Šis straipsnis tikrai bus naudingas, jeigu pastebėjote, kad jūsų interneto svetainės organinis srautas sumažėjo arba ėmė kristi pozicijos paieškose. Nors yra daug priežasčių, kodėl taip gali nutikti, tačiau dažniausiai jas pavyksta sugrupuoti į keletą kategorijų. Apžvelgsime dažniausiai pasitaikančias priežastis.
Nors srautas vieniems reiškia pardavimus, o kitiems – populiarumą ar prestižą, tačiau negalime nuneigti to, kad srautas svarbus kiekvienam tinklapiui. Vos tik pastebėjus tendencingą srauto mažėjimą, reikia imtis veiksmų ir problemą stabdyti čia ir dabar. Sužinoję priežastis, galėsite pradėti ieškoti sprendimų ir galiausiai juos įgyvendinti.
1. Natūralūs pokyčiai paieškos tendencijos
Pirmiausiai reikėtų paminėti tokias situacijas, kada srauto sumažėjimas yra nesusijęs su rinkodaros strategijos klaidomis ar prastomis jūsų idėjomis. Kai kada pozicijos paieškose krenta dėl priežasties, kuri nesusijusi su jūsų puslapio dizainu ar kitais dalykais. Google dažnai keičia savo veikimą remiantis vartotojų elgsena.
Tarkime, jeigu labai pastebimai padidėja konkrečių temų paieška ir tuomet iškeliami nauji rezultatai, o statiškas bei senesnis turinys nustumiamas į žemesnes pozicijas. Jeigu jūsų turinys atitinka pastarąją kategoriją, tikėkitės srauto praradimo. Google Trends įrankis leis pamatyti ar atsirado labai pastebimas paieškų šuolis. Jeigu taip – pats laikas atnaujinti turinį pagal naujausias SEO rekomendacijas!
2. Prarastos nuorodos
Viena iš dažniausiai pasitaikančių srauto sumažėjimo priežasčių yra nebeaktyvios ar prarastos nuorodos.
Naudodami Ahrefs ar panašius įrankius galite rasti nuorodas, kurių netekote per paskutines ~90 dienų. Jeigu tų, prarastų nuorodų yra nemažas skaičius, labai gali būti, jog tai ir yra pagrindinė pozicijų praradimo ir srauto sumažėjimo, priežastis.
Jeigu įeinančios nuorodos yra prarastos arba sulūžusios (angl. broken), reikėtų patikrinti iš kur tiksliai tos nuorodos ateina ir kodėl jos neveikia. Tuomet galėsite pašalinti, pakeisti arba toliau jas laikyti, priklausomai nuo to, ką išsiaiškinsite. Deja, bet reikės kiekvieną nuorodą patikrinti individualiai. Jeigu nuorodos buvo išimtos planuotai arba numatytai, galima manyti, jog Google tai padarė neatsitiktinai ir pažymėjo, kaip nenatūralias nuorodas. Apie jas teks pamiršti.
Kai kada nuorodos gali „užlūžti“, kuomet tinklapis naujinimas. Pasistenkite, kad tinklapio administratoriai jas atnaujintų. Nepamirškite, kad visada galite senas nuorodas pakeisti naujomis, kurios veikia. Jeigu ši problema kartojasi ne pirmą kartą arba pastebėjote, kad nuostoliai buvo reikšmingi ir norite jų ateityje išvengti, verta įsigyti ar nuomoti programinę įrangą, kuri aktyviai stebėtų nuorodų praradimus.
3. Neveikiantys peradresavimai
Jeigu paleidžiate naują interneto svetainę, perkeliate duomenis į naują serverį ar darote struktūrinius pakeitimus savo svetainei, tikėtina, kad galite patirti organinio srauto sumažėjimą ar prarasti reitingo pozicijas. To įmanoma išvengti, jeigu laikotės tinkamo 301 peradresavimo plano.
Neveikiantys peradresavimai (vadinamieji redirektai) yra turbūt daugumos SEO profesionalų košmaras. Kuomet naudojate 301 peradresavimo sistemą, turite būti užtikrinti tuo, kad nuorodos, XML puslapio žemėlapiai, kanoninės (angl. canonical) žymės yra atnaujinta pagal pasikeitimus.
Atnaujinimas praneša paieškos varikliams, kad turinys persikėlė ir lankytojai turėtų būti nukreipiami į naują adresą užuot keliavę pagal senąjį.
Taigi, šiai problemai išspręsti naudojamas konkretus ir aiškiai įvykdytas 301 peradresavimo/migracijos planas.
4. Varžotės dėl nereikšmingų pozicijų
Tuo atveju, kai SEO ir raktažodžius stebite retai, tai tie raktažodžiai, kuriuos pasirinkote naudoti ir reitinguoti, jau gali būti nebeaktualūs. Smulkus verslas, kuriame vienas žmogus administruoja visą interneto svetainę arba verslas, kuris tik dabar įsitraukia į aktyvią reklamą interneto erdvėje, gali būti nukentėję dėl to, kad jų naudoti raktažodžiai nebėra naudingi.
Tyrimas atskleidžia ar yra nišinės terminologijos bei konkrečių paieškos raktažodžių, kurių ieško potencialūs klientai, bet kurių nenaudojate jūs.
Žmonės gali ieškoti tų pačių dalykų, tik naudoti skirtingas to paties klausimo frazuotes, žodžių eiliškumą ar kitus terminus. Nors anglų kalba publikuotam turiniui šie dalykai yra daug geriau pastebimi, net ir lietuviškai publikuotas turinys jau yra analizuojamas pačių Google algoritmų ir jis adaptuoja rodomus rezultatus pagal buitinę/šnekamąją arba natūralią kalbėjimo, rašymo manierą. Dažnu atveju net naudinga viską puslapyje supaprastinti, kad Google jus geriau indeksuotų.
Pats Google dabar jau vertina puslapių turinį ne tik pagal kelis raktažodžius, bet pagal bendrus sakinius ir suprantamą tekstinio turinio panaudojimą. Jei naudojate pasenusius arba labai standartinius raktažodžius, laikas atnaujinti SEO strategiją.
5. Tobulėjantys konkurentai
Kova dėl aukščiausių pozicijų paieškose yra tarsi sūpuoklės. Vieną kartą jūs pakylate į viršų, tačiau po kiek laiko konkurentai gali pradėti aktyvią kampaniją ir tas pozicijas iš jūsų perima. Dauguma verslų taip nuolat ir varžosi su konkurentais, ieškodami geriausių SEO rinkodaros strategijų tam, kad išlaikytų geriausias pozicijas ir neprarastų srauto.
Jeigu pastebėjote, kad kažkuris konkurentas kone vienu metu aplenkė jus keliose pozicijose arba smarkiai šovė į viršų, reiškia, kad jų strategija šiuo metu veikia geriau už jūsiškę.
Su patyrusio SEO specialisto ar SEO agentūros pagalba jūs galite išanalizuoti konkurentų strategijas bei veiksmus ir rasti tai, ką jie daro sėkmingai. Dažniausiai pastebimi šuoliai atsitinka po didelio kieko atgalinių nuorodų publikavimo arba puslapio restruktūrizavimo, naujų landing pages sukūrimo ir t.t.
Jeigu radote, kokie veiksmai padėjo konkurentams kilti aukštyn, jūsų darbas tėra tuos veiksmus padaryti geriau!
6. Lėtas puslapių krovimas
Lėtai užkraunami puslapiai neigiamai veikia ne tik naudotojų nuotaiką ir patirtį, tačiau ir jūsų Google reitingą. Turbūt nekils didelių klausimų „Kodėl?“, kai pasakysime, kad lėtai užkraunamų puslapių bounce rate yra didesnis už tų, kurie užsikrauna sparčiau. Žmonės tiesiog nenori laukti, kol turinys užsikrauna.
PageSpeed įrankis iš Google yra turbūt pats geriausias sprendimas norint nemokamai pamatyti užkrovimo laikus.
7. Prasta vidinė navigacija puslapyje
Dabartinis Google algoritmas stebi, kaip gerai ir lengvai naudotojai gali naviguoti jūsų puslapyje. Navigacinė sistema lankytojams rodo, kaip ir kur jie ras svarbiausią informaciją jūsų svetainėje.
SEO ekspertai pataria turėti plokščią ir siaurą dviejų arba ne daugiau nei trijų lygių turinio struktūrą savo vidinei navigacijai. Jeigu vartotojas turi 6 kartus lįsti į vis besiplečiančius meniu, kad rastų tai, ko ieško, reiškia, kad tai nėra patogu ir didėja rizika, jog lankytojas ims ir išeis iš puslapio.
Taip pat yra tikimybė, kad paieškos varikliai nustos „siurbti“ informaciją ir turinį iš puslapių bei polapių, kurie glūdo taip giliai jūsų svetainėje, jog tik jūs ir jūsų darbuotojai žino, kur juos rasti. Toks nesėkmingas turinio išdėstymas ir sunki navigacija kenkia jūsų pozicijoms bei mažina srautą. Vidinių nuorodų kūrimo strategija dėl šios grėsmės yra būtina, jeigu norite pritraukti ir išlaikyti naudotojus/lankytojus.