Ieškotojai

Tikriausiai žinote (arba, jeigu ir nežinote, tai po akimirkos perskaitę sužinosite), kad aukščiausiai paieškos rezultate esantis puslapis atveda daugiausiai lankytojų į svetainę. Svarbiausias svetainės tikslas yra parduoti prekes, paslaugas arba pritraukti daugiau nuolatinių lankytojų. Geriausia taktika norint pritraukti daugiau srauto į svetainę – optimizuoti svetainės turinį tokiais žodžiais, kuriuos žmonės naudoja. Kiekvienas žmogus paieškos sistemoje ieškantis atsakymų į užklausą yra ieškotojas ir norint jį perprasti reikia iš anksto žinoti ieškotojų tipus. Tad skaitykite toliau ir sužinokite, kokie yra pagrindiniai ieškotojų tipai paieškos sistemoje.

Informacijos ieškotojai

Tai tokie žmonės, kurie paieškos sistemoje ieško tik informacijos. Dažniausiai jiems yra įdomi informacija apie orą, istoriją, ligas, vaikų ugdymą, įžymius žmones, elektronikos parametrus ir pan. Tokie ieškotojai nori sužinoti atsakymus į konkrečius klausimus arba nori gauti daugiau informacijos apie konkrečią temą.

Navigaciniai ieškotojai

Šio tipo asmenys konkrečiai žino savo tikslą ir paieškos lauke veda konkrečios svetainės pavadinimą. Argi jums nėra buvę taip, kad jūs „Google“ paieškos sistemoje ieškojote „Google“? :) Tai va, tuo atveju jūs buvote priskirtas būtent šiam ieškotojų tipui.

Perkantieji ieškotojai

Kaip žinote (arba vėl nežinote, tad skaitykit toliau) šiais laikais daugybė žmonių renkasi apsipirkimą internetu, tad paieškos sistemos jiems padeda susirasti geriausią pirkinį, atitinkantį jų užklausas. O kai jie atranda tai ko ieškojo, tada perka ir perka, perka ir perka, perka ir perka...(na, žodžiu, supratot). Net neabejojame, kad e. parduotuvių savininkai trina rankomis ir tik laukia daugiau tokių ieškotojų.

Ieškotojai – tyrėjai

Kiekvienas iš mūsų turime savyje šio tipo ieškotoją. Kai planuojame kažką įsigyti ateityje, pirmiausia susirenkame kuo daugiau naudingos informacijos apie daiktą ar paslaugą. Dažnai paieškos lauke klausiame tokių klausimų: „Koks telefono gamintojas geriausias: Samsung ar Apple?“, „Koks interneto tiekėjas yra geriausias?“, „Ar man būtinas kelionių draudimas keliaujant?“. Tokie ieškotojai turi perkančiojo savybių, tačiau jiems reikia daugiau laiko ir įtikinimų norint įsigyti prekę ar paslaugą.

Raktažodžių parinkimas ieškotojams

Žodžiai, kuriuos žmonės naudoja paieškos užklausose, duoda naudingos informacijos apie tai, kokiu tikslu ieškotojai ieško. Jeigu žmonės naudoja tokius žodžius kaip „pirkti“, „pasiūlymas“, „nuolaida“, „akcija“, tai jie yra linkę ką nors nusipirkti. Tokia pati situacija yra ir su tais, kurie ieško konkrečių produktų ar prekių. Konkrečiu informacijos gavimo tikslu ieškotojai į paieškos lauką dažniausiai veda tokias frazes: „informacija“, „apie“, „geriausias būdas“, „kaip“.

Svarbiausia žinoti savo tikslinį ieškotoją ir turinį pritaikyti būtent jam. Svetainės turinį galite pritaikyti visų ieškotojų tipams, tačiau gerai žinokite ko jiems reikia ir ko jie ieško. Jeigu žmonės ieškotų informacijos, įsitikinkite, kad jūsų pranešimas ar puslapis yra informacinis, bet tuo pačiu ir nepamirškite nukreipti žmonių į prekių / paslaugų puslapius, jeigu jie yra linkę pirkti vieną iš jų paslaugų ar produktų.