Meta aprašymai (meta description)

Puslapio meta aprašymo žyma (angl. meta description) pateikia „Google“ ir kitoms paieškos sistemoms santrauką apie puslapio turinį. Puslapio meta pavadinimas (angl. meta title, meta tag) yra frazė, sudaryta iš kelių žodžių, o puslapio meta aprašymas (angl. meta description, meta tag) yra ilgesnė, kelių sakinių ilgio, pastraipa.

Kur galime matyti ir įvertinti svetainės meta aprašymus?

„Google“ žiniatinklio valdytojo įrankiai (angl. Google Webmaster Tools) pateikia patogią turinio analizės sekciją, kurioje yra informacija apie puslapių turinio santraukų (angl. meta description) meta žymas: ar santraukos ne per trumpos, ar ne per ilgos, ar pernelyg dažnai nesikartoja ta pati informacija (dubliuoto turinio sekcijoje taip pat yra rodomos ir besikartojančios <title> žymos). Puslapio meta aprašymo žyma (<meta name="description"), kaip ir <title> žyma, yra įrašoma HTML dokumento <head> žymoje.

Kuo naudingos aprašymų meta žymos?

Meta aprašymai (angl. meta descriptions, meta tags) yra svarbūs tam, kad „Google“ paieškos sistema GALĖTŲ juos panaudoti kaip puslapių turinio fragmentus. Atkreipkite dėmesį į tai, kad mes sakome „GALĖTŲ“, nes „Google“ gali pasirinkti rezultatuose pateikti ne meta aprašymą, o atitinkamą, puslapyje matomą teksto dalį, kuri puikiai atitinka vartotojo užklausą. Jeigu Jūsų svetainė yra pateikiama atviro katalogo projekte, tada „Google“ gali naudoti svetainės aprašymą iš atviro katalogo projekto (angl. Open Directory Project) (sužinokite ką reikia daryti, kad paieškos sistemos rezultatuose nepateiktų ODP (Open Directory Project) duomenų). Nors prieš kurį laiką meta description svarba buvo minimali, dabar šiam SEO elementui reiktų skirti didesnį dėmesį, t. y. unikaliai kiekvienam svetainės puslapiui parašytas aprašymas gali pagerinti svetainės autoritetą ir pakelti pozicijas. Taip pat, jeigu anksčiau meta aprašymą galėjo sudaryti vos 160 simbolių, nuo 2018 metų meta description ilgis buvo padidintas iki 300 simbolių. O tai reiškia, kad padidėjus simbolių skaičiui, padidėjo ir galimybė naudoti daugiau puslapiui tinkančių raktinių žodžių.

Kiekvienam puslapiui unikaliai kuriami meta aprašymai gali užtikrinti geresnius rezultatus. Kitaip tariant, jeigu „Google“ paieškos sistema tekste negali rasti lankytojo užklausą atitinkančio fragmento, tokiu atveju rezultate pateikia meta aprašymą. Žiniatinklio valdytojo centrinis tinklaraštis (angl. The Webmaster Central Blog) turi informatyvų pranešimą apie tai, kaip galite patobulinti fragmentus (angl. snippets) su geresniais meta aprašymais (angl. meta description, meta tags). Žodžiai, esantys fragmente (angl. snippet), yra paryškinami tada, kai atitinka vartotojo užklausoje įrašytus žodžius. Tokiu būdu vartotojas mato, kad puslapio turinyje yra tai, ko jis ieško.

Koks turi būti meta description?

Meta description – tai ne tik elementarus svetainės puslapio aprašymas, kuriame turėtų atsirasti svarbiausi raktiniai žodžiai, tačiau tuo pačiu jis veikia kaip reklaminis tekstas, kuris gali pritraukti lankytojus užeiti į jūsų svetainę. Būtent dėl to tekstas turi būti informatyvus, konkretus ir sudominti vartotoją. Jame galima naudoti šūkius, paminėti privalumus ir pakviesti vartotoją apsilankyti jūsų svetainėje. Svarbu nepamiršti, kad meta aprašyme raktažodžius reikėtų naudoti pagal jų svarbą iš kairės į dešinę. Teksto pradžioje turi būti paminėti svarbiausi raktažodžiai, o mažiau svarbūs atsidurti aprašymo viduryje bei gale.


Ko derėtų vengti?

  • Meta aprašymų, kurie visiškai nesusiję su puslapyje pateikiamu turiniu.
  • Bendrųjų meta aprašymų, tokių kaip „Tai yra interneto puslapis“ arba „Tinklalapis apie beisbolo korteles“.
  • Meta aprašymų, kuriuose išvardyti raktažodžiai be jokios vientisos prasmės ir derančių linksnių.
  • Viso puslapio turinio kopijavimo į meta aprašymą.

Naudokite unikalius meta aprašymus kiekviename iš puslapių

Kaip ir minėjome prieš tai, aprašymo unikalumas yra labai svarbus. Unikalūs svetainės puslapių meta aprašymai padeda tiek vartotojui, tiek „Google“ paieškos sistemai, ypač tose paieškose, kuriose vartotojams gali būti pateikiami keli Jūsų svetainės puslapiai (pavyzdžiui, tokios užklausos kaip „site: operator“). Jeigu Jūsų svetainė turi tūkstančius ar net milijonus puslapių, tada rankomis rašyti meta aprašymus, tikriausiai, yra neįgyvendinama idėja. Tokiu atveju Jūs galite automatiškai generuoti meta aprašymus remiantis puslapių turiniu.

Ko derėtų vengti?

Jeigu svetainė turi tūkstančius puslapių, derėtų vengti vieno ir to paties meta aprašymo (angl. meta description, meta tag) naudojimo visuose svetainės puslapiuose ar šabloninio meta aprašymo taikymo didelei puslapių grupei ar kategorijai. Geriausias būdas – paruošti kelis (4 – 5) šabloninius meta aprašymus ir juos naudoti visiems svetainės puslapiams.