(Ne)sėkminga rinkodaros strategija – kas tai lemia?

Šiandieniniame pasaulyje, kur yra itin konkurencinga verslo aplinka rinkodaros sėkmė daro didesnę įtaką (nei bet kada anksčiau) pačio verslo sėkmei.

Efektyvios rinkodaros strategijos kūrimas yra labai svarbus verslo sėkmei užtikrinti. Gerai parengtas planas gali iškelti prekės ženklą į naujas aukštumas, o blogai parengtas - net sužlugdyti. Tačiau kokie veiksniai lemia rinkodaros strategijos (ne)efektyvumą? Pasirodo, kad jų yra labai daug.

Šiame straipsnyje panagrinėsime pagrindinius elementus, lemiančius tai ar rinkodaros strategija bus sėkminga, ar ne. Tekste pateiksime įžvalgų bei naudingų patarimų įmonėms ir antrepreneriams, kurie ieško sprendimų efektyvesnei rinkodarai.

Savo tikslinės auditorijos pažinimas

Sėkmingos rinkodaros strategijos pagrindas – gilus ir visavertis savo tikslinės auditorijos pažinimas. Aišku, jeigu parduodamos įvairios paslaugos ir produktai, labai svarbu pažinti kiekvieno iš jų tikslinę auditoriją. Tada darbo ir atsakomybių atsiranda dar daugiau.

Jei įmonė nesugeba tiksliai nustatyti ir išanalizuoti savo potencialių klientų (kalbame apie lūkesčius, įpročius, norus), naivu tikėtis, kad bet kokia rinkodaros strategija duos norimus rezultatus. Salesforce atlikta apklausa atskleidė, kad 84 % klientų teigia, jog jiems labai svarbu, kad su jais būtų elgiamasi kaip su asmeniu, o ne kaip su skaičiumi (Šaltinis: Salesforce). Paradoksalu, bet tai įmanoma tik žinant tos tikslinės auditorijos tendencijas ir lūkesčius...

Norint išvengti fiasko, reikia investuoti laiko ir išteklių į savo auditorijos tyrimus, įskaitant demografinius ir elgsenos duomenis bei net psichografinį segmentavimą. Vėliau šią informaciją galima panaudoti kuriant išsamias pirkėjų asmenybes, kurios bus tvirtas pagrindas kuriant tikslingus ir konvertuojančius rinkodaros pranešimus.

Aiškių ir pamatuojamų tikslų kėlimas

Rinkodaros strategija be aiškių, išmatuojamų tikslų yra tarsi loterija. Pasisekti gali, bet to tikimybė – labai maža.

Norėdamos užtikrinti sėkmę, įmonės ar verslo atstovai turi išsikelti konkrečius, pasiekiamus ir laike apibrėžtus tikslus.

Šie tikslai turėtų būti suderinti su bendraisiais verslo tikslais. Kuo daugiau tikslų turėtų būti išmatuojami kiekybiškai, kad rinkodaros specialistai galėtų stebėti pažangą ir prireikus koreguoti strategiją. Keletas pavyzdžių:

  • Per šešis mėnesius 20 % padidinti svetainės lankomumą. Šiuo tikslu siekiama, kad įmonės interneto svetainėje apsilankytų daugiau žmonių, o tai galiausiai padidintų prekės ženklo žinomumą, paskatintų pardavimus.
  • Per ateinantį ketvirtį 30 % padidinti naujienlaiškio prenumeratorių skaičių. Nustačius tokį tikslą, rinkodaros kampanijos metu daugiausia dėmesio galima skirti vertingo turinio, pasiūlymų ar paskatų, skatinančių potencialius klientus pateikti savo kontaktinę informaciją, kūrimui.
  • Per tris mėnesius pasiekti 10 % konversijos rodiklį naujame landing page. Šiuo kiekybiškai įvertinamu tikslu siekiama pagerinti konkretaus nukreipiamojo puslapio (angl. landing page) veiksmingumą. To siekiama optimizuojant jo dizainą, tobulinant turinį ir raginant imtis veiksmų, kad didesnė lankytojų dalis atliktų norimą veiksmą, pavyzdžiui, įsigytų produktą arba užsiregistruotų paslaugai.

Nesvarbu, ar tai būtų prekės ženklo žinomumo didinimas, interneto svetainės lankomumo didinimas, ar pardavimų skatinimas, gerai apibrėžtų tikslų nustatymas yra labai svarbus sėkmingai rinkodaros strategijai.

Rinkodaros strategija

Komunikacijos kanalai arba tiksliau, tinkamas jų pasirinkimas

Rinkodaros kanalų pasirinkimas gali ir paskatinti, ir sužlugdyti rinkodaros strategiją.  

Dabar tikrai netrūksta galimybių. Socialinė medija, email marketing, SEO optimizuotas turinys, sėkmės istorijos naujienų portaluose ir net tradicinė reklama. Nepaisant daugybės galimybių, išlieka labai svarbu pasirinkti kanalus, kurie geriausiai pasieks jums rūpimą tikslinę auditoriją ir padės įgyvendinti norimus tikslus.

Pew Research Center duomenimis, 69 % suaugusiųjų Jungtinėse Valstijose naudojasi Facebook, tik 40 % - Instagram ir 23 % - Twitter (Šaltinis: Pew Research Center). Jeigu norisi pasiekti kuo daugiau vartotojų JAV, akys pirmiausiai krypti turėtų į Facebook.

Tam, kad tinkamai pasirinktumėte, reikia suprasti kiekvieno kanalo stipriąsias ir silpnąsias puses. Tai reikia analizuoti prisimenant tikslinės auditorijos įpročius ir lūkesčius. Gerai parengta rinkodaros strategija paprastai apima kelių kanalų derinį, leidžiantį įmonėms bendrauti su klientais per kelis sąlyčio taškus.

Pastovumas ir įtaigumas jūsų transliuojamose žinutėse

Pasaulyje, kuriame vartotojai kasdien bombarduojami rinkodaros pranešimais, labai svarbu išsiskirti.

Vienas iš svarbiausių dalykų to siekiant yra pranešimų (bet kokio rinkodaros pobūdžio turinio) kokybė ir nuoseklumas. Sėkminga kampanija turės įtikinamą, įtraukiantį turinį, kuris veiksmingai perteikia unikalius USP (unikalius produkto aspektus) ir sulaukia atgarsio tikslinėje auditorijoje.

Be to, pranešimų nuoseklumo išlaikymas visuose rinkodaros kanaluose padeda sustiprinti prekės ženklo tapatybę ir klientų pasitikėjimą. Viename tyrime nustatyta, kad prekių ženklai, kurie nuolat, pastoviai skelbia pranešimus socialinėje žiniasklaidoje, gali tikėtis apie 10-20 % daugiau pajamų nei tie, kurių skelbimų grafikas nenuoseklus.

Aišku, dabar pastebime ir, rodos, visiškai improvizuotų rinkodaros strategijų, pavyzdžiui, Ryanair ar Lotus Cars paskyros TikTok tinkluose. Tačiau tai vis tiek žengia koja kojon su bendra kompanijos vizija išsiskirti.

Prisitaikymas prie pokyčių ir tendencijų

Rinkodara sparčiai keičiasi. Taip yra dėl to, kad pasaulis sparčiai keičiasi. Juk būtent rinkodara siekia pateikti informaciją vartotoją sudominančiu būdu, tad tai turi būti aktualu.

Rinkodaros strategija, kuri nesugeba prisitaikyti prie naujų tendencijų ir vartotojų elgsenos pokyčių, yra, deja, bet nieko verta.

Verslas turi atidžiai stebėti pramonės pokyčius ir būti pasirengęs keisti detales arba visą strategiją. Tai gali apimti naujų rinkodaros technologijų diegimą, naujų sklaidos kanalų tyrimą arba pranešimų koregavimą ir daug kitų.

Rezultatų ir tendencijų stebėsena bei analizė

Pagrindinis sėkmingos rinkodaros strategijos aspektas - gebėjimas analizuoti veiklos rezultatus ir priimti duomenimis pagrįstus sprendimus.

Taip galima padidinti investicijų grąžą (ROI). Duomenų ir rinkodaros asociacijos atlikto tyrimo duomenimis, įmonės, kurios naudoja duomenimis grindžiamas rinkodaros strategijas (angl. data-driven marketing strategies), gali pasiekti 5-8 kartų didesnę investicijų grąžą nei tos, kurios jų nenaudoja (Šaltinis: Adverity).

Šis pasikartojantis analizės ir optimizavimo procesas yra labai svarbus siekiant ilgalaikių tikslų ir verslo finansinio tvarumo.

Marketingo strategija

Kaip įgyvendinti sėkmingą strategiją?

Jei norite gerų rezultatų internete, tiesiausias kelias - kreiptis į skaitmeninės rinkodaros specialistus. Visi dirba skirtingai, tačiau mes galime papasakoti, ką ir kaip darome mes ir ką siūlome savo klientams.

Turima kompetencija, skaitmeninės rinkodaros partneriai gali aprėpti daug problemų ir išanalizuoti net smulkiausias detales. Tai rinkodaros pasaulyje padeda pasiekti tikslų. Štai, kaip tai darome mes:

  1. Rinkos tyrimas (analizė) - ji būtina norint rasti galimybes, suprasti konkurentus, situaciją segmente;
  2. Detalesnė konkurentų analizė - kad rastumėte nišas, kuriose labiausiai reikia pasitempti arba, kurias galima išnaudoti, paaiškėtų konkurentų silpnybės;
  3. Tikslų išsikėlimas - apsibrėžiant potencialius klientus arba jų radimo kanalus galima kelti trumpalaikius ir ilgalaikius tikslus.
  4. Žinant tikslus galima kurti konkrečius planus bei strategijas jų įgyvendinimui. Tai daroma profesionaliai, nepaliekant jokių pilkų zonų.
  5. Paruošus ir pasitvirtinus planą pradedamas jo įgyvendinimas.

Tam tikru periodiškumu atliekama ir rezultatų analizė, apžvalga, reaguojama į pasikeitimus. Kokia nauda iš tokio struktūruoto proceso?

  • Tobulinamas prekės ženklo įvaizdis ir skleidžiama žinutė;
  • Išsikeliami pamatuojami tikslai, jų siekiama;
  • Orientuojamasi į vartotoją, kuriama vertė jam;
  • Gerėja produkto pateikimas ir įvaizdis reklaminėje erdvėje;
  • Sklandesnė ir patikimesnė komunikacija pritraukia potencialių klientų dėmesį;
  • Reaguojama į konkurentų veiksmus, kad nebūtų prarandama įgauta nauda.

Apibendrinimas

Veiksnių, lemiančių rinkodaros strategijos sėkmę, yra daugybė, tačiau pagrindinių elementų supratimas ir pritaikymas gerokai didina sėkmės tikimybę. Vadovaujantis mūsų patarimais ir apžvalga turėtų būti daug lengviau pasiekti norimų tikslų.