
Kiekvienas verslas ieško unikalaus būdo reklamuotis. Vienas iš sprendimų, kuris, jei įgyvendintas tinkamai, labai paskatina diskusijas tarp vartotojų – partizaninis marketingas (angl. guerilla marketing). Šio reklamos metodo pavyzdžiai internete susilaukia daugybės patiktukų socialiniuose tinkluose, apie juos universitetuose bei kolegijose kalba dėstytojai ir ne tik. Tad, kaip ir rodos, jog viskas, ko reikia rezultatams gerinti – sėkminga partizaninio marketingo kampanija, ar ne?
Visgi, tiesa tokia, jog vienas pats, partizaninis marketingas nesukuria verslui tvarios, ilgalaikės naudos. Dėl šios priežasties rekomenduojame jį derinti su SEO. Kaip tai padaryti ir kodėl tokia kombinacija turėtų būti verta jūsų dėmesio ir nagrinėsime šiame straipsnyje.
Partizaninis marketingas – kas tai ir kaip jis veikia?
Guerilla marketingas – tai netracinis rinkodaros ėjimas, kuriuo įmonė ar organizacija nori atkreipti didelį dėmesį į savo produktą ar paslaugą. Dažniausiai tam pasitelkiamas kūrybiškumas, staigmenos elementas ar net emocinis ryšys su auditorija. Sėkmingai kampanijai nebūtinas didžiulis biudžetas, daugiau orientuojamasi į reakcijų generavimą.
Šis metodas siekia sukelti didelį ažiotažą viešumoje ir paprastai orientuojasi į netikėtus reginius, interaktyvias patirtis ar dalinimąsi per socialinius tinklus. Pavyzdžiai: flashmob, gatvės meno instaliacijos ar kiti unikalūs bei dėmesį atkreipiantys sprendimai.
Kaip jis veikia? Partizaninis marketingas veikia atitraukiant dėmesį nuo tradicinių reklamos kanalų link tiesioginio kontakto tarp prekės ženklo ir vartotojo. Jis sukelia emocijas (nuostabą, džiaugsmą), skatina žmones dalintis patirtimi ir formuoja įsimintiną įvaizdį. Vienas geriausių pavyzdžių, kai Austrijos energetinių gėrimų gamintojas „Red Bull“ organizavo Felix Baumgartner šuolį iš stratosferos. Net prieš daugiau nei 10 metų vykusią gyvą transliaciją žiūrėjo 8 mln. žmonių iš viso pasaulio. Skaičiuojama, kad šiuo rinkodaros ėjimu įmonė gavo 500 mln. USD vertės dėmesio (angl. exposure).
Kai įtraukiame į vertinimą tokią statistiką, kad 70% vartotojų labiau vertina autentišką, neformalų turinį (HubSpot), o 65% rinkodaros ekspertų mano, jog „patyrimų marketingas“ (būdingas guerrilla taktikoms) didina klientų lojalumą, gauname akivaizdžius faktus, kad partizaninis marketingas gali būti labai efektyvus.
Partizaninės rinkodaros rizikos ir trūkumai
Partizaninė rinkodara, garsėjanti netradicinėmis ir dėmesį prikaustančiomis taktikomis, yra susijusi su rizika, į kurią įmonės turi atsižvelgti.
Vienas iš svarbių galvosūkių – tikimybė, kad reklama nebus suprasta ir nesudomins auditorijų. Tam tikrais kritiniais atvejais, kai kūrybinės kampanijos būna neteisingai suprastos, dėl jų visuomenė net pasipiktina, o tai kenkia prekės ženklo reputacijai.
Be to, kai kurios guerilla tipo reklamos ir kampanijos sulaukia neigiamo valdžios institucijų dėmesio, ypač jei jos susijusios su neleistinu viešųjų erdvių naudojimu arba kontraversiškomis temomis. Pačiais sėkmingiausiais atvejais net ir baudą susimokėti nėra problema (kadangi gaunama didesnė grąža), bet geriau devynis kartus pamatuoti prieš inicijuojant tokios kampanijos startą.
Nenuspėjamumas bei improvizuota kūrybinė dalis taip pat reiškia, kad tam tikri išoriniai veiksniai, pavyzdžiui, oro sąlygos ar vadinamasis force majeure, gali sumažinti kampanijos efektą. Be to, pačios partizaninės reklamos sėkmės vertinimas nėra lengvas, nes tradiciniai rodikliai gali neatspindėti viso poveikio, todėl sunku tiksliai įvertinti investicijų grąžą.
Dėl to rekomenduojame šį rinkodaros sprendimą derinti su tokiu, kuris būtų stabilesnis.
SEO ir partizaninis marketingas – idealus derinys?
Optimizavimą paieškos sistemoms (SEO) derinant su partizanine rinkodara, galima sukurti labai efektyvią strategiją, padidinančią prekės ženklo matomumą ir įsitraukimą tiek internete, tiek offline erdvėje.
Partizaninė reklama yra netradicinė, bet sukuria įsimintiną patirtį. Pažymėtina, kad 90 % vartotojų mano, kad partizaninės rinkodaros kampanijos yra įsimintinos, palyginti su 30 %, kurie taip pat pasisako dėl tradicinės reklamos. Be to, 82 % vartotojų, susidūrusių su tokiomis kampanijomis, yra labiau linkę pasidomėti prekės ženklu internete. (šaltinis – The Growth Scene)
Būtent pastarasis faktas turėtų iš karto išduoti, kiek svarbu investuoti ir į rinkodarą internete. Bene efektyviausia - turėti patikimą SEO strategiją. Optimizuodami svetainės turinį pagal atitinkamus raktinius žodžius ir užtikrindamos tvirtą poziciją paieškos puslapiuose „Google“ (SERP), verslai gali nukreipti srautą, kurį atveda partizaninės rinkodaros pastangos, į savo svetainę. Tokia integracija pagerina ne tik pozicijas paieškos sistemose, bet ir naudotojų patirtį. Tai didina konversijas.
Be to, partizaninės rinkodaros kampanijos dažnai sukelia didelį atgarsį iš lūpų į lūpas ir socialinėje medijoje. Dėl šių diskusijų gali atsirasti vertingų atgalinių nuorodų, o tai didina domeno autoritetą. Teisybės dėlei reikia paminėti, kad atgalinių nuorodų kūrimas – vienas svarbiausių išorinio SEO darbų. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Growth Scene, 63 % vartotojų, susidūrusių su partizanine rinkodara, dalijasi savo patirtimi su kitais, naudos galima gauti tikrai daug.
Iš esmės, partizaninė rinkodara pritraukia tiesioginį dėmesį ir skatina susidomėjimą, o SEO užtikrina, kad suinteresuota auditorija rastų atitinkamą ir optimizuotą turinį, kuris paskatintų imtis veiksmų. Susisiekite ir aptarkime jūsų verslo SEO galimybes - Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį..