SEMrush apžvalga: ar tai geriausias SEO įrankis?

Jeigu domitės SEO, jums turbūt nereikia pristatinėti SEMrush. Tai yra bene populiariausias įrankis arba programa, kuria naudojasi turinio kūrėjai ir kiti SEO profesionalai visame pasaulyje. Dabar SEMrush apjungia dešimtis skirtingų įrankių ir sprendimų, kurie leidžia iki smulkiausios detalės optimizuoti kiekvieną landing page ar turinio vienetą ir iš jo gauti didžiausią naudą. Tačiau populiarumą kartais lengva supainioti su gerumu. Šiame straipsnyje mes pasistengsime apžvelgti bei įvertinti ar SEMrush yra geriausias SEO įrankis, ar tai tik mums suformuotas klaidingas įvaizdis?

Kas yra SEMrush? 

SEMrush yra viskas viename skaitmeninės rinkodaros platforma, kurioje rasite daugiau kaip skirtingų 50 įrankių, leidžiančių valdyti svetainės SEO, užsiimti contentmarketingu, analizuoti konkurentus, PPC kampanijas ir socialinių tinklų rinkodarą. 

Pasaulyje SEMrush turi daugiau nei 10 mln. naudotojų. Pati platforma yra nuolat palaikoma bei plečiasi, joje atsiranda naujų įrankių, leidžiančių atlikti dar labiau specifines funkcijas su dar didesniu tikslumu ir labai taupant laiką. Nesvarbu, ar esate pradedantysis, ar patyręs SEO specialistas, SEMrush suteikia prieigą prie universalaus įrankių rinkinio, atitinkančio įvairius poreikius.

Pagrindinės SEMrush funkcijos

Nors, kaip jau minėjome, ši platforma turi labai daug funkcijų, norėtume apžvelgti kelias pagrindines, kurias visi naudoja dažniausiai.

1. Raktinių žodžių analizė

SEMrush Keyword Magic įrankis yra išskirtinė funkcija, suteikianti naudotojams prieigą prie daugiau nei 20 mlrd. raktažodžių duombazės. Naudojant KM galima rasti daug paieškų renkančius ir(ar) mažos konkurencijos raktažodžius bei analizuoti jų paieškos intencijas.

Šiais, 2025 metais, tai labai svarbu kuriant turinį, jei norime, kad jis užimt7 aukštas pozicijas. Čia įvedus net ir abstraktų terminą, galima gauti tūkstančius susijusių raktažodžių su jums naudingais rodikliais, kaip paieškos apimtis, keyword difficulty ir CPC (kaina už paspaudimą).

2. Svetainės auditas

Site Audit peržiūri jūsų svetainę, kad identifikuotų technines SEO problemas, pavyzdžiui, neveikiančias nuorodas, pasikartojantį turinį ir lėtai įkraunamus puslapius. 

Šis įrankis sugeneruoja išsamią, bet lengvai perskaitomą ataskaitą su lengvai įgyvendinamos rekomendacijomis, kaip pagerinti svetainės būklę. Pavyzdžiui, jei jūsų svetainėje trūksta meta aprašymų, SEMrush tai pažymės ir pasiūlys pataisymus, kurie turėtų padėti pagerinti on-page SEO.

3. Atgalinių nuorodų analizė

SEMrush turi ir didžiulę atgalinių nuorodų duomenų bazių. Ji yra viena didžiausių, stebinti milijardus nuorodų. Su Backlink Database galite stebėti savo atgalinių nuorodų profilį, nustatyti toksiškas nuorodas ir analizuoti konkurentų strategijas šioje srityje. 

4. Pozicijų stebėjimas

Naudodami Position Tracking galite stebėti savo pozicijas SERP, pagal skirtingus raktažodžius, laikui bėgant ir palyginti jas su konkurentų progresu ar regresu. Šie duomenys labai svarbūs norint įvertinti savo SEO strategijos stiprumą ir, jei rezultatai netenkina, ieškoti, kur ir ką koreguoti. 

5. Turinio rinkodaros įrankių rinkinys

SEMrush turi: temų analizės, turinio optimizavimo ir rezultatų stebėjimo įrankius. SEO rašymo asistentas (SWA) realiuoju laiku pateikia grįžtamąjį ryšį apie jūsų turinio skaitomumą ir optimizaciją pagal raktinius žodžius, vadovaujantis geriausia praktika rinkoje.

Trumpi palyginimai su didžiausiais konkurentais

Nors SEMrush yra labai populiari platforma, tai nėra vienintelis SEO įrankis rinkoje. Štai, kas yra pagrindiniai jos konkurentai:

  • Ahrefs– žinomas dėl savo backlink analizės ir raktinių žodžių tyrimo įrankių, gali pasigirti didžiuliu baclinks indeksu ir patogia vartotojo sąsaja.
  • Moz – labai vertinama dėl savo domeno autoriteto metrikos ir pradedantiesiems pritaikytų įrankių.
  • Ubersuggest – nebrangi SEMrush alternatyva, turinti pagrindines SEO funkcijas, nors stokojanti gylio ir tokios „galios“, ką turi kitos platformos.
  • SpyFu - daugiausia dėmesio skiria konkurentų analizei, todėl puikiai atskleidžia konkurentų PPC ir SEO strategijas.

Kiekvienas įrankis turi savo stipriųjų pusių, tačiau net ir didelės konkurencijos akivaizdoje SEMrush išsiskiria funkcionalumu ir universalumu.

SEMrush vs Ahrefs | Palyginimas

Detaliau palyginkime SEMrush ir pagrindinio jos konkurento – Ahrefs funkcionalumus.

  • Kai kurie naudotojai mano, kad Ahrefs duomenys yra tikslesni ir išsamesni. Jie kasdien peržiūri daugiau kaip 6 mlrd. puslapių, todėl nors stinga tiesioginių palyginimų, taip gali būti.
  • Pradedantieji giria Ahrefs už švaresnę ir intuityvesnę sąsają, nors pripratusiems ar patyrusiems SEMrush tikrai negali būti laikoma nepatogia.
  • Ahrefs turi Content Explorer – unikalią funkciją, padedančią naudotojams rasti geriausiai veikiančio turinio ir nuorodų kūrimo galimybes, ko tiesiogiai nesiūlo SEMrush.

Galiausiai, turbūt visiems verslams yra svarbi galutinė SEO paslaugos kaina. Todėl reikia palyginti šių platformų planus bei jų kainodaras.

SEMrush turi tokius planus (kainos tikrintos 2025-03-25 d.)

  • Pro: 139,95 USD/mėn.
  • Guru: 249,95 USD/mėn.
  • Business: 499,95 USD/mėn.

 Ahrefs turi tokius planus

  • Lite: 99 USD/mėn.
  • Standard: 199 USD/mėn.
  • Advanced: 399 USD/mėn.
  • Agency: 999 USD/mėn.

Nors SEMrush Pro planas yra šiek tiek brangesnis už Ahrefs Lite planą, jo pirkėjai gauna daugiau funkcijų ir jiems taikoma mažiau apribojimų. Agentūroms skirti Ahrefs planai - brangesni nei SEMrush.

Vertinant viską, atsakymas į klausimą: „Kuris SEO įrankis – geriausias?“, labai priklauso nuo konkrečių jūsų poreikių ir biudžeto. Jei jums reikia įvairių įrankių ir neprieštaraujate skirti laiko mokytis, SEMrush bus puikus pasirinkimas. Kita vertus, jei norite daugiausiai laiko skirti atgalinių nuorodų analizei ir kuo paprastesniam naudojimui, galite rasti kitų alternatyvų. Mūsų ekspertai yra parengę ir daugiau įdomių įžvalgų apie populiarius SEO įrankius ir jų naudojimą.