nors SEO projektai reikalauja pradinių investicijų, jo vertė yra ilgalaikiai rezultatai. Optimizavus jūsų interneto svetainę, ji gali išlaikyti aukštas pozicijas ir organinį srautą be papildomų, paralelių išlaidų reklamai. 

Nors tam, kad SEO „įsivažiuotų“, gali prireikti kelių mėnesių, pasiekus rezultatus, bus gaunama tvari nauda, todėl investicija į SEO yra ekonomiškai efektyvus sprendimas bet kurios įmonės rinkodaros ar plėtros skyriui. Tendencijos rinkoje tokios, kad optimizacijos paieškos varikliams skiriamų investicijų grąža dažnai lenkia mokamų skelbimų investicijų grąžą.

Instagram Stories reklama vs Lokalus SEO: dvi didžiausios nišos savose srityse

Jeigu bandytume surasti didžiausią potencialą slepiančias Instagram reklamos bei SEO zonas, dauguma specialistų jums turbūt pasakytų, kad tai yra Instagram reklama per Stories bei lokalus SEO.

Pačioje Instagram platformoje Stories gali pasigirti daugiau nei 500 mln. aktyvių naudotojų kasdien. Na, o dėl pačio Stories formato ir dėl to, kad žmonės čia aktyviai seka turinį, tai yra bene geriausia vieta leisti savo reklamą. 

Na, o lokalus SEO yra labai svarbus įmonėms, siekiančioms pritraukti netoliese esančius klientus. Dabar apie 46 % visų „Google“ paieškų yra orientuotos į lokalumą, todėl optimizacija šioje vietoje gali būti itin naudinga. Be to, net 72 % Google vartotojų, atlikusių lokalizuotą paiešką, apsilankė prekybos taške, esančiame 8 km spinduliu, kurį rado būtent paieškoje. 

Tai yra tie du kanalai, kurie slepia didžiausią potencialą.

Pasikalbėkime apie SEO potencialą jūsų verslui

„Market Rats“ yra viena iš didžiausią patirtį SEO sferoje turinčių įmonių Lietuvoje. Nors Instagram reklama ir yra veiksminga, ji dažniausiai vis tiek turi nukreipti vartotoją į jūsų el. parduotuvę ar svetainę. Būtent dėl šios priežasties ir dėl to, kad SEO įdirbis duoda tvarų rezultatą, rekomenduojame pradėti būtent nuo jo. Susisiekite su mumis nurodytais kontaktais ir pakalbėkime apie potencialią skaitmeninės rinkodaros naudą jūsų verslui!