Rinkodara arba reklama – labai plačios ir daug įvairovės turinčios verslo dalys. Tai, kaip apipavidalinama ir ypač, per kur skleidžiama reklama, labai atsiliepia jos efektyvumui. Sklaidos erdvė ar terpė yra vadinama reklamos kanalu. Kaip rodo Statista duomenys ir ataskaitos iš tokių šaltinių kaip Ahrefs, į populiariausių gretas, nebūtinai eilės tvarka patenka: organinė paieška per paieškos variklius (SEO), socialinė medija, video marketingas, rinkodara el. paštu, sponsored turinys, reklama per susirašinėjimą bei tinklalaidės. Apžvelkime kiekvieno iš jų pliusus, ypatumus bei trūkumus.
1. Organinės paieškos rezultatai arba SEO
Kai pokalbio tema yra reklamos kanalai, apie SEO nekalbėti neįmanoma. Efektyvus SEO arba organinės paieškos reklama virsta į aukštesnes pozicijas paieškos puslapiuose (SERP), Google platformoje. Priklausomai nuo srities, konkretūs skaičiai gali skirtis, tačiau tarp 65 ir 95 % patirčių internete prasideda nuo paieškos Google.
Optimizuojant internetinio puslapio išdėstymą, turinį ir kitus smulkius techninius niuansus, galima smarkiai pagerinti jo reitingą paieškos variklio algoritmuose. Dėl šios priežasties Google jūsų verslo puslapį rodys aukščiau, kai žmogus ieškos susijusios informacijos. Net ir viena pozicija aukščiau gali turėti didelės įtakos jūsų rezultatams.
Kiekvienas reitinguojamas turinio elementas didina bendrą organinį srautą. Kuo daugiau gerai Google reitinguojamo turinio turite, tuo daugiau potencialių klientų apsilankys jūsų svetainėje.
- Generuosite nuolatinį srautą nemokėdami už reklamą;
- Didesnę įtaką efektyvumui turi turinio kokybė, o ne biudžetas;
- Reikia daugokai laiko rezultatams pasiekti;
- Nėra užtikrintumo, viskas gali keistis.
2. Socialiniai tinklai
Dabar apie reklamą per Facebook, Instagram ir TikTok, Twitter, LinkedIn, Reddit turi žinoti visi. Šiose platformose (soc. tinkluose) yra šimtai milijonų, jeigu ne milijardai aktyvų vartotojų. Visi dideli ar net nišiniai socialiniai tinklai yra potencialūs reklamos kanalai, kur galima pažaboti turinio vartojimą savo verslo naudai. Kuo tai efektyvu? Pasak statistikos, reklamos, kurias žmogus pamato savo TikTok sraute, yra ~23 % geriau įsimenamos nei tos, kurias jie mato per TV.
Visgi, kiekvienas soc. tinklas turi savo taisykles, formatus, auditorijas. Dėl to reikia, kad jūsų reklamos strategija būtų kuruojama asmenų, kurie žinotų jų ypatumus bei tai, kas konkrečiame socialiniame tinkle kabina.
- Šiuo būdu skleidžiama reklama leidžia auditorijai tiesiogiai su ja bendrauti;
- Galima skleisti labai taiklią reklamą norimoms auditorijoms;
- Lengva padidinti lojalumą prekės ženklui;
- Visada yra rizika susidurti su troliais;
- Pastovūs ir geri rezultatai nemažai kainuoja.
3. Video marketingas
Turbūt nėra žmogaus, kuris internete neieškotų įdomių, informatyvių ar tiesiog nuotaiką pakeliančių vaizdo įrašų. Tokiose platformose, kaip YouTube bei TikTok ar net Facebook‘e bei Instagram‘e galima rasti labai daug vaizdo įrašų. Tarp jų pasislepia ir ne viena reklama. Ji gali būti įterpiama paties turinio kūrėjo arba rodoma prieš vartotojo pasirinktą vaizdo įrašą, jo metu ar po jo, kaip atskira reklama.
Tačiau norint, kad tokia reklama būtų efektyvi reikia ją padaryti profesionaliai. Tai užima daug laiko, tad efektyviausia – samdyti savo specialistą arba jų komandą.
- Dažnai lengviau vartotojui per 10 sekundžių tai parodyti, nei papasakoti per 100 žodžių;
- Susidomėjimas ir paspaudimų reitingas po vaizdo įrašu paprastai gali būti didesnis nei bet kokios tekstinės ar kito formato reklamos;
- Viena reklama gali būti rodoma įvairiose platformose;
- Sukurti video yra brangu;
- Daug kainuoja reklamą tobulinti ar atnaujinti.
4. E-mail marketing‘as
Nuo pat pirmųjų dienų, kai atsirado elektroninio pašto platformos, tai yra bene svarbiausi skaitmeninės rinkodaros kanalai, kuriuos naudoja ir stambios, ir smulkios jaunos, augančios įmonės. Jeigu klientas pasirenka gauti naujienlaiškį ar informaciją el. paštu, jis rodo bent minimalų norą kurti ilgalaikius santykius su prekės ženklu. Be to, informacija el. pašte vartotojas yra linkęs pasitikėti.
Pasak HubSpot ir MailChimp, geras CTR per el. paštu daromą marketingą bus tarp 2,5 ir 5 %. Jo efektyvumui labai didelės įtakos turi ir pati verslo niša, kurioje dirbama.
- Galima personalizuoti ir segmentuoti informaciją;
- Lengva pamatuoti rezultatus;
- Nėra pernelyg brangu;
- Reikia laiko, kol surinksite pakankamai didelę auditoriją;
- Nėra lengva sulaukti dėmesio.
5. Sponsored turinys
Tai – nuomonės formuotojai arba užsakomosios reklamos. Ypatingai pastaraisiais metais, kai išpopuliarėjo socialiniai tinklai, kur kiekvienas kanalas ar žmogus turi savo srautą bei gali labai tiesiogiai bendrauti su auditorija. Jeigu sumokate turinio kūrėjams, galite gauti aukšto lygio arba labai įtraukiantį turinį, o įvairi auditorija jį pamatytų daug kartų.
- Geras būdas didinti žinomumą;
- Galima lengvai stebėti rezultatus (pagal nuolaidų kodus...);
- Mažai kontrolės dėl turinio ar formato;
- Galima pagerinti prekės ženklo reputaciją.
6. Reklama per susirašinėjimą
Tai vienas iš nedaugelio būdų reklamuoti ar mėginti parduoti paslaugas bei prekes per realiu laiku vykstantį bendravimą. Tokie reklamos kanalai gali ateityje, ypač patobulėjus dirbtiniam intelektui, užimti vis didesnę rinkos dalį. Gyvi pokalbiai, chat bot‘ai, susirašinėjimo programėlės bei soc. tinklai sukuria galimybę tiesiogiai ir gyvai komunikuoti su potencialiu pirkėju, kol jis dar karštas. Šiuo būdu galite įvertinti savo kontaktus, atsakyti vartotojams į klausimus, pasiūlyti naudas ir upsell‘inti, reklamuoti specifines paslaugas ir ne tik.
- Visada ateina bent šiek tiek karštas naudotojas;
- Naudotojui – patogu;
- Aukštas efektyvumas;
- Jeigu procesas ne iki galo ištobulintas, vartotojo nuomonė gali būti labai bloga;
- Sunku kontroliuoti proceso eigą, pardavimų atstovams gali reikėti daug improvizuoti.
7. Tinklalaidės
Pagal Statista duomenis, verslas reklamoms per podcast‘us (tinklalaides), vien tik JAV kasmet išleidžia virš 2 milijardų USD. Tai yra labai sparčiai iš populiarėjęs turinio formatas. Naujai atsiradę skaitmeninės rinkodaros kanalai leidžia reklamuotis unikaliu būdu. Verslas ar jo atstovas gali:
- Būti pakviestas į podcast‘ą (labai natūralus reklamos būdas);
- Remti tinklalaidę;
- Užsakyti individualią reklamą tam tikroje tinklalaidės vietoje.
Šis būdas taip pat turi tam tikrų pliusų ir minusų:
- Turinys pasiekiamas skirtingose platformose;
- Reklama pateikiama lojaliems klausytojams;
- Neturite kontrolės kūrybiniam procesui;
- Nėra pats efektyviausias reklamos kanalas pagal laiko ir lėšų sąnaudas.
Kiekvienas verslas turi labai skirtingus poreikius, galimybes ir susiduria su unikaliomis aplinkybėmis. Tinkamų rinkodaros kanalų pasirinkimas daro įtaką jūsų sėkmei. Kreipkitės į Market Rats ir sužinokite, kiek naudos jūsų verslas gali gauti iš SEO, ko gero svarbiausio reklamos kanalo internete.