SEO-friendly internetinės parduotuvės kūrimas - kaip tai įgyvendinti?

Maždaug 70 % vartotojų sako, kad sau reikiamų ar trokštamų produktų bei paslaugų jie ieško būtent per Google. Ką tai reiškia? Ogi tai, kad sėkmingiausi pardavėjai yra gerai matomi pirmuose puslapiuose bei gerai vertinami būtent paieškos variklių algoritmų. Visgi, daug kas klaidingai mano, kad nebūtina e-parduotuvės SEO rūpintis iš pat pradžių. Jų nuomone jį galima tobulinti laikui bėgant. Tačiau tada, kai daug darbų jau padaryta, optimizacija gali reikalauti nežmoniškai daug resursų ir laiko. Labiausiai apsimoka SEO specialistus įtraukti jau nuo pat pradžių. Apie tai kodėl ir kaip tai daryti, ko tikėtis ir kaip nuo pat pradžių paleisti SEO atžvilgiu sėkmingą internetinę parduotuvę ir pasižiūrėsime šiame straipsnyje.

Visų pirma – kas yra naudingas/geras/sėkmingas internetinės parduotuvės SEO?

SEO yra tarptautinis trumpinys, naudojamas apibūdinti optimizavimą paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization). Paieškos varikliai, kaip Google, naudoja tam tikrus algoritmus bei vertinimo kriterijus, kad reitinguotų puslapius bei pateiktų ieškantiems naudingiausią rezultatą. Jeigu jūsų puslapis yra gerai optimizuotas, tikėtina, kad jis užims aukštesnę vietą SERP (Google rezultatų puslapyje) ir jį pamatys bei juo susidomės daugiau lankytojų. Na, o nuo čia matematika labai paprasta.

Daugiau lankytojų = Daugiau dėmesio = Daugiau pardavimų = Daugiau pajamų

Kai įvertiname, kad Lietuvoje kaip savo paieškos variklį naudoja ~96 % interneto vartotojų, galime suprasti, kaip svarbu tapti matomiems paieškos sistemose.

Sėkmingas SEO:

  •   Didina srautą į jūsų interneto puslapį;
  •   Pritraukia tikslinę auditoriją arba padeda ją atskleisti;
  •   Padidina jūsų prekės ženklo matomumą ir žinomumą paieškos sistemose;
  •   Gerina jūsų prekės ženklo reputaciją;
  •   Padeda atimti iš konkurentų rinkos dalį;
  •   Padeda siekti kompleksinių rinkodaros strategijos tikslų.

Galvojant, kaip sukurti internetinę parduotuvę, turime iš karto įvertinti, kad geras SEO jai neš naudą nuo pirmos akimirkos. Tačiau jį reikia pradėti iš karto, o ne laukti, kol tam atsiras laiko arba galimybių.

Nuo ko pradėti elektroninės parduotuvės SEO?

Taigi, jeigu jūsų planuose – elektroninė parduotuvė, pasižiūrėkime, nuo ko pradėti jos optimizavimą paieškos sistemoms. Perspėjame, kad procesas yra gana ilgas ir reikalauja:

  •   Gana neblogų žinių bei mokėjimo naudotis Google Ads bei Google Trends ar panašiais įrankiais;
  •   Supratimo apie puslapių optimizavimą per jų varikliuką (pvz., Wordpress, PrestaShop, Shopify...)‘
  •   Žinojimo apie reikalingus įskiepius ir papildomas programas (pvz., Facebook, Google Pixel, Ahrefs, SEMRush);
  •   Laiko turinio kūrimui.

Jeigu visais šiais dalykais domitės, internetinės parduotuvės kūrimas gali tapti smagiu iššūkiu. Kitu atveju geriausia bus iš karto kreiptis į specialistus. Tačiau, jeigu esate pasiryžę, atsidėkite maždaug mėnesį laiko ir galite pradėti.

Raktažodžių atranka

Kertinis SEO elementas yra keyword research arba raktažodžių atranka. Čia galima ir paklysti, jeigu pasirinksite dėmesį skirti pernelyg didelę konkurenciją, pernelyg mažą srautą arba su jūsų veikla nesusijusius raktažodžius. Galima rasti daugybę įvairiausių pasiūlymų ir patarimų, kaip rasti efektyviausius bei naudingiausius keyword‘us (KW). Vienas lyderių SEO pasaulyje, HubSpot pataria taip atsirinkinėti geriausius raktažodžius:

  1. Sudarykite su jūsų verslu susijusių temų sąrašą,  pvz., jei parduodate vaikiškus žaislus
  • Žaidimai vaikams;
  • Vaikų lavinimas;
  • Vaikų auklėjimas;
  • Tėvystė/motinystė;
  • Dovanos vaikams;
  • Patarimai tėvams.
  1. Pradėkite ieškoti ilgesnių raktažodinių frazių ir raktažodžių, kurie susiję su jūsų temomis. Šio žingsnio tikslas nėra sudaryti galutinį raktažodžių frazių sąrašą. Čia tiesiog reikėtų susidaryti platų sąrašą frazių ir žodžių, kuriuos jūsų klientai jau naudoja ar galėtų naudoti paieškos laukelyje.
  2. Pagalvokite ar jūsų produktai/paslaugos atliepia ieškančiųjų lūkesčiui (angl. intent). Dabartinis Google algoritmas labai rūpinasi tuo, kad tai, kas rodoma vartotojui, atitiktų jo lūkesčius, tad netinkama interpretacija (t.y. pritempinėjimas) neduos norimo rezultato.
  • Pvz., jeigu parduodate batutus ir akcentuojate aktyvų laisvalaikį, tačiau savo turinyje nuolat minite stovyklavimą ar plaukiojimą baidarėmis, srauto į batutų puslapį galite ir nepritraukti.
  1. Į pagalbą įtraukite pagalbinius įrankius: Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush ir kitus. Kai kurie iš jų nepigūs, tad turite būti rimtai užsibrėžę naudotis.
  2. Jeigu sunku atsirinkti, pasinaudokite pačia Google paieška ir pasižiūrėkite, ką jums dar siūlo pati paieškos sistema, kaip susijusias paieškas. Tai padės generuoti idėjas.

Puslapio vidinis optimizavimas

Puslapio optimizavimas apima įvairių svetainės elementų, tokių kaip metažymos, antraštės ir publikuotas turinys, optimizavimą. Tai labai padeda pagerinti matomumą paieškos sistemose ir naudotojų patirtį, kadangi leidžia rasti tai, ko ieško ir gauti naudingos informacijos.

Seo-friendly internetinė svetainė

Techninis SEO

Laimei vis daugėja puslapių variklių palaikomų 3rd party (liet. trečiųjų šalių) įrankių bei supaprastintų sprendimų, kurie leidžia pagerinti techninį SEO ir neturintiems daug žinių, kadangi tai yra specifinė bei nišinė sritis.

Techninis SEO apima puslapio pritaikymą mobiliems įrenginiams, neveikiančių nuorodų pašalinimą, tinkamą indeksavimą bei kitus veiksmus geresniam paieškos variklių reitingavimui. Kiek tai svarbu?

Statistika rodo, kad vos 1 sekunde ilgesnis krovimas mažina klientų pasitenkinimą 16 %, o 25 % klientų net nesuteiks puslapiui šanso, jeigu jis kraunasi ilgiau nei 4 sekundes.

Puslapio optimizacija naudotojų patogumui

Norėdami optimizuoti puslapius, kad jie būtų patogūs naudotojui, sutvarkykite išdėstymą, navigaciją, išdėliokite aiškius C2A mygtukus ir kita. Čia galima atlikti ir UX/UI tyrimą.

Lokalizavimas

Lokalizavimas yra viena svarbiausių šiuolaikinio SEO tendencijų. Tai padeda gauti srautą norimoje lokacijoje (pvz., Baltijos šalyse, Vilniaus rajone, Žaliakalnio mikrorajone Kaune, Suvalkijoje ir panašiai). Google sistema vis labiau stengiasi siūlyti pagal lokaciją aktualius rezultatus naudotojams.

Išorinis turinys ir domeno autoriteto didinimas

Išorinio turinio ir domeno autoriteto kūrimas orientuotas į aukštos kokybės atgalinių nuorodų (angl. backlinks) kūrimą. Publikuodami vertingą, optimizuotą turinį ir puoselėdami ryšius su kitais, gerą reputaciją ir vardą turinčiais puslapiais galite padidinti savo pačių domeno autoritetą ir pagerinti SEO rezultatus.

Rezultatų stebėjimas bei analizė

Nuo pat pirmos dienos reikia ir pradėti rinkti informaciją bei stebėti turimus duomenis. Į juos atsižvelgus galima pradėti dar labiau gerinti optimizaciją, didinti lankytojų srautą, pajamas. Paprastai, tai daugiausiai daroma per Google Analytics.

Dažniausiai daromos klaidos, kai patys stengiatės optimizuoti internetinę parduotuvę

Kadangi internetinės parduotuvės kūrimas apima daug sričių ir daug veiksmų, labai tikėtina, jog proceso eigoje padarysite klaidų. Jų pasitaikyti gali kiekvienam, tačiau tam tikros problemos dažniausiai nutinka būtent tiems, kurie SEO užsiima patys. Nors kai ką pataisyti ar išspręsti – nesunku, tačiau tam tikros klaidos kainuos brangiai, o jų taisymas atims daug laiko.

Apžvelgsime 5, kurias girdime ar pastebime dažniausiai.

Nedaroma konkurentų analizė

Turite žinoti, kokius produktus parduoda konkurentai, kuo remiasi jų rinkodara, kokias kainas jie nustato ir kaip greitai prisitaiko prie besikeičiančių rinkos tendencijų. Taip sužinosite jų silpnybes, kurias galite atakuoti ir stiprybes, kur, galbūt, resursus reikėtų naudoti ateityje, kai e – parduotuvė turės tvirtą finansinį pagrindą.

SEO daromas be strategijos bei plano

SEO yra tęstinis, ilgalaikis procesas. Jeigu jį darysite be strategijos ir ilgalaikių tikslų, negausite norimos naudos.

Neoptimizuojama puslapyje talpinama medija

Čia daugiausiai kalbame apie nuotraukas, vizualizacijas bei vaizdo įrašus. Jeigu jie nėra optimizuoti, sudarkoma puslapio struktūra arba labai pailgėja krovimo laikas, o tai kenkia SEO.

  •   Pasirinkite tinkamą formatą (.jpg, .jpeg, .gif);
  •   Tinkamai suspauskite failus (compression) su programine įranga (tai neretai gali padaryti ir puslapio variklis, tačiau įmanoma ir per Gimp, Photoshop, Photopea);
  •   Jeigu turite labai specifinius poreikius, leiskite juos peržiūrėti programuotojams.

Galvojama tik apie kiekybę, o ne kokybę bei responsiveness

Daug kas gali pagalvoti, jog užatakavus raktažodžius dideliais turinio kiekiais kažkokiu būdu vis tiek gausite gerą rezultatą. Dėl to nemažai vartotojų renkasi publikuoti bei ruošti daug turinio labai mažą prioritetą teikdami e-parduotuvės turinio vertei ir naudai.

Tačiau puslapyje esančio turinio kiekis, pasak SearchEngineWatch pats iš savęs turės mažesnę reikšmę nei jo pateikimas. Tokie dalykai, kaip:

  •   Puslapio pritaikymas mobiliems įrenginiams;
  •   Puslapio krovimo laikas;
  •   Turinio formatavimas bei pateikimas vartotojui patogiu būdu.

Sudaro ~45-50 % viso Google vertinimo algoritmo.

Seo-friendly internetinė svetainė

Paleidus projektą viskas pamirštama

SEO – rinkodaros sritis. Na, o kaip ir bet kurioje rinkodaros srityje, čia taip pat reikia tęstinumo. Kai kuriuos rezultatus galima pamatyti greitai, tačiau bendriems, strateginiams tikslams pasiekti reikia savaičių ar net poros mėnesių.

Stebėkite analitinius duomenis, rinkite informaciją apie vartotojų elgseną – ką jie spaudžia, ko nespaudžia, kiek laiko praleidžia puslapyje, kas jiems patinka, ko vengia ir panašiai. Nuolatinė stebėsena bei optimizavimas leis palaipsniui dar labiau stiprinti savo pozicijas.

SEO vs reklama soc. tinkluose, marketingas el. paštu ir kiti reklamos būdų

Nemažai rinkos apžvalgų ir duomenų analizių rodo, kad iš visų tradicinių skaitmeninės rinkodaros kanalų, SEO siūlo didžiausią ROI (angl. return on investment) arba investicinę grąžą. Jis siekia 49 %.

Tiesa, šį parametrą yra ganėtinai sunku pamatuoti, nes reikia nemažai laiko, kol pasirodo visi SEO rezultatai, tačiau galutiniais duomenimis rinkodaros profesionalai jį vertina kaip efektyvesnį nei reklama socialiniuose tinkluose, el. paštu ir mokami paieškų rezultatai.

SEO privalumai prieš kitus rinkodaros būdus:

  •   Didesnis matomumas;
  •   Geresnis prekės ženklo vertinimas;
  •   Patikimumas ir autoritetas;
  •   Tvarumas (rezultatai ir nauda išlieka ilgam);
  •   Naudos aprėptis bus didesnė – su gera SEO strategija galite padidinti matomumą pačiose įvairiausiose paieškose ir apimti didelį potencialių klientų ratą;
  •   Konkurentams reikės laiko jus pavyti ar išstumti iš dabartinės pozicijos.

Kodėl verta įtraukti SEO profesionalus į internetinės parduotuvės optimizaciją dar nuo pat pradžios?

Taigi, galvojant apie tai, kaip sukurti internetinę parduotuvę, būtina iš karto susimąstyti apie optimizaciją. Tai – laiko bei pastangų reikalaujantis procesas, kurio negalima atidėti, nes, kaip jau minėjome, gali reikėti laiko ne tik analizei padaryti, bet ir rezultatams pasiekti.

Market Rats komanda turi patirties dirbant su Lietuvos bei visos Europos skaitmenine rinka ir kuriant, modernizuojant ar pertvarkant elektronines parduotuves. Jeigu SEO atliekamas tuo pat metu, kaip ir internetinės parduotuvės kūrimas, sutaupomi resursai. Kitu atveju galima pridaryti įprastų SEO klaidų, pavyzdžiui, palikti besidubliuojantį ar neaktualų turinį, pamiršti ar netinkamai panaudoti meta žymas ir ne tik. Šių problemų taisymas paleidus svetainę gali pareikalauti daug laiko ir pinigų. Daugiau nei jų sutvarkymas nuo pat starto.

Visą tą laiką, kol specialistai ieškos problemų jau egzistuojančiame puslapyje, jūsų verslas praradinės lankytojus bei pajamas. To tikrai nesinori niekam. Kreipkitės dėl konsultacijos jau dabar ir sužinokite, kodėl ir kaip profesionali SEO komanda padės jūsų verslui!