SEO egzistavimo pradžioje, visi, kurie užsiėmė optimizavimu, buvo laikomi chuliganais, kurie ne tik, kad mėgina apgauti tokius paieškos sistemų gigantus kaip Google ir Microsoft, bet ir ima pinigus už sunkiai apčiuopiamas, iš oro išgalvotas paslaugas. Gera žinia, kad per ilgą laiką tikrųjų, gerų SEO specialistų užtarnauta teigiama reputacija po truputėlį keičia neigiamą požiūrį ir klaidingas įsivaizdavimas miršta.
Žurnalistas ir profesionalus SEO specialistas Nate Dame viename iš savo straipsnių (2015 metų spalį) paaiškino, kaip Google suformavo SEO bendruomenę savo naudai ir kokia to reikšmė brand'ams.
Nate Dame skelbia, kad mūšis dėl SEO praktikuojamų intrigų – baigėsi! Tai buvo ilga kova, tačiau Google laimėjo, o šešėlinės SEO agentūros liko vilkti savo sužalotų nuorodų ūkių (angl. link farms) ir raktažodžiais prifarširuotų puslapių iš priežodžių mūšio lauko.
Google pergalė buvo tokia garsi: jie perdarė visą pramonę ir savo priešus pavertė sąjungininkais. Modernių SEO strategijų šalininkai, užuot nenuilstamai dirbę tam, kad apgautų paieškos sistemas, daugiau ar mažiau ėmė dirbti Google'ui, kuris demonstruoja modernias reitingavimo strategijas. Sąmoningi SEO specialistai vietoj to, kad kurtų šlamštą (kaip kai kurie darė anksčiau, o kai kurie ir tebedaro) ėmė kovoti su internetiniu šlamštu ir kurti puikų, didelių apimčių turinį, kurį Google'as gali pateikti vartotojams.
Nepaisant visos priešingos dezinformacijos, šio karo pabaiga nereiškia, kad SEO mirė. Kaip sakoma, kas tavęs nenužudo – padaro stipresniu. Anot Nate Dame: „SEO tiesiog pagaliau subrendo“. Pirmas žingsnis, norint visapusiškai pasinaudoti paieškos sistemomis, siekiant iškelti brand'ą - tai supratimas kaip Google suformavo dabartinį SEO kraštovaizdį.