Reklama spaudoje ar SEO: kada rinktis kurį reklamos kanalą?

Verslas naujus klientus pritraukia per reklamą. Priklausomai nuo to, kokia rinkodaros strategija pasirenkama, galima investuoti į įvairią reklamos formą. Turbūt vienas geriausiai žinomų bei tradicinis sprendimas yra reklama spaudoje. Visi esame matę nors vieną paslaugos ar prekės reklamą laikraštyje ar žurnale. Tačiau tuo pat metu, be fizinės reklamos vis didesnę rinkos dalį užima internetinė rinkodara. Didelę jos dalį sudaro SEO. Jeigu ir jūsų verslas svarsto ar geriau investuoti į tradicinę, ar skaitmeninę reklamą, šis gidas bus kaip tik jums.

Apžvelgsime, kokie yra reklamos spaudoje pliusai ir trūkumai bei palyginsime ją su SEO, kad jūs galėtumėte geriau atsirinkti, kas ir kada neštų tinkamą naudą jūsų verslui. 

Reklama spaudoje – trumpa apžvalga

Reklama spaudoje apima laikraščius, žurnalus ir kitus spausdintus leidinius. Nors skaitmeninė era pakeitė daugelio vartotojų įpročius, spauda vis dar išlaiko tam tikrą auditoriją. Pastebima dalis vartotojų renkasi ir skaitmenines spaudos versijas, o reklama, kuri išspausdinta tiražuotame leidinyje, persikelia ir į tuos formatus. 

Visgi labiausiai dėmesį sutelkti reikėtų į fizinę spaudą. Štai, kokie jos privalumai:

  • Pasiekiama tikslinė auditorija - specializuoti leidiniai leidžia pasiekti konkrečias demografines grupes ar interesų sritis.
  • Fizinė forma – spausdinta reklama gali ilgiau išlaikyti vertę, būti peržiūrima ar analizuojama vėliau, ja įmanoma dalintis su kitais.

Trūkumai:

  • Ribotas pasiekiamumas – bendrai Lietuvoje mažėjantis spaudos leidinių tiražas riboja auditorijos dydį. Vos keli leidiniai (ne laikraščiai) turi didesnį nei 20,000 egzempliorių tiražą.
  • Aukštos kainos - reklama populiariuose leidiniuose gali būti brangi, ypač atsižvelgiant į pasiektų vartotojų skaičių.
  • Sunkiai pamatuojamas efektyvumas - skirtingai nei skaitmenizuota reklama, reklama spaudoje įprastai veikia lėčiau ir tikslų jos efektyvumą pamatuoti sudėtingiau.

Trumpai apie SEO privalumus

Optimizacija paieškos sistemoms (SEO) yra iš įvairių procesų susidedanti rinkodaros taktika, kurios pagalba siekiama padidinti svetainės matomumą ir pakelti jos pozicijas paieškos sistemose, daugiausiai – Google. Tikslas, kad jūsų svetainę rodytų kuo aukštesnė pozicijoje be papildomos reklamos.

SEO apima techninį svetainės optimizavimą, turinio kūrimą ir atgalinių nuorodų strategijas.

Pagrindiniai SEO privalumai:

  • Ilgai išsilaikantis matomumas - tinkamai daromas ir palaikomas SEO užtikrina, kad jūsų svetainė ilgą laiką gaus geresnes pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose (SERP). 
  • Didesnis organinis srautas – tarp 53 ir 72 % visų interneto svetainių lankytojų į svetaines nukreipiami iš Google organinės paieškos 
  • Ekonomiškai efektyvu - nors pradinės investicijos į SEO gali būti didokos, ilgainiui tai yra ekonomiškesnis sprendimas nei nuolatinės mokamos reklamos kampanijos.
  • Kuriamas pasitikėjimas - vartotojai linkę labiau pasitikėti organiniais paieškos rezultatais, o ne mokama reklama
  • Geresnė vartotojo patirtis – techninė SEO dalis rūpinasi svetainės struktūros, įkrovimo greitį ir optimizavimą mobiliems įrenginiams. Šie dalykai pagerina bendrą vartotojo patirtį.

Reklama spaudoje ir SEO | Palyginimas

Leistis pernelyg giliai į efektyvumo rodiklius būtų nenaudinga, kadangi šios reklamos formatai – labai skirtingi. Dėl to mūsų komanda parengė lentelę, su kurios pagalba galima tiksliai palyginti reklamos spaudoje ir SEO savybes. Tai palengvins sprendimo priėmimą. 

Aspektas

Reklama spaudoje

SEO

Pasiekiamumas

Ribotas, priklauso nuo leidinio tiražo

Globalus arba labai tikslus regioninis, priklausomai nuo tikslinės auditorijos

Kaina

Aukšta, ypač populiariuose leidiniuose (nuo 300-500 Eur vien už publikavimą, neskaičiuojant kūrybinių išlaidų)

Didesnės pradinės investicijos ir mažesni kaštai nuolatiniam paslaugų palaikymui

Rezultatai ir jų stebėjimas

Sunkiai pamatuojamas efektyvumas

Lengvai stebimi ir analizuojami rezultatai 

Efekto trukmė

Trumpalaikė, bet priklauso nuo leidinio išleidimo dažnumo

Ilgalaikė, ypač, jei optimizavimas yra tęstinis procesas

Auditorijos tikslingumas

Paprastai aukštas, bet priklauso nuo leidinio

Galimybė tiksliai nukreipti srautą pagal raktinius žodžius ir vartotojų paieškos ketinimus

 

Apibendrinimas

Nors reklama spaudoje gali būti naudinga siekiant informuoti specifinę auditoriją, SEO teikia ilgalaikę naudą, generuoja pastovų organinį srautą ir beveik be išimčių duoda didesnę investicijų grąžą. Atsižvelgiant į tai, kad didesnė dalis vartotojų informacijos ieško internete, investicijos į SEO tampa raktu į verslo sėkmę. Susisiekite su mumis ir Market Rats specialistai paruoš pilną projekto SEO struktūrą, pateiks individualų pasiūlymą, kuris leis verslui augti.