Rinkodara, daugelio vadinama tiesiog marketingu, yra veiksmų ir priemonių visuma ar sistema, kuri stengiasi padėti gauti didesnę rinkos dalį. Tai gali būti pardavimų skatinimas ar žinomumo didinimas. Teorijos kūrėjai teigia, kad rinkodara susideda iš keturių P: Product, Price, Place ir Promotion. Na, o internetinė arba elektroninė rinkodara, tai pastangos didinti verslo rezultatus internete. Pasak statistikos, internetinės rinkodaros rinka yra verta maždaug 460 milijardų USD. Mes sakome, gal ir visai verta sužinoti, kaip iš jos gauti maksimalią naudą, kad pinigai būtų išleisti naudingai...?
Kuo verslui svarbi internetinė rinkodara?
Interneto erdvės neišnaudojimas komerciniais tikslais gali būti laikomas nusikaltimu prieš patį verslą. Šiandieniniame skaitmeniniame amžiuje internetinė rinkodara yra ne tik svarbi, bet ir būtina. Remiantis Pasaulio banko 2020 m. statistiniais duomenimis, apie 60 % žmonių visame pasaulyje yra aktyvūs interneto naudotojai. Išsivysčiusiose šalyse, kaip štai Lietuvoje ar ES, tas procentas yra gerokai didesnis, tad tik pagalvokite kiek vartotojų galite pasiekti.
Tuo pačiu, skirtingų tyrėjų duomenimis nuo 70 iki 90 % pirkėjų, prieš pirkdami rimtesnius pirkinius atlieka savo tyrimą ir analizę internete. Turbūt norėtųsi, kad tos analizės metu vartotojas užsuktų ir pas jus, tiesa?
Ši statistika rodo, kokį didelį poveikį verslo rezultatams gali turėti gera strategija reklamai internete. Dar verta paminėti ir tai, kad lyginant su reklamomis kitose medijose, elektroninė rinkodara gali būti pigesnė ir efektyvesnė. Tai ypač aktualu smulkiems arba nišiniams verslams.
Kur ir kaip galima vystyti internetinę rinkodarą?
Kaip ir fizinė reklama, taip ir internetinė rinkodara gali turėti daug kanalų bei išeigos taškų. Apžvelkime populiariausius bei jų privalumus.
Paieškos variklių optimizavimas (SEO)
Turbūt teko bent šiek tiek girdėti apie tokį dalyką, kaip SEO? Apie jo efektyvumą per daug kalbėti neverta. Ar naudojatės Google? Kaip dažnai tai darote? Ar esate ieškoję paslaugų teikėjo ar pardavėjo, geriausios kainos, ar patarimų per šį paieškos variklį? Dabar pagalvokite, kad ieškoti gali jūsų klientas. Kuo geresni SEO rezultatai (organiškai ir per mokamas reklamas), tuo daugiau naudos jums.
Elektroninis paštas
Šis pavadinimas pats savaime pasako, kuo ypatingas toks rinkodaros kanalas. Jis apima komunikaciją su esama ar potencialia auditorija būtent per el. paštą. Tai beveik jokiam verslui nebus pats efektyviausias rinkodaros kanalas, tačiau tinkamai valdomas, jis gali generuoti 1,2-4 % konversijas/paspaudimus.
Socialinė medija
Facebook, Instagram, X (buvęs Twitter), TikTok, Reddit ar kiti socialiniai tinklai turi milijonus, jei ne milijardus naudotojų. Juose reklamuotis galima pakankamai tiksliai susiaurinant auditoriją. Čia verslas dažnai gali betarpiškai komunikuoti su savo auditorija.
Partnerių rinkodara (affiliate marketing)
Sukurkite partnerių tinklą iš privačių asmenų ar įmonių, kurie parduotų prekes/paslaugas, jas reklamuotų ar atvestų klientus jums. Už kiekvieną konversiją (sėkmingą pardavimą, paspaudimą, registraciją ar atvestą klientą) mokamas komisinis partneriui. Kuo didesnis affiliate tinklas, tuo didesnė nauda jums.
Video turinys ir podcast‘ai
Aukštos vertės ir gerai įsimenantis turinys. Tam tikras iššūkis yra tai, jog šiam turiniui generuoti reikia ir daug laiko, ir didelių resursų. Gerai įgyvendinus, video turinys ir podcast‘ai generuoja didžiulę naudą.
Apibendrinimas
Dažniausiai verslui, norinčiam įgyvendinti sėkmingą elektroninės rinkodaros strategiją, reikia derinti kelis iš aukščiau išvardintų kanalų. Strategiją eigoje gali reikėti tobulinti, naujinti, keisti. Geriausia, kai turite patikimą komandą, kuri tuo pasirūpina. Susisiekite su mumis dėl konsultacijos ir pasižiūrėkime, kiek jūsų verslui, kaip rinkodaros kanalas, tinka SEO!