
Kiekvienas verslas dabar gali rinktis dešimtis skirtingų reklamos kanalų ir investuoti į įvairias medijas. Tikslas yra vienas – gauti kuo didesnę grąžą, todėl būtina pasverti privalumus, trūkumus ir kiekvieno kanalo galimybes bei rizikas. Du iš jų, kurie dažnai kovoja dėl dėmesio ir investicijų – display reklama bei SEO. Vienas užtikrina greitą matomumą, kitas sukuria tvarų pamatą ilgalaikiam augimui. Šiame gide Market Rats komandos specialistai analizuos, kada verčiausia rinktis Display reklamą, o kada investuoti į SEO paslaugas, remiantis 2025 m. tendencijomis ir duomenimis iš tarptautinių šaltinių.
Kas yra Display reklama?
Display reklama – tai vaizdiniai skelbimai, rodomi tinklalapiuose, socialiniuose tinkluose ar žaidimų programėlėse. Trumpiau tariant – tai yra visos reklamos, kurios užima vietą ekrane ir kurioje dominuoja vizualus elementas. Ji veikia kaip greitas būdas pritraukti dėmesį ir turi nemažai privalumų:
- Plati auditorija: 90 % interneto naudotojų per mėnesį mato bent vieną Display reklamą.
- Kaina: vidutinė 1 000 parodymų (CPM) kaina – 2,80–7,20 €.
- Efektyvumas: Click-through rate (CTR) – tik 0,46 %, tačiau dažniausiai orientuojamasi į žinomumo didinimą.
Display reklama tinka akcijų ar naujų produktų pristatymui, sezoniniams arba riboto laiko pasiūlymams bei retargeting’ui, kadangi net 65 % vartotojų gali grįžti į svetainę po to, kai pamatys susijusią reklamą.
Na, o SEO pristatinėti turbūt nereikia. Tai yra įvairių skaitmeninės rinkodaros veiksmų visuma, kuria siekiama strategiškai ir tvariai pagerinti pozicijas Google paieškoje ir pritraukti naudotojus į konkrečią interneto svetainę.
Kada verslui geriausia rinktis display reklamą?
Jeigu jūsų tikslas pritraukti lankytojus per 24-48 valandas arba ribotą laiką, tada Display reklama turi pranašumą, nes SEO rezultatų reikia laukti savaites ar net mėnesius. Be to, Display reklama padidina prekės ženklo atpažįstamumą iki 80 %, jeigu ji leidžiama tikslingai.
Galiausiai, su šiuo rinkodaros sprendimu galima taikyti demografinius ir elgsenos filtrus (pvz., rodyti skelbimus tik 25-39 m. amžiaus Vilniaus miesto gyventojams).
Statistika rodo, kad apie 72 % vartotojų prisimins produktą, kurį per tokią reklamą matė daugiau nei 10 sykių, nors tik 8 % ant skelbimo paspaus.
Kada verslui geriausia rinktis SEO?
Verslui, kuris rūpinasi savo internetiniu pėdsaku (angl. online presence), neinvestuoti į SEO yra tas pats, kas ignoruoti didelio potencialo galimybes.
Mūsų komandos ir industrijos lyderių analizė rodo, kad efektyviai optimizuoti puslapiai generuoja srautą net 3–5 metus po publikavimo. Organinis srautas sumažina CAC (liet. kliento pritraukimo kaštai) iki 87 %, palyginti su reklama per mokamus kanalus.
Be to, jei jūsų nišoje dominuoja 1–2 žaidėjai, SEO padeda iškovoti vietą į TOP 3 bei stabiliai mažinti atitolimą.
Statistika tik pagrindžia mūsų žodžius, nes #1 pozicija Google paieškos puslapiuose (SERP) gauna bent 27,6 % nuo visų paspaudimų. Na, o kadangi 75 % vartotojų niekada neišeina iš pirmo paieškos puslapio, tiesiog negalima tenkintis žemomis pozicijomis, juo labiau, kad rezultatai išsilaiko pakankamai ilgai.
Display reklamos vs SEO: pagrindiniai skirtumai
Žemiau pateiktoje lentelėje galite matyti svarbiausius skirtumus tarp SEO ir display reklamos.
Kriterijus |
Display reklama |
SEO |
---|---|---|
Trukmė |
Trumpalaikė (neša naudą tik kampanijos metu) |
Ilgalaikė (gali būti 3+ metai) |
Kaina |
Aukšta (nuolatinės išlaidos) |
Žemesnė (nuolat palaikomos, strategiškai išdėliotos investicijos) |
Auditorija |
Plati, bet mažai tikslinė |
Tikslinta pagal paieškos užklausas (pasiruošusi imtis veiksmų) |
Konversijos |
Žemas CTR (0,46 %) |
Aukštas konversijų lygis (~3x didesnis) |
Tad kaip derinti abu metodus?
Kai kada nebūtina imti ir rinktis tik vieną. Daugybė verslo pavyzdžių įrodo, kad tokio tipo reklamos bei SEO gali papildyti vienas kitą:
- Naudokite Display skelbimus naujiems produktams pristatyti, o SEO – organiniam srautui pritraukti.
- Display reklamos auditorijai taikykite „retargeting“ su SEO optimizuotu turiniu (pvz., blogo įrašais).
Tačiau 2025 m. SEO taps dar kritiškesnis dėl Google AI Overviews . Pagal tendencijas, net 30 % užklausų atsakymai jau dabar rodomi iš karto paieškos puslapyje. Google prognozuoja, kad greitu metu tik 10 % lankytojų, įvedę paiešką, spaus mygtuką „Visit Website“. Dėl to turinio optimizavimas ir domeno autoritetas tampa tik svarbesni.
Norėdami sužinoti, kaip SEO jau dabar gali būti naudingas jūsų verslui, paskaitykite „MarketRats“ turinio optimizavimo gidą arba susisiekite dėl konsultacijos.
Šaltiniai: WordStream, HubSpot, Backlinko, Google Search Central.