
2024 metais „Google“ toliau tobulino paieškos algoritmą, siekdamas išlaikyti aukštą rezultatų kokybę ir kovoti su šlamštu.
Praėjusiais metais buvo įgyvendinti 4 pagrindiniai atnaujinimai (angl. Core Updates) ir 3 šlamšto atnaujinimai (angl. Spam Updates).
Pagrindiniai atnaujinimai (angl. Core Updates) buvo skirti bendrai viso „Google“ paieškos algoritmo tobulinimui, todėl jų poveikis pasireiškė įvairiose nišose. Tai reiškia, kad svetainės, kurios laikėsi geriausių SEO praktikų, turėjo galimybę pagerinti savo pozicijas, o tos, kurios nesivadovavo kokybės gairėmis, galėjo patirti reitingų kritimą.
Tuo tarpu šlamšto atnaujinimai (angl. Spam Updates) buvo nukreipti prieš svetaines, kurios nesilaikė „Google“ šlamšto politikos. Ypač reikšmingas buvo kovo 5 d. spam policy atnaujinimas, po kurio buvo pašalinta daugybė svetainių, bandžiusių manipuliuoti paieškos rezultatais naudodami nesąžiningas taktikas.
Kaip 2024 algoritmo atnaujinimai paveikė organinius rezultatus?
Lietuvos rinkoje 2024 metų atnaujinimai nesukėlė ryškių pokyčių. Nei viena iš reikšmingų svetainių nepatyrė didelių nuostolių dėl šių atnaujinimų.
Tuo tarpu anglakalbių šalių rinkose situacija buvo kitokia – po „Google“ kovo mėnesio šlamšto politikos atnaujinimo buvo nukentėję daugybė svetainių, kurios neatitiko „Google“ gairių.
Žymesni atvejai:
Forbes. Jie patyrė didelį lankytojų srauto sumažėjimą dėl „Google“ politikos atnaujinimų, susijusių su „svetainės reputacijos piktnaudžiavimu“. Ši praktika susijusi su tuo, kai patikimos svetainės talpina turinį, nesusijusį su jų pagrindine veikla, siekdamos manipuliuoti paieškos reitingais. „Forbes Advisor“ skyrius patyrė 43% sumažėjimą lankytojų sraute iš „Google“ paieškos, kaip galima matyti žemiau esančiame organinio srauto grafike, remiantis Ahrefs įrankio duomenimis (šaltinis: https://www.vincentschmalbach.com/google-site-reputation-abuse-update/). „Google“ politikos pokyčiai aiškiai parodė, kad turinio strategijos turi atitikti aukštos kokybės reikalavimus, kad išlaikytų matomumą paieškoje. Leidėjai, pasikliaujantys trečiųjų šalių turiniu, buvo priversti keisti savo modelį, siekdami išvengti tolesnių nuostolių.
CNN. Jų produktų rekomendacijų skyrius Underscored ir „The Wall Street Journal“ taip pat susidūrė su problemomis dėl atnaujintos „Google“ politikos. Jų turinys, kuris dažnai kuriamas bendradarbiaujant su trečiosiomis šalimis, pateko į naujų gairių taikymo sritį. Šios platformos turėjo keisti savo strategijas, kad atitiktų naujus „Google“ reikalavimus.
SEO tendencijos 2025 metams
✔ „Google“ išlaiko dominuojančią poziciją – paieškos srauto rodikliai rodo, kad „Google“ vis dar yra pagrindinis vartotojų informacijos šaltinis, o organinis srautas išlieka vienu daugiausiai konversijų generuojančiu kanalu.
✔ 2025 metai turėtų atnešti dar daugiau dėmesio kokybiškam turiniui ir prekės ženklo stiprinimui internete. „Google“ vis labiau pabrėžia autoritetingų ir patikimų šaltinių svarbą, todėl svarbu aktyviai komunikuoti apie savo verslą internete ir stiprinti savo prekės ženklą. Tai padės pasiekti matomumo ir dirbtinio intelekto (DI, angl. AI) įrankiuose (pvz. Chat GPT, „Google Bard“ ar kiti), kad šie rekomenduotų jūsų svetainę ar remtųsi joje pateikiama informacija, kaip informacijos šaltiniu. Kad ir kokie gal kartais apleisti, neįtaigūs pasirodydavo įmonių katalogai, TOP sąrašai ar panašaus tipo išorinių nuorodų, paminėjimų šaltiniai - dabar jie įgyja naują svarbą, nes DI nevengia atsakymų apie geriausius, populiariausius rinktis iš būtent šio tipo svetainių.