Televizijos reklama ir SEO: kaip tradiciniai ir skaitmeniniai kanalai gali dirbti kartu

Reklama televizijoje ir SEO (angl. Search Engine Optimization) yra tarsi atskiros respublikos rinkodaros pasaulyje. TV reklama yra labiau tradicinis sklaidos pasirinkimas, o SEO – maksimalaii modernu bei susieta su skaitmeniniu pasauliu. Tačiau ten, kur vieni mato skirtumus bei nesuderinamumus, įžvalgesni turi progą pastebėti galimybę. Pasirodo, kad šių dviejų metodų derinimas gali padėti pasiekti platesnę auditoriją ir sustiprinti prekės ženklo matomumą tuo pat metu. Šiame straipsnyje aptarsime, kaip reklama televizijoje ir SEO gali papildyti vienas kitą bei abu skirtingai pasitarnauti jūsų verslui.

Reklama televizijoje – ji vis dar populiari

Nepaisant to, kad jau 10 metų girdime, kad „tradicinė televizija merdi“, „niekas nebežiūri televizijos“, televizijos transliacijos išlieka labai populiarios. Reklama per TV tebėra galinga priemonė, leidžianti pasiekti šimtus tūkstančių ar net milijonus akių Lietuvoje.

Štai, dar praėjusių metų gegužę, LRT TELEVIZIJA pasiekė 15 metų žiūrimumo rekordą, auditorijos daliai siekiant 17,5 %. Nors būtent per nacionalinio transliuotojo kanalus komercinė reklama neleidžiama, bet statistika puikiai rodo, kad didelė dalis Lietuvos gyventojų vis dar reguliariai žiūri televiziją, todėl reklama išlieka efektyvus būdas pasiekti įvairias demografines grupes miestuose bei miesteliuose. 

SEO – matomumas internete ilgam laikui

SEO yra ne vienas veiksmas, o tęstinis, ilgalaikis procesas, skirtas pagerinti svetainės lankomumą ir matomumą paieškos sistemose. Taip siekiama pritraukti organinį srautą. Jeigu norisi daugiau sužinoti apie SEO, mielai siūlome užsukti į Market Rats SEO pradžiamokslį, kuriame daug naudingų resursų tiesiai iš profesionalų.

Statistika rodo, kad 68% interneto naršymo patirčių prasideda paieškos sistemose (daugiausiai – Google). Tai reiškia, kad didžioji dalis vartotojų, ieškodami informacijos, pirmiausia dalykus gūglina. Šis masės žmonių įprotis rodo, kaip svarbu pasirūpinti, kad jūsų svetainė būtų optimizuota ir lengvai randama pagal atitinkamus raktinius žodžius.

Reklama per TV ir SEO – sinergija bei nauda

Derinant reklamą televizijoje su SEO galima pasiekti sinergiją bei visokeriopai naudingą pokytį. Televizijos reklamos metu verta pristatyti naują produktą ar paslaugą, o gal ir riboto laiko pasiūlymą. Susidomėję vartotojai dažnai ieškos papildomos informacijos internete. 

Jei jūsų svetainė yra optimizuota ir užima aukštas pozicijas paieškos rezultatuose, potencialūs klientai lengvai ras reikiamą informaciją. Tai ne tik padidina svetainės lankomumą, bet ir kelia prekės ženklo patikimumą, kas sukuria tokį užburto rato efektą, mat patikimus portalus pats Google reitinguoja aukštesnėse pozicijose.

Svarbus skirtumas tarp šių kanalų yra tai, jog TV reklamos sukelia momentinį poveikį, skatindamos vartotojus ieškoti daugiau informacijos apie matytą produktą ar paslaugą, atvykti į vietą, atlikti kažkokį veiksmą. Puikiausias pavyzdys, besiruošdami vasaros savaitgaliui, vartotojai, kurie pamatė, kad parduotuvėje A - didelė nuolaida šašlykams, turėtų užsukti į šią parduotuvę, kad jų įsigytų.

Tačiau per televiziją pamatę naujo produkto reklamą, kuri „užkabino“, vartotojai gali įvesti produkto pavadinimą ar kategoriją į paieškos sistemą, siekdami sužinoti daugiau. Jei jūsų svetainė yra tinkamai optimizuota, ji pasirodys tarp pirmųjų paieškos rezultatų. Kuo aukščiau esate arba kuo lengviau jus rasti, tuo didesnė tikimybė, kad pavyks parduoti, paskatinti vartotoją užsiregistruoti ar imtis kito veiksmo.

SEO strategija – iššūkiams turite būti pasiruošę

Jei planuojama reklama televizijoje, svarbu iš anksto pasiruošti padidėjusiam srautui svetainėje. Investicijos į TV mediją paprastai nėra mažos, todėl verta apie tai galvoti jau dabar. Mūsų komandos vyresnieji SEO specialistai turi keletą patarimų:

  1. Pasitikrinkite ir pasistenkite, kad jūsų svetainė dar prieš reklamą būtų optimizuota pagal raktinius žodžius, susijusius su reklamuojamu produktu ar paslauga. 
  2. Sukurkite aktualų ir informatyvų turinį, atitinkantį televizijos reklamos žinutę. Tai gali būti specialūs puslapiai, skirti reklamuojamam produktui, arba blog įrašai su papildoma informacija.
  3. Pasirūpinkite technine dalimi mat jūsų svetainė turės atlaikyti padidėjusį lankytojų srautą, vis tiek greitai užsikrauti ir būti pritaikyta mobiliesiems įrenginiams.

Jau dabar galite pradėti gerinti savo projekto optimizaciją ir gauti naujų klientų srautą į svetainę. Susisiekime ir aptarkime galimybes jūsų verslui taip, kad reklama per TV bei SEO veiktų maksimaliai sinergiškai.