Gebėjimas analizuoti ir suprasti Google Analytics (GA) naudotojo sąsajoje esančią ir pateikiamą informaciją yra kertinis reikalavimas verslui ir žmogui, kurie siekia gerų SEO rezultatų internete. Šį kartą gilinsimės į konkrečias Google Analytics vingrybes, o, jeigu tiksliau – du dydžius (metrics), kurie turi labai didelę reikšmę. Jeigu kada lankėtės Google Analytics platformoje arba norite ja naudotis bei pagerinti savo rezultatus, turite žinoti, kuo skiriasi naudotojai (angl. Users) nuo sesijų (angl. Sessions).
Ką Google Analytics traktuoja, kaip sesijas?
Kaip jau išsiaiškinome, Google Analytics skirsto du panašiai skambančius, bet iš tiesų skirtingus matavimo vienetus – naudotojus ir sesijas. Pakalbėkime apie pastarąsias. Sesijos – bendras skaičius vizitų jūsų interneto svetainėje.
Ši metrika skaičiuoja tiek naujus, tiek grįžtančius naudotojus, kurie pradėjo „sesiją“ jūsų svetainėje. Tad, pavyzdžiui, vienas naudotojas, kuris jūsų puslapyje apsilankė 10 kartų tebus vienas naudotojas, bet sukurs net 10 sesijų per Google Analytics.
Kaip ir su naudotojų skaičiavimo metrika, kuomet analizuojate sesijų skaičius, turite omenyje turėti bent jau du dalykus: GA sesiją nutraukia po pusvalandžio neaktyvumo ir sesijų skaitiklis atsinaujina ir „nusinulina“ vidurnaktį.
Kokią svarbą turi ši metrika ir matavimas? Visų pirma tuo, kad vienas naudotojas gali skaičiuotis, kaip dvi sesijos, ypač, jeigu jie nieko nedarė jūsų puslapyje tą pusvalandį ar ilgiau ir grįžo po ilgesnio tarpo (iki vidurnakčio). Taip pat sesijos gali dvigubintis, jeigu naudotojas puslapį įsijungė prieš vidurnaktį, trumpam išėjo ir grįžo po vidurnakčio, tai vėlgi bus dvi sesijos.
Ką Google Analytics traktuoja, kaip naudotojus?
Users arba naudotojai yra individualūs lankytojai, apsilankę jūsų interneto svetainėje. Statistiką apie naudotojus rasite Auditorijos apžvalgos (Audience Report) sekcijoje bei „Apžvalga“ poskyryje (Overview). Naujų ir suminis naudotojų skaičiavimai yra publikuoti jūsų GA paskyroje ir nuolat atnaujinami.
Tačiau ar 1 000 naudotojų (Users) visuomet reiškia, kad į svetainę užsuko būtent 1 000 žmonių? Nebūtinai taip. Štai, ką reikėtų žinoti nagrinėjant naudotojų skaičius:
- Net, jeigu matote 1 000 naudotojų, tai dar nereiškia, kad turėjote 1 000 unikalių lankytojų. Vienas naudotojas nereiškia vieno apsilankymo, nes skaičiui įtakos turi ir naudotų įrenginių skaičius. Prisijungimas telefonu ir, vėliau, kompiuteriu, registruojamas, kaip dviejų naudotojų prisijungimas.
- Naudotojai atpažįstami pagal „sausainukus“ (angl. cookies) savo naršyklėse. Net, jeigu naudotojas yra dažnas ir jūsų puslapyje lankėsi daug kartų (pvz., 20) ir ištrynė sausainukus bei grįžo, Google jį skaičiuos jau kaip kitą naudotoją.
Ar svarbus skirtumas tarp naujų ir grįžtančių naudotojų?
Kuomet kažkas apsilanko jūsų interneto svetainėje pirmą kartą (nesvarbu, kokiu įrenginiu naudojasi), jie skaičiuojami, kaip nauji naudotojai. Išskyrus tuos atvejus, kada naudotojas ištrynė sausainukus arba prisijungė su kitu įrenginiu, nors jau buvo prisijungęs anksčiau, kiekvienas individualus naudotojas yra ir naujas naudotojas. Nors traktavimas ir atrodo painiai, tačiau suprasti viską tikrai nėra sudėtinga.
Kai žmogus apsilanko jūsų svetainėje, unikalus Google Analytics tracking ID atsiranda jų sausainukuose. Jeigu jie tų sausainukų neištrina, tuomet jie visada bus matomi, kaip tas pats naudotojas. Dabartinė GA platforma jau skirsto grįžtančius naudotojus (su tuo pačiu tracking ID) jau traktuoja, kaip grįžtančius lankytojus. Pastarųjų skaičių rasite ne prie skilties „Overview“, o „Behavior“ savo Google Analytics paskyroje. Čia galite analizuoti grįžtančių naudotojų elgseną, apsilankymų skaičių, išnaršytų puslapių skaičių, vizito trukmę ir daug daugiau.
Skirtumas tarp šių naudotojų yra svarbus tuomet, jeigu norite didinti pardavimus ir mažinti tokius dydžius, kaip bounce rate. Kuo daugiau naudotojų grįžta ir imasi veiksmų – tuo geresnė jūsų reklaminė strategija ar didesnė sukuriama vertė.
Kaip tinkamai interpretuoti naudotojų ir sesijų skaičius Google Analytics platformoje?
Kaip žinoti, kokie skirtumai yra svarbūs ir kokios išvados išplaukia iš jūsų turimų duomenų? Visa tai susiję su rinkodaros strategijomis ir keliamais tikslais. Tarkime turime tokį pavyzdį:
- Naujų naudotojų/lankytojų skaičius – 500
- Sesijų skaičius – 580
- Grįžtančių naudotojų skaičius – 101
- Grįžtančių naudotojų sesijų skaičius – 177
Matome, kad grįžtančių naudotojų skaičius tėra vos daugiau nei 20%. Priklausomai nuo jūsų verslo srities tai gali būti ir geras rodiklis, tačiau iš šių duomenų galime matyti, kad būtent ties grįžtančių vartotojų pritraukimu būtų galima įžvelgti daugiausiai potencialo augimui. Reikėtų išnagrinėti dabartinę naudotojų patirtį ir peržiūrėti ar yra pakankamai interaktyvių bei naudingų priemonių, kurios galėtų paskatinti sugrįžti – pvz., nuolaidos, naujienlaiškio prenumerata, retargeting reklamos, o galbūt trūksta informacijos ar geros vizualinės medžiagos?
Jeigu matote skaičius, kurie jūsų netenkina – ieškokite sprendimų!