
Lietuvoje du turbūt nenuginčijamai populiariausi skaitmeninės rinkodaros kanalai yra reklama soc. tinkluose bei SEO. Tačiau kai įprastai šie kanalai valdomi visiškai atskirai, gali būti prarandamos galimybės pritraukti dar daugiau klientų bei gauti maksimalią naudą. Šiame gide norėtume atkreipti jūsų dėmesį į tai, kad reklama socialiniuose tinkluose gali nešti dar didesnę naudą, jeigu ją derinsite su kokybiškai atliekamomis seo paslaugomis.
Reklama socialiniuose tinkluose – apie soc. medijos statistiką mūsų šalyje
Lietuvos socialinės medijos ekosistemoje dominuoja „Facebook“, kuriuo, 2025 m. sausio mėn. duomenimis naudojasi 2,17 mln. vartotojų (80,8 % populiacijos). Anot Napoleoncat statistikos, Moterys sudaro 55,3 % „Facebook“ vartotojų Lietuvoje, o didžiausia amžiaus grupė yra 25-34 metų (518 300 vartotojų) amžiaus. Kitų gerai žinomų platformų, pavyzdžiui, „Instagram“ ir „TikTok“, naudotojų skaičius irgi didėja, tačiau „Facebook“ išlieka svarbiausiu žaidėju, norint pasiekti vietos auditoriją.
Štai keli svarbūs statistiniai duomenys apie socialinės medijos naudojimą, aktualūs 2025 metais:
- Lietuvoje 98 % socialinės medijos naudotojų laiko prie platformų praleidžiama per mobilius įrenginius įrenginiuose, o tai atitinka pasaulines tendencijas bei SEO tikslus, nes mobilieji įrenginiai yra atsakingi už 58 % „Google“ paieškų.
- Vartotojai socialiniuose tinkluose vidutiniškai kasdien praleidžia 2 ir daugiau valandų. Pirmenybę jie teikia vaizdo įrašų turiniui (82 %) ir naujienų vartojimui (76 %).
- Tik 4 % vyresnių nei 65 metų vyrų aktyviai seka ir stebi nuomonės formuotojus arba verslo profilius soc. tinkluose, o tai rodo, kaip svarbu atsirinkti auditoriją pagal demografinius duomenis.
SEO Lietuvoje – globalių tendencijų pritaikymas lokaliai rinkai
Dėl to, kad „Google“ yra toks didelis paieškos variklis, tendencijos jame yra globalios. SEO specialistai privalo stebėti, kokie yra algoritmo pokyčiai ir „Google“ preferencijos, kad galėtų pakylėti savo klientų pozicijas.
Kodėl tai svarbu? Yra daugybė techninių, aiškiai apibrėžiamų ir mažiau pastebimų detalių, kurios lemia tai, jog svetainę labiau lankys žmonės iš Google arba ja labiau pasitikės potencialūs vartotojai. SEO su tuo smarkiai susijęs.
Pavyzdžiui:
- 92+ % lietuvių internetu naudojasi per mobilųjį telefoną. Pastebima, kad vartotojų kantrybė laukti, kol interneto svetainė užkraunama – baigiasi per maždaug 3 sekundes. Todėl įsitikinkite, kad jūsų svetainės įprasta bei mobilioji versija įkeliama greičiau nei per 2,5 sekundės ir atitinka „Core Web Vitals“ reikalavimus (tuo pasididžiuoti gali tik 33 % pasaulio svetainių).
- Kadangi 46 % „Google“ paieškų yra vietinio pobūdžio, integruokite lokalų SEO į savo strategiją.
- Puslapiai, kuriuose yra daugiau nei 2 000 žodžių, organinėje paieškoje vidutiniškai užima 3 kartus geresnes pozicijas. Pavyzdžiui, blog‘o įrašas apie „Padangų pasirinkimą žiemai“, orientuotas į long-tail raktažodžius gali leisti ilgam įsitvirtinti aukštesnės pozicijose.
- Lietuvos svetainės, turinčios 3,8 karto daugiau atgalinių nuorodų nei konkurentai, dominuoja vietiniuose SERP. Bendradarbiaukite su patikimais .lt domenais arba savo nišos informaciniais portalais, kad jūsų domenas įgytų autoritetą.
Tad kaip gi integruoti reklamą socialiniuose tinkluose su SEO?
Jau turbūt susimąstėte, kodėl tiek daug kalbame apie statistiką ir skaičius, o nekalbame apie konkrečius praktinius dalykus, susijusius su reklama socialinėje medijoje ir SEO?
Realybė ta, kad integracija ir sinergija įmanoma tik per tam tikrų techninių sprendimų įgyvendinimą (pvz., Pixel įdiegimą) ir tuo tinkamai rūpintis gali tik profesionalai. Jeigu viską prižiūrės mažai kompetentingas asmuo, įžvalgos nebus gaunamos arba padaromos išvados neleis pilnai išnaudoti galimybių.
Visų pirma, turėkite omenyje, kad turinys, kuriuo dalijamasi „Facebook“ ar „LinkedIn“ ir net „Reddit“ gali netiesiogiai padidinti jūsų SERP reitingą. Pavyzdžiui, pagal Backlink, įmonės, kurios socialinėje medijoje kelia originalius vaizdo įrašus, sulaukia 157 % daugiau organinio srauto.
Taip pat derinkite „Facebook“ reklamas su SEO optimizuotais landing puslapiais. Galiausiai – skatinkite klientus palikti atsiliepimus, nes apie 3 iš 4 vartotojų juos tikrina, o Google taip pat įtraukia į algoritmą.
Šiame procese sutelkite dėmesį į didelės grąžos paiešką, tad reikalingas išankstinis plėtros planavimas, o ne tiesiog pastangos išleisti kuo daugiau, kad tik pavyktų sukurti gražesnį banner ar karuselę socialiniuose tinkluose.
Jeigu ir jus domina reklamos soc. tinkluose bei SEO išnaudojimas maksimaliam augimui – užpildykite užklausos formą mūsų interneto svetainėje arba kreipkitės Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.. Pateiksime individualų pasiūlymą bei atliksime nuodugnų svetainės auditą maksimaliems tikslams išgryninti.