Nesvarbu, kokie geri produktai ar paslaugos, patys jie savęs neparduoda. Ypač skaitmeniniame pasaulyje, kur informacijos ir įvairovės tiek daug, reikia stengtis, kad jūsų verslas būtų matomas kuo daugiau ir tinkamu laiku atsirastų tinkamoje vietoje. Tam, kad tai pavyktų, reikia žinoti, kaip reklamuoti savo verslą. Pasirodo, tam yra daugybė būdų.
Reklama soc. tinkluose – daug galimybių, bet brangi rizika
Galvodami apie tai, kaip reklamuoti savo paslaugas, verslai vis dažniau gręžiasi į soc. tinklus. Ne paslaptis, kad reklama Instagram, Facebook, TikTok ar kitose platformose yra neabejotinai veiksminga, nes teoriškai gali pasiekti bent 4 mlrd. vartotojų visame pasaulyje (maždaug tiek žmonių pasaulyje naudojasi soc. tinklais).
Tokios platformos kaip Meta leidžia parinkti, kam bus rodoma reklama, todėl įmonės gali pasiekti demografines nišas. Tačiau toks potencialas turi savo kainą. Dar 2021 m. vidutinė CPC (kaina už paspaudimą) Facebook tinkle buvo 1,72 JAV dolerio (pagal WordStream). Priklausomai nuo nišos, CPC gali būti ir 2+ kartų didesnis, o tai gali atsiliepti jūsų finansams, ypač, atsižvelgiant į didžiulę auditoriją. Tenka pripažinti, dabar reklama verslui socialiniuose tinkluose nėra pigi. Dar brangiau kainuoja nuomonės formuotojų kuriamas, apmokamas turinys.
Be to, neturint geros strategijos, išlaidos augs, o grąža nedidės. Nors žavesys čia pasiekti sėkmę yra didžiulis, pasinerti į Meta Ads ar TikTok Ads reikia atidžiai ir palaipsniui.
Kūrybinės reklamos per TV – brangu, bet gali būti įspūdinga
Aišku, tradiciniai reklamos būdai vis dar gyvi ir populiarūs. Tačiau ne be priežasties per televizorių kone išskirtinai reklamuojasi tik tos įmonės, kurias jau žinote, arba kurių metinė apyvarta siekia bent dešimtis milijonų eurų.
Televizijoje mokate už eterio laiką, tačiau iki tol, kol pavyks jį nusipirkti, reikia sukurti reklamą. Prieš tai dar būtina: sukurti scenarijų, atlikti aktorių atranką, nufilmuoti ir/arba sumontuoti visą medžiagą. Na ir po to, kai pinigai jau sumokėti ir reklama leidžiama per TV, neaišku ar tai tas būdas, kaip reklamuoti verslą buvo geriausia idėja. Bent jau rezultatus pamatuoti nebus paprasta, nes tam reikės daug laiko.
Čia ne taip apsimoka reklamuoti interneto svetaines.
Google Ads
Google Ads yra vienas geriausiai žinomų įrankių reklamai internete. Jį naudojant galima pasidaryti iš karto matomiems per SERP.
Su Google Ads galima iškelti savo verslą į paieškos rezultatų puslapio viršų, užgožiant net ir organinės paieškos rezultatus. Google daroma tikslinė naudotojų atranka, pagrįsta algoritmu, užtikrina, kad jūsų skelbimai pasiektų tuos, kurie aktyviai ieško jūsų paslaugų ar produktų.
Be to, jos mokėjimo už paspaudimą modelis užtikrina, kad mokėsite tik tada, kai kas nors paspaus ant reklamos, o ne tiesiog už parodymus.
Tačiau yra ir kita medalio pusė. Jeigu raktažodžiai, kuriuos naudojate reklamai – populiarūs, arba konkurencija yra didelė, reklamuoti svetainę bus labai brangu. Neturint labai geros strategijos, išlaidos gali augti kaip ant mielių, o investicijų grąža liks neįspūdinga.
Be to, tyrimai rodo, kad naudotojai gana atsargiai žiūri į skelbimus, o organiškai rezultatais dažnai pasitikima labiau.
Email marketingas
Nors dabar naudojami patys įvairiausi būdai, idėjos ir metodai, kaip reklamuoti paslaugas ar prekes, vienas metodas išlaikė savo populiarumą jau kone 20+ metų. Tai – reklama el. paštu arba email marketingas.
Skaitmeninės rinkodaros pasaulyje šis metodas yra tarsi brandintas vynas – jis senas, bet vis tiek geras ir veiksmingas. Tokia reklama sukuria tiesioginį ryšį su jūsų auditorijos asmenine erdve - jų el. pašto dėžute.
Vieno šaltinio statistika rodo, kad iš kiekvieno rinkodarai el. paštu išleisto 1 JAV dolerio vidutinė grąža gali siekti stulbinančius – 36-42 USD (Constantcontact ir Luisazhou) . Tokią investicijų grąžą sunku pasiekti kitais būdais. Tačiau reikia suprasti, kad tai įmanoma pasiekti tik tam tikrose nišose ir su nepriekaištinga strategija.
Personalizuotos kampanijos kuria tvaresnį ryšį su klientais, todėl didėja lojalumas ir pardavimai. Tačiau pernelyg uolios ir įkyrios kampanijos gali būti palaikomos šlamštu (spam), o tai mažina prekės ženklo reputaciją. Be to, griežtėjant duomenų privatumo apsaugai, tam tikrų reglamentų nesilaikymas gali kelti riziką dėl baudų.
SEO – investicijos, kurios beveik visada atsiperka
SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) yra veiksmai, siekiantys organiniu būdu padidinti matomumą skaitmeninėje erdvėje (šiuo atveju dažniausiai kalbame apie Google).
Gerai optimizuota svetainė užima aukštesnes pozicijas paieškos rezultatų puslapyje (SERP), o tai lemia didesnį organinį – natūralų lankytojų srautą. Statistiškai, pirmasis organinės paieškos rezultatas, vienas pats gauna apie 34 % paspaudimų, o pirmi trys rezultatai – 63 % (Smart Insights).
Na, o kadangi daugiau nei du trečdaliai internetinių patirčių prasideda nuo paieškos sistemos (beveik visada tai bus Google), su geru SEO, įmonių galimybės gauti naudą yra didžiulės.
Nors SEO reikalauja pradinių investicijų į turinį, svetainės optimizavimą ir atgalinių nuorodų kūrimą, investicijų grąža dažnai būna to verta ir grįžta su kaupu.
Skirtingai nei mokamos reklamos, kurios nustoja veikti pasibaigus finansavimui, SEO poveikis yra ilgalaikis. Galima sakyti, kad investicijos į SEO - tai sėklos pasėjimas, kurią laistant išauga gerų rezultatų vaisiai. Tiesa, tiek smulkus vietinis verslas, tiek didelės įmonės turėtų patikėti šį darbą SEO specialistams. Kadangi gali reikėti greitų pakeitimų ir nuolatinės stebėsenos, svarbu, kad už tai atsakingi žmonės gebėtų kurti strategijas, reaguoti į pasikeitimus bei duoti apčiuopiamą naudą.
Susisiekite ir mielai apie tai papasakosime daugiau.