Native reklama vs SEO: TOP-10 argumentų už SEO

Verslas nuolat ieško efektyviausių reklamos strategijų bei kanalų. Dabar, kai pasirinkimų tiek daug, neretai tenka daryti kompromisus arba derinti net kelis reklamos kanalus. Viena dilema, kuri kankina nemažai įmonių – atsirinkti, kas yra geriau, native reklamaar SEO. 

Abi strategijos turi unikalių privalumų, tačiau mūsų patirtis ir bendras rinkos tendencijų analizavimas rodo, jog profesionali SEO paslauga turi aukštesnę vertę ilguoju laikotarpiu. Šiame gide iš arti apžvelgsime abu šiuos skaitmeninės rinkodaros sprendimus, analizuosime jų mechaniką ir pateiksime 10 duomenimis bei statistika pagrįstų argumentų, kodėl SEO turėtų būti jūsų 2025 m. skaitmeninės rinkodaros strategijos pagrindas.

Kas yra native reklama? 

Native reklama - tai mokamas reklaminis turinys, sukurtas taip, kad sklandžiai įsilietų į platformos organinį turinį. Tai gali būti sponsored tipo straipsniai, socialinės medijos reklamos arba rekomenduojamo turinio widgets. Tokia reklama yra efektyvi, nes imituoja juos supančios „natūralios“ aplinkos stilių ir formatą, taip siekdama sudominti vartotoją ir netrikdyti jų patirties akivaizdžia ar brukama reklama. Pagrindiniai pliusai, kuriuos pamini Meetanshi blogas:

  • Neįkyri – prisiderina prie bendros estetikos, pvz., „Instagram“ Carousel Ads
  • Įtraukia – tokios reklamos paspaudimų ir parodymų santykis (CTR) yra 8,8 karto didesnis nei tradicinės vaizdo reklamos
  • Išlaidos – vidutinis native ads CPC svyruoja nuo 0,10-0,50 $ už paspaudimą, bet tai priklauso nuo įrenginio ir turinio kokybės ir vis tiek yra mažiau nei su kitomis reklamomis formomis

Nors ir veiksminga, native reklama yra trumpalaikė, todėl norint išlaikyti matomumą, reikia nuolatinių investicijų.

TOP 10 statistika paremtų argumentų už SEO

  • Efektyvu kaštų ir grąžos prasme

Native reklamos turi ~20 % mažesnį CPC nei reklamos paieškoje (search ads), tačiau joms reikia daugiau laiko ir išlaidų.

Tuo tarpu SEO gali pasiekti net 22 $ grąžą (ROI) už kiekvieną 1$, kurį investuotojas skiria ir taip gerokai pralenkia paieškos reklamas. 

  • Ilgalaikis matomumas

Native reklama išnyksta arba nebėra aktuali pasibaigus kampanijai, o optimizuotas turinys vertę išlaiko mėnesius ar net metus. Puslapiai, esantys pirmosiose 3 pozicijose Google puslapyje, pagal AIOSEO sulaukia 68,7 % visų paspaudimų.

  • Auginamas patikimumas

Google algoritmas prioritetą teikia natūraliam, organiškam ir gerą autoritetą turinčiam turiniui. Na, o didelė dalis vartotojų labiau pasitiki organiniais rezultatais, o ne reklama.

  • Galima geriau prisitaikyti prie DI paieškos elementų

Anot ExplodingTopics jau apie 30 % Google paieškų pateikia DI apžvalgą ir vertinimą pačiame viršuje. Informaciją paieškos variklis gauna iš aukšto lygio organinio turinio.

SEO veiksmai kaip DUK optimizavimas ir taisyklingas duomenų struktūrizavimas, padidina matomumą dirbtinio intelekto sukurtose santraukose. 

  • Galima dominuoti zero-click paieškose

Kartais žmogus ieško tik trumpo atsakymo ir niekur iš paieškos variklio nesiruošia eiti. Kai net, kaip skelbia ExplodingTopics, daugiau nei 50 % paieškų yra zero click, labai svarbu, kad DI apžvalgų fragmentuose būtų matomas jūsų turinys. 

  • Pranašumas dėl mobile-first prioriteto

AIOSEO surado, kad 63 % įprastų paieškų ir 58 % organinio srauto į svetaines ateina per mobiliuosius įrenginius. SEO labai rūpinasi optimizacija mobiliesiems įrenginiams, o tai svarbu algoritmui, kadangi vartotojai palieka lėtai besikraunančias, neoptimizuotas svetaines. 

  • Aukštesnis konversijų potencialas

Jau minėtas AIOSEO šaltinis taip pat atskleidžia, kad organinis srautas gali parodyti iki 3x didesnes konversijas nei apmokama reklama, o ilgas turinys generuoja iki 3x srauto ir turi iki 4x aukštesnę tikimybę pritraukti atgalines nuorodas.

  • Atsparumas Ad blockeriams

Skaičiuojama, kad apie 27 % interneto naudotojų yra įsijungę ad blockerius, dėl ko native reklamos pasiekiamumas sumažėja. SEO absoliučiai apeina šią problemą, nes jai reklamos blokatoriai neaktualūs.

  • Kuriamas prekės ženklo autoritetas

Nutekėję Google dokumentai rodo, kad backlinks (liet. atgalinės nuorodos) vis dar yra tarp trijų svarbiausių reitingo faktorių. Na, o sudėjus šią informaciją su faktu, kad puslapiai su blog‘o skiltimi gauna iki 97 % daugiau backlinks – matematika yra paprasta, o nauda – akivaizdi (remiamasi AIOSEO). 

  • Pasiruošiama ateičiai

Kadangi Google rinkoje susiduria su antimonopolinių priemonių poveikiu, o dirbtinio intelekto platformos, tokios kaip „ChatGPT“, įgauna vis didesnį dėmesį, matomumo diversifikacija su SEO turėtų užtikrinti stabilumą kintančiomis rinkos sąlygomis. Kaip teigia Yoast, nors SERP išdėstymas ar formatas kinta, pirmieji rezultatai vis tiek gauna daugiausiai paspaudimų. 

Nors Native reklama tikrai gali būti efektyvi, investuodami į SEO sukursite tvarų domeno autoritetą, prisitaikysite prie dirbtinio intelekto integracijų ir pokyčių ateityje bei užsitikrinsite ilgalaikį srautą. Tuomet, sutvarkius optimizaciją, gretimai galima leisti native reklamą. 

Neatidėliokite augimo. Jau dabar pasikalbėkime apie tai, kaip efektyvus SEO padėtų ugdyti lankytojų srautą, pajamas ir kitus svarbius online rinkos rodiklius!