Interneto platybės ne tik talpina daug informacijos, tačiau ir siūlo begalę galimybių gauti naudą. Tereikia tokia galimybe pasinaudoti. Viena iš jų – pardavimai internetu. Elektroninė prekyba arba e – komercija Lietuvoje yra sparčiai auganti niša. Jau daugiau nei trečdalis ir beveik pusė visų įmonių prekes ir paslaugas parduoda skaitmeniniu būdu. Tačiau ir privatūs žmonės tai gali daryti. Turbūt žinote apie skelbimų portalus, elektronines turgavietes bei programėles, skirtas prekybai.
Tačiau ar žinote, kaip parduoti prekę efektyviai? Kaip nuo nulio pradėti ir plėtoti savo e – komercijos verslą? Būtent apie tai ir pakalbėsime šiame straipsnyje.
Visų pirma – tai yra geras tikslas bei būkite juo užtikrinti
Suprantama, jog sukurti fizinį verslą yra sunkus iššūkis. Jums reikia patalpų, sandėlio, išmanymo, galbūt net žmonių, galinčių daryti skirtingus darbus, atsargų, reklamos bei papildomų resursų.
Internetiniam verslui sukurti ar prekei parduoti per internetą tereikia kompiuterio, interneto ryšio, telefono ir žinių. Išlaidos, kurias patirsite, bus daug mažesnės nei su fiziniu verslu.
Štai, portalas Business.org rašo, kad internetinio verslo sukūrimas vidutiniškai kainuoja 2-3 kartus mažiau nei fizinės parduotuvės. Su internetiniu verslu turėsite tik tokias fiksuotas išlaidas:
- Interneto paslaugos (domenas, hostingas bei kiti sprendimai puslapiui palaikyti);
- Jūsų pačių išlaidos už elektrą, internetą, mobilųjį ryšį;
- Išlaidos už darbo vietą (jeigu ją nuomojatės, jei dirbate iš namų – tokių daug nėra).
Pinigus iš tokio verslo galite uždirbti 24/7, nes tarptautiniai pirkėjai iš kitų laiko zonų taip pat gali lengvai pasiekti jūsų prekes.
Galite sukurti verslą be jokio inventoriaus ar net atsargų (angl. Dropshipping).
Sėkmingai auginant verslą, net be jokių papildomų investicijų galite pasiekti šimtatūkstantines ar milijonines metines apyvartas.
Nuo ko labiausiai priklauso prekybos internete sėkmė?
Pardavimas internetu daugiausiai priklausomas nuo rinkodaros ir pateikimo. Kadangi dažniausiai turite labai ribotą laiką sudominti pirkėją, reikia investuoti į:
- Puslapio dizainą;
- Aprašymus;
- Nuotraukas bei vizualizacijas;
- Papildomą rinkodaros medžiagą (instrukcijos, patariamieji gidai, ypatingi pasiūlymai...).
Jeigu sugebėsite per kelias akimirkas nesukelti potencialiam pirkėjui dvejonių dėl kokybės, jūsų šansai parduoti labai smarkiai išaugs.
Ką parduoti?
Net, jeigu turite didelių ambicijų ir realių tikslų užsidirbti ar sukurti verslą, sunkiausia visada surasti tai, ką parduoti. Čia gali padėti statistika. Eurostat duomenimis, TOP 7 populiariausios prekių kategorijos, kurioms priklausančias prekes per pastaruosius 3 mėnesius dažniausiai perka ES gyventojai:
- Drabužiai (įskaitant ir sporto drabužius, avalynę ir aksesuarus) – 68 %;
- Baldai, interjero dekoro elementai ir sodininkystės reikmenys – 29%;
- Kosmetika ir grožio ar sveikatingumo prekės – 27 %;
- Spauda – 25 %;
- Sporto prekės (be sporto drabužių) – 24 %;
- Kompiuteriai, planšetės, telefonai ir jų aksesuarai – 23 %;
- Vaikų žaislai arba prekės vaikams – 20%.
Tačiau ekspertų nuomone, efektyviausiai internetiniai pardavimai sekasi, jeigu kažkuriame sektoriuje randate specifinę nišą, kurios produktai/paslaugos gali spręsti konkrečias žmonių problemas. Kaip tokius atpažinti?
Šokite ant „trend‘ų“ bangos
Nors visi nori būti pionieriais ir madas diktuoti, tačiau e-komercijos srityje galima neblogai uždirbti ir pastebint trend‘ą jam tik kylant. Identifikuoti tokį padės Google Trends bei socialinių tinklų stebėjimas, lankymasis didžiosiose el. prekybos platformose ir naujienų bei Hot kategorijų nagrinėjimas.
Užsukę į AliExpress, eBay, Amazon, Etsy ar net Skelbiu.lt, Pigu.lt bei kitas didžiąsias prekyvietes greitai galite rasti prekes, kurių pardavimai atrodo dideli arba labai jus domina. Sudarius 3-4 prekių ar net kategorijų, kurios dabar populiariausios, sąrašą galima judėti toliau.
Imkitės stebėti tai, ką daro rinkos lyderiai, e – komercijos žinovai
Socialiniuose tinkluose: Facebook, Instagram, o ypač: LinkedIn, TikTok bei YouTube aktyviai turiniu dalinasi ir e-komercijos pasaulio lyderiai. Pasisemti žinių iš jų (mokamai ar nemokamai) gali būti labai pravartu, nes tai leis visada jausti rinkos pulsą, pažinti inovacijas ir išvengti brangių klaidų.
Štai sąrašas puikių YouTube kanalų, kurie siūlo naudingą turinį apie e-komerciją.
Pagalvokite apie uždarbio galimybes
Laimintis produktas – būtent apie tai kalba daug internetinės prekybos pardavėjų. Nors gali atrodyti perspektyvu pardavinėti paprasčiausius dantų šepetėlius (juk visi mes valomės dantis), toks verslo modelis, kažin ar galės būti tvarus.
Prekyba internetu yra pelninga, tačiau jūsų produktas turi leisti užsidėti bent 35 – 40 % maržą. Toks yra rinkos vidurkis, tačiau tai dar priklauso ir nuo jūsų segmento, konkurentų, prekės ženklo pozicionavimo ir ne tik.
Nėra nieko blogo produktą parduoti ir 200 – 300 % brangiau nei jo savikaina, tačiau nepamirškite, kad tai reikalaus daugiau pastangų rinkodaroje, klientų aptarnavime, įvaizdžio kūrime.
Galų gale, po atskaitymų, uždirbti ~25-30 % pelno maržą – labai puikus rodiklis. Į tai galite orientuotis.
Kur parduoti?
Kadangi jau žinote pagrindus apie tai, ką reikėtų parduoti, pasistenkime ir rasti jums tinkamiausią kanalą prekių pardavimui.
Skelbimų portalai
Skelbiu.lt ar panašūs portalai leidžia lengvai pasiekti labai plačią auditoriją ir nebrangiai publikuoti prekes. Tačiau čia sunku kontroliuoti reklamą, išsiskirti. Jūsų prekės ženklas ar reputacija bus beveik neįvertinta. Tai geriausiai tinka naudotų daiktų pardavimui be garantijų.
Amazon ir panašios prekyvietės
Čia turėsite prieigą prie, ko gero didžiausių auditorijų, nereikės tiek kovoti dėl pirkėjų pasitikėjimo. Amazon ar kitos prekybos platformos (pvz., Pigu.lt) taip pat gali pasirūpinti tam tikrais užsakymo valdymo procesais. Tačiau konkurencija čia – milžiniška, o reklamuotis ir prekės ženklo reputaciją parodyti bus sunkiau.
eBay
Didžiulis internetinis turgus, kur lengva parduoti nišines, kolekcines arba išskirtines prekes. Tačiau egzistuoja gana dideli mokesčiai ir taip pat sunkiau išsiskirti iš konkurentų.
Etsy
Čia geriausiai parsiduoda kūrybiški, nišiniai produktai namams, interjerui, grožiui ar komfortui. Tačiau Etsy pasiūla, lyginant su eBay ar Amazon – mažesnė bei labiau ribota, o taip pat yra įvairių mokesčių.
Socialinių tinklų platformos
Iš karto pasiekite norimas auditorijas, kurias sudaro milijonai arba milijardai žmonių. TikTok, Facebook ar Instagram‘e paprasta parodyti reklamas tikslinei auditorijai ir greitai gauti rezultatą. Tačiau algoritmo pokyčiai ir kartais sunkiai paaiškinami reklamų blokavimai bei konkurencija dėl dėmesio taip pat ne visiems atrodo patogiausias sprendimas.
Nuosavas pardavimų portalas
Čia turėsite visišką pateikimo ir įvaizdžio kontrolę bei galėsite geriau valdyti klientų aptarnavimą. Tačiau tai yra brangiausias ir daugiausiai laiko reikalaujantis metodas.
Shopify
Pigesnis būdas sukurti nuosavą pardavimų portalą su šablonais ir palengvinimais. Tačiau taip pat reikės mokėti mėnesinius mokesčius bei taikytis su ribotomis (nors ir nemažomis) individualizacijos galimybėmis.
Didžiausias efektyvumas ir tvarūs rinkodaros rezultatai su SEO
Taigi, tikimės, jog dabar turėsite aiškesnį vaizdą, kaip parduoti prekę internetu ir kaip tapti sėkmingesniais e-komercijos srityje. Didelę naudą jūsų rezultatams, kaip jau minėjome, atneša efektyvi rinkodara. Galima sakyti, jog pats pačiausias rinkodaros metodas – SEO. Su juo turėsite tvarius rezultatus ir tapsite labiausiai priklausomi tik nuo savo pačių veiksmų, o ne nuo sistemos algoritmo ar didelių pardavimo mokesčių.
Norite jau dabar pradėti savo kelionę parduodant internetu? Kviečiame pasikonsultuoti ir sužinoti apie galimybes savo verslui!