TOP-10 SEO Įrankiai (On page ir Off page)

Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) - tai strategija, leidžianti pasiekti sėkmę internete. Sugeneruodami organinį srautą ir didindami svetainės matomumą vis konkurencingesnėje interneto erdvėje, tiek smulkių šeimos verslų, tiek didelių tarptautinių korporacijų atstovai gali džiaugtis gerėjančiais rezultatais. Tačiau nesvarbu ar esate mažos įmonės savininkas, turinio kūrėjas, ar patyręs rinkodaros specialistas, norint optimizuoti svetainę, analizuoti konkurentus ir išlikti priekyje, jums reikalingi SEO įrankiai. Paprastai jie skirstomi į On-Page (vidinei optimizacijai) ir Off-Page (išorinei optimizacijai) pritaikytus. Šiame gide, mūsų SEO ekspertai pristatys TOP 10 įrankių, būtent SEO darbams. Vienų paskirtis – vidinis SEO, kitų – išorinis, o treti netgi sujungia abu pasaulius ir siūlo „viskas viename“ sprendimus. Nepriklausomai nuo paskirties – štai 10 įrankių, kuriuos privalote žinoti.

Moz

Skirta: On-page ir Off-Page

„Moz“ yra SEO pasaulyje labai gerai žinomas vardas, siūlantis viskas viename įrankių rinkinį, skirtą tiek on-page, tiek off-page optimizavimui. Su „Moz“ galima daryti tokias užduotis, kaip: raktinių žodžių tyrimas, svetainių auditas, pozicijų stebėjimas ir atgalinių nuorodų analizė

„Moz“ tinka tiek profesionalams, tiek pradedantiesiems. Bene geriausiai žinoma yra „Moz“ „Domain Authority“ (DA) metrika. Tai nuo 1 iki 100 svyruojantis įvertinimas, kuris plačiai rinkoje pripažįstamas, kaip bene geriausias svetainės reitingavimo potencialo rodiklis. Be to, „Moz“ džiugina patogia vartotojo sąsaja ir turi daug mokomųjų išteklių. 

Privalumai:

  • Svetainės auditas, raktinių žodžių tyrimas ir atgalinių nuorodų analizė bei kiti SEO įrankiai.
  • Patogus dizainas, puikiai tinkantis visiems įgūdžių lygiams.
  • Stiprus palaikymas ir patikimi duomenys.
  • „Moz“ apdoroja milijonus raktažodžių, o atgalinių nuorodų duomenų bazėje stebimi milijardai nuorodų.

Screaming Frog

Skirta: On-page 

Jeigu kalbėtume apie techninių SEO įrankių reitingą, „Screaming Frog“ tikrai būtų viršuje arba bent arti jo. Daugiausiai resursų „Screaming Frog“ siūlo vidinei optimizacijai ir giliai nagrinėja jūsų svetainę, kad atrastų bet kokias problemas, pavyzdžiui, neveikiančias nuorodas, trūkstamas Meta žymas ir panašiai. 

Su „Screaming Frog“ labai patogu audituoti ir labai dideles svetaines. Nemokamoje versijoje galima „crawl‘inti“ 500 URL adresų, todėl ji idealiai tinka mažoms svetainėms, o mokama versija leidžia neribotai aptarnauti didesnius projektus.

Privalumai:

  • Padeda labai tiksliai identifikuoti technines SEO problemas ir rasti joms sprendimus.
  • Greitai ir efektyviai atlieka didelės apimties auditus.
  • Lankstus sprendimas dėl kaštų.
  • Veikiant pilnu pajėgumu, „Screaming Frog“ per valandą pajėgi išanalizuoti daugiau nei 10 000 puslapių.

SEMrush 

Skirta: On-page ir Off-Page

Tai yra bene populiariausia SEO platforma internete. Joje yra daugybė įrankių bei sprendimų, kurie padeda daryti tiek vidinę, tiek išorinę optimizaciją. Su „SEMrush“ net ir pradedantieji gali daryti ganėtinai detalius raktinių žodžių tyrimus, išsamią konkurentų analizę, nuodugnų svetainių auditą, solidų atgalinių nuorodų stebėjimą ir pasiekti patogius turinio rinkodaros įrankius. 

Labai daug kas mėgsta Keyword Magic Tool, kuris generuoja milijonus raktažodžių idėjų, o konkurentų analizės funkcijos leidžia susipažinti su konkurentų strategijomis. „SEMrush“ yra mėgstama SEO specialistų bei turinio kūrėjų.

Privalumai:

  • Labai platus funkcijų rinkinys, apimantis puslapio vidines (pvz., svetainės auditas, turinio optimizavimas) ir išorines (pvz., atgalinių nuorodų analizė) SEO funkcijas.
  • Be galo išsamios konkurentų analizės galimybė.
  • Didelė duomenų bazė - pagal pačios „SEMrush“ statistiką stebima daugiau kaip 20 mlrd. raktažodžių.
  • Turi per 10 milijonų naudotojų ir yra nuolat palaikoma bei atnaujinama. 

Ahrefs 

Skirta: On-page ir Off-Page

Dar vienas labai populiarus ir gerbiamas įrankis SEO rinkoje, labiausiai vertinamas dėl atgalinių nuorodų analizės, nors turi ir On-Page SEO galimybių. Jos duomenų bazė yra viena didžiausių šioje srityje. Ten stebimi milijardai atgalinių nuorodų iš viso interneto. 

Be atgalinių nuorodų, „Ahrefs“ dar daro kokybiškus raktažodžių tyrimus, labai naudingomis įžvalgomis papildomą svetainių auditą, stebi puslapių pozicijas ir turi „Content Explorer“ funkciją, kuri padeda atrasti aktualaus turinio idėjas. Dėl neperkrautos ir labai patogios sąsajos, net ir mažai patyrusiems naudotojams lengva įsisavinti „Ahrefs“ sugeneruotas įžvalgas.

Privalumai:

  • Labai detali atgalinių nuorodų analizė, skirta Off-Page SEO.
  • Patikimi raktinių žodžių ir turinio analizės įrankiai.
  • Patogus dizainas.
  • Platforma kasdien peržiūri daugiau nei 6 mlrd. puslapių, todėl generuojami švieži, praktiškai pritaikomi duomenys.

Yoast

Skirta: On-page 

Turbūt populiariausias „WordPress“ puslapio SEO įrankis, kurio paprastos, bet naudingos funkcijos padeda milijonams svetainių. Šis plug-in realiuoju laiku pateikia duomenis apie turinio optimizavimą, įskaitant raktinių žodžių naudojimą, skaitomumą ir meta žymas. Jis puikiai tinka pradedantiesiems, arba neturintiems pernelyg didelio noro gilintis į smulkmenas

Privalumai:

  • Draugiškas pradedantiesiems.
  • Analizuoja turinį realiu laiku.
  • Lengva pagerinti turinio optimizaciją.
  • Yra ir nemokama versija ir gana nebrangi premium versija.

BuzzSumo

Skirta: Off-page 

 „BuzzSumo“ yra turinio rinkodaros SEO įrankis, kuriame pagrindiniai funkcionalumai orientuoti į išorinį optimizavimą. Šis įrankis padeda naudotojams nustatyti tendencijas, analizuoti turinio rezultatus socialinėse medijose ir net surasti influencerius, su kuriais būtų galima susisiekti. 

Suprasdamas, kokiu turiniu dalijamasi ir su kokiomis nuorodomis jis susietas, „BuzzSumo“ padeda kurti nuorodų kūrimo ir socialinių signalų strategijas. Tokie duomenys reikalingi siekiantiems maksimalaus reach

Privalumai:

  • Atskleidžia didžiausią potencialą turinčias turinio idėjas.
  • Stebi įsitraukimą soc. tinkluose bei randa influencerius.
  • Idealiai tinka dalijimosi ir nuorodų verto turinio kūrimui.
  • Kasdien analizuoja milijonus straipsnių ir realiuoju laiku pateikia įžvalgų apie tai, kas sulaukia daugiausiai dėmesio.

Google Search Console

Skirta: On-Page ir Off-page 

Nebūtų galima kalbėti apie tai, kokie SEO įrankiai yra svarbiausi ir nepaminėti pačio GSC arba Google Search Console. Tai yra nemokamas, bet kartu ir nepakeičiamas įrankis vidinių ir išorinių SEO rezultatų stebėjimui. 

GSC stebi indeksavimo būseną, paieškos srautą, technines klaidas ir atgalines nuorodas. Naudodamiesi šiuo įrankiu iš karto sužinote, kaip „Google“ vertina jūsų svetainę. Naudoti jį verta, nesvarbu, koks jūsų biudžetas.

Privalumai:

  • Nemokama ir labai vertinama, naudoja pačio „Google“ duomenis (itin tikslūs).
  • Stebi puslapio problemas (naršymo klaidas) ir off-page veiksnius (atgalines nuorodas).
  • Pateikiami optimizavimui reikalingi duomenys.

Ubersuggest

Skirta: On-Page ir Off-page 

Tai yra ganėtinai nebrangus viskas viename įrankis, kuris atlieka nemažai tų pačių darbų, kaip brangesni analogai. Nors patogumu ir funkcionalumu nusileidžia rinkos lyderiams, tiems, kas nori paprasto ir patogaus įrankio, tinkančio ir pradedantiesiems, galima rekomenduoti „Ubersuggest“. 

Privalumai:

  • Nebrangus su nemokamu planu.
  • Padeda audituoti svetainę ir stebėti atgalines nuorodas.
  • Patogus pradedantiesiems.

Majestic

Skirta: Off-page 

„Majestic“ yra specializuotas išorinio SEO sprendimas, skirtas atgalinių nuorodų analizei. Pagal pareikalavimą šis SEO įrankis pateikia išsamius rodiklius, tokius kaip „Trust Flow“ ir „Citation Flow“, kuriais vertinama nuorodų kokybė ir kiekybė. 

„Majestic“ labai praverčia link building kampanijose, nes itin tiksliai randa nišas publikavimui ir autoriteto kėlimui.

Privalumai:

  • Gili atgalinių nuorodų analizė su unikaliomis metrikomis.
  • Net ir profesionalai naudoja link building kampanijoms.

Surfer SEO

Skirta: On-Page

„Surfer SEO“ - tai data driven tipo vidinio optimizavimo įrankis, kuris analizuoja geriausiai reitinguojamus puslapius pagal jūsų tikslinius raktažodžius. Jis pateikia rekomendacijas dėl turinio ilgio, struktūros, raktinių žodžių tankio ir kitų dalykų, todėl net ir specialistams nebereikia spėlioti, kaip kuris puslapis atsiduria aukštesnėse pozicijose. 

„Surfer“ idealiai tinka turinio kūrėjams ir SEO profesionalams, kuriantiems turinio planą

Privalumai:

  • Duomenimis pagrįstos rekomendacijos optimizavimui.
  • Palygina jūsų turinį su geriausiai reitinguojamais konkurentais.
  • Duoda lengvai įgyvendinamus patarimus.

Šiame straipsnyje pristatyti SEO įrankiai padeda pagerinti svetainės matomumą, supaprastinti darbo eigą ir pritraukti daugiau organinio srauto. Visi jie mėgstami tiek profesionalų, tiek pradedančiųjų.

Ar verta juos visus įvaldyti patiems? Vargu ar tai apsimoka, nes „Market Rats“ paslaugų SEO kaina jau apima geriausių įrankių įžvalgų panaudojimą. Kreipkitės į mus el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir gaukite individualų pasiūlymą augimui, kad nereikėtų eikvoti daugybės laiko mokantis naudotis šiais įrankiais, o iš karto kurtumėte pridėtinę vertę savo verslui per strateginių tikslų įgyvendinimą.