Po dviejų dešimtmečių nepažaboto augimo ir plėtojimo, šiandien mobiliųjų telefonų technologijos pasiekė savo – bene kiekvienas verslas stebi, kaip didžioji dalis vartotojų srauto juos šiandien pasiekia būtent per mobiliųjų naršykles. Todėl daugiausiai pyrago šiais metais atsipjaus tos įmonės, kurios palaikys SEO draugiškus mobiliųjų svetainių dizainą, techninius parametrus bei turinį ir sieks geros vartotojų patirties.
Beje, jau prieš pusę metų Google paskelbė, kad nuo šiol pirmiausiai bus indeksuojama kiekvieno tinklapio mobilioji versija, o ne įprasta. Manome, kad tai jau savaime tampa argumentu numeris 1 turėti SEO draugišką mobiliąją svetainės versiją. O štai ir svarbiausi tokios svetainės bruožai:
Greitai užkraunami puslapiai. Šis faktorius ir kvailiui aiškus: jei puslapį krauna ilgiau nei esame įpratę, bėgame nuo jo tolyn kaip velnias nuo kryžiaus.
- AMP (accelerated mobile pages). Šio parametro dėka Jūsų svetainės puslapiai vartotojui bus užkraunami nė nespėjus mirktelėti. Google serveriuose AMP puslapiai yra iš anksto išsaugojami ir jau užkrauti, todėl paieškos rezultatuose paspaudus ant tokio puslapio nuorodos, Google puslapį kaip mat išmes ant telefono ekrano.
- Flash'ui – ne. Kol kas dauguma mobiliųjų naršyklių dar nepalaiko Flash turinio, todėl jo nematys ne tik vartotojai, bet ir Google, o už „paslėptą“ turinį dar ir gresia baudos.
- Jokių techninių klaidų. 404, ar neveikiantis nukreipimas į mobiliąją tinklapio versiją yra tik keli ir taip savaime suprantami dalykai, kurie nepageidaujami mobiliajam pritaikytoje svetainėje.
- Nenumeruoti sąrašai. Pasirodo, Google mobiliesiems pritaikytuose puslapiuose itin palankiai žiūri į nenumeruotus sąrašus su tinklapio elementų nuorodomis. Tačiau nereikia persistengti – ilgi sąrašai jau gali atnešti bėdų, todėl auksinis viduriukas – 9 punktai sąraše.
- Paveikslėliai. Nors telefono ekranas netalpina daug, jame atrasti vietos bent keliems paveikslėliams yra privaloma. Juk kiekvienam vartotojui užsukus į tinklapį norisi kažkur paganyti akis.
- Iššokantiems langams ir reklamoms – ne. Tai ko gero kiekvieno naršančiojo nekenčiamiausias dalykas internete. O pagalvojote, kaip nemalonu, kai įkyrūs langai iššoka daug mažesniame mobiliojo ekrane? Tad geriau susilaikyti nuo iššokančių langų su įvairias pasiūlymais lankytojams.
- Mažam šriftui ir smulkiems mygtukams – ne. Mobiliojo puslapio šriftas turi būti lengvai įskaitomas, o mygtukai – paspaudžiami iš pirmo karto.
- Raktažodžiai turinyje. Raktažodžiai visada naudingi SEO, tačiau atkreipkite dėmesį, kad mobiliosiose puslapių versijose pateikiame mažiau turinio – vadinasi atitinkamai mažiau turi būti ir raktažodžių. Šokoladas skanu, bet žinote, kaip būna, kai jo persivalgai...
- Jokių raktažodžių išorinėse nuorodose. Nedarykite sau meškos paslaugos – prie raktažodžių, pagal kuriuos norite būti randamas paieškoje, nekabinkite į kitas svetaines vedančių nuorodų. Kitu atveju Google kaip svarbesnį šio raktažodžio šaltinį traktuos ne Jūsų, o kitą svetainę.