
Kiekvienas verslas nori būti kuo labiau matomas internete. Tam, kad tai pavyktų pasiekti, pasirenkamos pačios įvairiausios reklamos priemonės. Bene daugiausiai lėšų ir dėmesio visada sulaukia du kanalai – Google Ads reklama bei SEO (optimizavimas paieškos sistemoms). Labai daug mūsų klientų domisi, kas yra geriau ir ką geriau rinktis – mokamą Google reklamą ar SEO paslaugas? Teisybė ta, kad nėra vieno teisingo ar absoliutaus atsakymo. Abu reklamos būdai turi savo stiprybių, kurias žinodami ir derindami prie verslo situacijos bei iššūkių, galėsite priimti geriausią sprendimą.
Pasižiūrėkime į tai, ką reikėtų žinoti prieš priimant sprendimą.
Google Ads reklama – svarbiausia informacija
„Google Ads“ yra pagrindinė reklamos internete platforma, kadangi pats „Google“ valdo apie 90 % paieškos srauto. Ši platforma leidžia verslui, kuris investuoja pinigus, pasiekti potencialius klientus per tikslinę reklamą „Google“ paieškos sistemoje ir(ar) plačiame jos partnerių tinklapių tinkle.
Kai naudojasi mokama reklama už paspaudimą (PPC modelis), įmonės gali dalyvauti aukcione dėl reklamų paieškose, kur yra įvesti su jų produktais ar paslaugomis susiję raktažodžiai. Taip jų skelbimai rodomi matomoje vietoje, kai vartotojai ieško šių terminų. Šis reklamos metodas ne tik padidina svetainės matomumą, bet ir pritraukia suinteresuotą, „karštą“ srautą į svetaines, o tai palengvina konversijas ir gali padėti padidinti pardavimus.
Kokia yra Google reklamos kaina?
Tai, kokia bus „Google“ reklamos kaina, priklauso nuo kelių faktorių, įskaitant konkurencingumą jūsų nišoje, pasirinktus raktinius žodžius ir tikslinimo (angl. targeting) parametrus. Nagrinėjant kainas, labai svarbu žinoti, kad kaštai gali būti skaičiuojami labai skirtingai.
- Kaina už paspaudimą (CPC): „Google“ paieškos variklyje vidutinė Google Ads reklamos CPC kaina svyruoja nuo 2 iki 4 USD, o „Display Network“ tinkle ji paprastai neviršija 1 JAV dolerio.
- Kaina už veiksmą (CPA): šis rodiklis atspindi vidutines išlaidas, kurių reikia tam, kad naudotojas atliktų konkretų veiksmą, pavyzdžiui, įsigytų prekę/paslaugą arba įvestų kontaktus. Beveik visiems verslams, vidutinis CPA yra daug didesnis nei CPC, tačiau toks metodas labiau tinka tada, kai norite naujų klientų ir pardavimų, o CPC – žinomumui, lankytojams, pasiūlymams. Vidurkis rinkoje – 40-65 USD už vieną CPA.
- Reklamos biudžetas: jau turimas žinias apie CPC ir CPA galima panaudoti reklamos biudžeto formavimui. Priklausomai nuo reklamos tikslų ir biudžeto, mažos ir vidutinės įmonės „Google Ads“ skelbimams skiria nuo 100 iki 10 000 USD per mėnesį.
Būtina pažymėti, kad šie skaičiai gali svyruoti priklausomai nuo pramonės šakos, joje vyraujančio konkurencingumo ir raktažodžių, į kuriuos taikotės, specifiškumo.
Google reklama – jos pliusai ir minusai
Žemiau esančioje lentelėje – pagrindiniai pliusai ir minusai, kuriais pasižymi „Google“ reklama („Google Ads“).
Privalumai |
Trūkumai |
Galima beveik akimirksniu pakilti į aukščiausias pozicijas paieškos rezultatuose. |
Sektoriuose, kuriuose yra didelė konkurencija, CPC bus labai aukštas. |
Su parinktimis galima pasiekti konkrečias demografines grupes. |
Norint išlaikyti rezultatus, reikia nuolat stebėti ir nesustoti optimizuoti. |
Pasieksite išsamią analitiką, galima sekti rezultatus, toliau tobulinti strategiją. |
Nors „Google Ads“ gali padidinti srautą, ji negarantuoja konversijų. |
Galima visiškai kontroliuoti savo biudžetą, nustatyti dienos limitus ir ne tik. |
Kam geriausia jau dabar investuoti į Google reklamą?
Štai keletas verslų, kurie jau dabar gali domėtis „Google Ads“ reklama bei į ją investuoti:
- Elektroninės parduotuvės – reklama padės padidinti pardavimus ir pasiekti platesnę auditoriją.
- Lokalizuotą klientų ratą turintys verslai - įmonės, siekiančios pritraukti klientų tam tikrose geografinėse vietovėse, gali naudoti lokalizuotą „Google“ reklamą, kad padidintų matomumą.
- Specialistai - teisininkai, gydytojai ar verslo paslaugų teikėjai, gali naudoti „Google“ Ads, kad užmegztų ryšį su asmenimis, aktyviai ieškančiais jų paslaugų.
- Nauji dalyviai konkurencingame segmente – taip naujos įmonės gali iš karto tapti matomos ir konkuruoti su stipresniais žaidėjais.
Tačiau prieš investuodamos į „Google“ Ads reklamas, įmonės privalo nusistatyti konkrečius tikslus, paskirti biudžetą ir įvertinti konkurencinę aplinką savo pramonėje. Norint gauti kuo didesnę investicijų grąžą, būtina gerai sustyguota strategija, nuolatinis optimizavimas ir aiškus rinkos dinamikos supratimas.
SEO – svarbiausia informacija
Kitoje barikadų pusėje nuo Google reklamos įsitaisęs SEO (optimizacija paieškos sistemoms). Pastarasis iš visų skaitmeninės rinkodaros būdų labai išsiskiria aukštu efektyvumu bei rezultatų tvarumu. Su SEO siekiama pakilti natūraliose paieškos pozicijose, kuriomis, kaip rodo statistika, žmonės pasitiki net labiau nei mokama reklama, kuri, nors ir yra aukščiau, sulaukia mažiau paspaudimų.
Pati SEO paslaugataip pat teikiama skirtingai nuo kitų rinkodaros sprendimų, nes optimizavimas paieškos sistemoms apima labai platų dalykų spektrą: turinio kokybę, raktinių žodžių naudojimą, išorinių nuorodų tinklą ir net vidinius, svetainės techninius aspektus. Jeigu įdedamas įdirbis ir vadovaujamasi efektyvia strategija, SEO specialistų pastangos leidžia džiaugtis nauda, kuri išsilaiko savaites, mėnesius, o kartais ir metus. Ką verta žinoti apie SEO?
Kokia yra SEO kaina?
SEO paslaugoms reikalingos investicijos priklauso nuo gana daug faktorių. Tarp jų yra:
- Projekto sudėtingumas ir apimtis;
- Konkurencija segmente;
- Konkretūs verslo tikslai.
Po to, kai atliekamas svetainės auditas, raktinių žodžių analizė ir kiti pasiruošimo darbai, specialistai gali pateikti pasiūlymą pagal jūsų biudžetą arba jų rekomendacijas.
Štai „Market Rats“ SEO paslaugų paketai prasideda nuo 300 EUR ir gali suteikti individualiai pritaikytus sprendimus, atitinkančius įvairių segmentų verslo poreikius.
SEO pliusai ir minusai
Kaip rinkodaros strategija, SEO gali būti pranašesnė nei „Google“ reklama, ypač, jeigu žiūrėsite į ilgalaikę perspektyvą. Žemiau esančioje lentelėje pristatomi pagrindiniai SEO privalumai bei trūkumai.
Privalumai |
Trūkumai |
Galima pasikelti pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose (SERP) ir sulaukti daugiau lankytojų. |
Rezultatų gali reikėti laukti savaites ar mėnesius |
Dėl sukuriamo organinio srauto nereikia mokėti už kiekvieną paspaudimą, todėl tai yra tvari strategija. |
Dėl įvairių išorės faktorių jokių garantijų dėl grąžos ar rezultatų. |
Aukštesnes pozicijas paieškoje užimančios interneto svetainės, naudotojų dažnai vertinamos kaip patikimesnės |
Reikalauja nuolatinio darbo bei priežiūros |
Optimizuojant struktūrą ir turinį galima padidinti naudotojų įsitraukimą ir pasitenkinimą. |
|
Rezultatai yra ilgalaikiai ir gali generuoti nuolatinį srautą. |
Kada ir kam reikia investuoti į SEO?
Investuoti į SEO reikėtų neatidėliotinai, jeigu to dar nedarote.
Su specialistų pagalba turėtų pavykti padidinti matomumą internete, pritraukti suinteresuotų lankytojų srautą ir sukurti tvarią skaitmeninę poziciją. Tai ypač naudinga įmonėms, siekiančioms: ilgalaikio augimo, aukštesnių naudotojų įsitraukimo rodiklių ir ekonomiškai efektyvios išlaidos reklamai. SEO rūpintis verta visiems, pradedant mažmenine prekyba, baigiant apgyvendinimo paslaugų teikėjais ar net B2B sektoriuje veikiantiems verslams.
Tačiau labai svarbu suvokti, kad SEO yra nuolatinis procesas, reikalaujantis kantrybės, strateginio planavimo ir gebėjimo prisitaikyti prie kintančių paieškos sistemų algoritmų. Dėl to jį ypatingai svarbu patikėti profesionalams.
SEO vs „Google Ads“ reklama – kaip suderinti abu maksimaliai naudai?
Ieškodami atsakymo į klausimą „Kas geriau – „Google Ads“ ar SEO?“, net ir įžvalgiausi verslo atstovai kartais nesusimąsto, kad atsakymas būtų vertas tiek pat, kiek atsakant „Kas geriau – obuoliai ar apelsinai?“. Nepavyks objektyviai lyginti skirtingų dalykų. Ir iš tiesų, reklama per Google ir SEO, nors ir yra skaitmeninės verslo rinkodaros elementai, bet tarnauja visiškai skirtingoms funkcijoms. Bene protingiausia būtų juos derinti kartu.
Derinant optimizavimą paieškos sistemoms (SEO) ir „Google“ Ads galima sukurti subalansuotą skaitmeninės rinkodaros strategiją, kuri maksimaliai padidins ir tiesioginį matomumą, ir tvaraus organinio srauto rodiklius. Žemiau pristatome kelių veiksmų planą, kaip suderinti abu rinkodaros veiksmus maksimaliai naudai:
- Daugiau matomumo ir lankytojų - derinant SEO ir „Google Ads“, jūsų puslapis rodomas tiek organinės, tiek mokamos paieškos rezultatuose, todėl padidėja tikimybė pritraukti potencialių klientų. Iš tiesų, derinant šias strategijas, pagal SEOCLARITY galima iš jų tikėtis iki 65 % bendro svetainės lankomumo ir daugiau kaip 50 % konversijų.
- Priimkite duomenimis paremtus sprendimus - „Google Ads“ teiks realaus laiko duomenis apie raktinių žodžių efektyvumą, naudotojų elgseną ir konversijų rodiklius. Ši informacija gali būti panaudota jūsų SEO strategijoje, siekiant patobulinti turinį ar kitus planus.
- Paskirstykite biudžetą - nors „Google Ads“ duoda momentinį matomumą, už kiekvieną paspaudimą tenka mokėti. Tuo tarpu SEO užtikrina nemokamą organinį srautą, jeigu dirbate stabiliai. Subalansavę abu būdus, galite efektyviau paskirstyti rinkodaros biudžetą. Vienas šaltinis pataria pradžioje naudoti 70 % biudžeto „Google Ads“, o likusią dalį – SEO, progresyviai mažinant „Google Ads“ dalį ir perskirstant lėšas į SEO. Visgi geriausia įsivertinti tikslus po to, kai atliekamas SEO auditasbei įvertinama darbų apimtis.
- Susirinkite naudingus duomenis - SEO ir „Google Ads“ derinimas leidžia sukurti stipresnę raktažodžių strategiją. Mokamų reklamų kampanijų metu pavyks greitai patikrinti raktažodžių veiksmingumą ir gauti įžvalgų, kurias vėliau naudinga pritaikyti SEO strategijoje.
Apibendrinant, tai abiejų rinkodaros sprendimų integracija palengvina nuolatinį testavimą ir tęstinį optimizavimą. Reguliari veiklos rodiklių analizė leis koreguoti planus, tobulinti turinį ir gerinti naudotojų patirtį. Su tokiomis įžvalgomis pavyks turėti duomenų, su kuriais sukursite ir geresnę reklamą „YouTube“, „Facebook“, „Instagram“ ar kituose tinkluose.
Kokie kiti skaitmeninės reklamos tipai gerai papildo šiuos du?
Nors SEO ir „Google Ads“ yra labai svarbūs bei populiarūs rinkodaros kanalai, nereikėtų pamiršti, kad „pasaulis ties jais nesibaigia“. Jūsų verslo rinkodaros strategiją sustiprinti gali ir kiti metodai. Populiariausi iš jų pristatomi žemiau esančioje lentelėje:
Reklamos tipas |
Kodėl verta rinktis? |
Reklama socialiniuose tinkluose |
Tokiose platformose kaip „Facebook“, „Instagram“, „LinkedIn“ ir „TikTok“ galima skelbti labai tiksliai nukreiptas reklamas, kurios atliks efektyvų darbą. |
El. pašto rinkodara |
Personalizuotos el. pašto rinkodaros kampanijos padeda puoselėti ryšius su esamais klientais, atlikti re-targeting‘ą ir didinti lojalumą. |
Programmatic reklama |
Tai dirbtinio intelekto valdomas reklamos pirkimas. Jis užtikrina, kad skelbimai realiuoju laiku pasiektų tinkamiausias auditorijas. |
Retargeting‘as – pakartotinė rinkodara |
Skirta įtraukti naudotojus, kurie jau lankėsi svetainėje, bet nepirko arba pirkėjus, kurie jau pirko, pakviesti sugrįžti. |
Influencer reklama |
Bendradarbiaudami su žinomais nuomonės formuotojais galite padidinti prekės ženklo patikimumą ir pasiekti platesnę auditoriją. |
Pabaigai vėl reziumuosime viską su teiginiu, kurį kelis kartus pakartojome šiame tekste – tiek „Google Ads“, tiek SEO turi daug privalumų ir dažniausiai geriausias sprendimas verslui yra derinti abu metodus. Iš reklamų gautos įžvalgos padeda „nušlifuoti“ SEO strategiją bei paruošti geriausią įmanomą SEO projekto struktūrą ar tobulinti esamą. Siūlome susisiekti su mumis telefonu +370 646 30700 arba el. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir pasikalbėti apie SEO potencialą jūsų versle.
Neleiskite savo konkurentams tolti ir augti greičiau nei jūs!