
Kiekvienas verslas ieško būdų efektyviai reklamuotis internete. Kadangi resursus norisi išnaudoti kuo optimaliau ir efektyviau, tenka skirti nemažai laiko tam, kad atsirinkti, kokius gi metodus reklamai naudoti. SEO dažniausiai yra bene kiekvieno verslo prioritetas bei pamatinis skaitmeninės rinkodaros strategijos elementas. Tačiau kai žmonės tiek daug laiko praleidžia ne tik Google, bet ir kitose platformose, auga susidomėjimas ir tokiais sprendimais kaip banneriai.
Šiame gide Market Rats komandos ekspertai palygins reklaminius bannerius su SEO ir pateiks statistiką bei įžvalgas dėl to, ką geriau rinktis jūsų verslui. Pasistengsime pasidalinti ir įžvalgomis, kaip derinti šias dvi reklamos strategijas, kad gautumėte maksimalią naudą.
Kas yra reklaminiai banneriai, kaip jie veikia ir koks jų efektyvumas?
Apie bannerius
Reklaminiai skydeliai, dar vadinami tiesiog anglišku pavadinimu banner‘iais, yra stačiakampės (vertikalios arba horizontalios) vaizdo reklamos, rodomos svetainėse. Paprastai jos būna puslapio viršuje, apačioje arba šonuose.
Pagrindinis tikslas, kurį turi reklaminiai banneriai - pritraukti lankytojus, kad jie paspaustų ant pačio bannerio ir ateitų į reklamuotojo svetainę. Trumpiau tariant – tai būdas padidinti lankytojų srautą ir generuoti naujus pardavimus.
Kaip banneriai veikia?
Egzistuoja labai įvairus reklaminių skydelių turinys. Paveikslėliai gali būti statiški, animuoti arba net interaktyvioji medija. Visa tai skirta patraukti naudotojų dėmesį ir didinti prekės ženklo žinomumą.
Reklaminio banerio funkcionalumas veikia per įterpimą, klientui jį dažniausiai pateikia reklaminis serveris. Kai naudotojai apsilanko puslapyje, kuriame yra reklaminis banneris, reklamos serveris paprastai padaro mini aukcioną ir parodo jo manymu tinkamiausią reklamą, siekdamas paskatinti naudotojus ją spustelėti.
Paspaudus ant reklamos, naudotojas nukreipiamas į reklamuotojo svetainę arba konkretų landing puslapį, taip sukuriant tiesioginį ryšį su reklamuojamu produktu ar paslauga.
Banner reklamų efektyvumas
Kalbant apie bannerių efektyvumą, jis per daugelį metų pastebimai sumažėjo. Toks vartotojų elgsenos fenomenas kaip banner blindness, kai svetainių lankytojai sąmoningai arba pasąmoningai ignoruoja į banner panašią informaciją, ir paplitęs Ad Blocker programų naudojimas mažina skydelių matomumą bei vartotojų įsitraukimą. Tyrimai rodo, kad vidutinis reklaminių skydelių paspaudimų rodiklis (CTR) yra maždaug vos 0,1 %.
Nepaisant to, reklaminiai banneriai išlieka populiaria reklamos rinkos dalimi. Verslai 2022 m. JAV jiems išleido apie 58 mlrd. dolerių, kas sudarė apie 30 % šalies rinkoje skiriamų skaitmeninės reklamos išlaidų. Prognozuojama, kad išlaidos augs ir toliau, bet efektyvumo augimo rinkos analitikai neprognozuoja.
Siekdami padidinti banner reklamos efektyvumą, reklamuotojai tiria naujoviškus formatus, pavyzdžiui, native ar video reklamą. Tokie formatai, palyginti su tradiciniais, generuoja didesnį įsitraukimą.
SEO – kaip jis neša naudą verslui?
SEO tikslas - didinti jūsų verslo matomumą internete. Tinkamai „įdarbintas“, SEO pagerina jūsų svetainės reitingą paieškos rezultatų puslapiuose (SERP).
Aukštesnės pozicijos labai ženkliai didina potencialių klientų pritraukimo tikimybę, nes naudotojai dažnai pasitiki ir spaudžia ant nuorodų, kurios yra aukštesnėje paieškos puslapio vietoje. Kadangi SEO skatina organinį lankytojų srautą, tai yra ekonomiškai efektyvi alternatyva mokamai reklamai.
Be to, SEO generuoja išmatuojamus rezultatus, todėl įmonės gali efektyviai stebėti ir analizuoti veiklos rodiklius.
Sėkmingas SEO projektų valdymas apima daugybę skirtingų užduočių: raktinių žodžių tyrimą, puslapio auditą, struktūros optimizavimą, turinio kūrimą ir techninio SEO darbus. Tokie įrankiai kaip „Google Analytics“ ir „Google Search Console“ padeda stebėti svetainės darbą ir nustatyti tobulintinas sritis.
„Google Keyword Planner“ padeda atrasti tinkamus raktinius žodžius ar raktines frazes, į kurias reikėtų orientuotis, o papildoma programinė įranga kaip „Moz“ ir „SEMrush“ generuoja tikslias įžvalgas apie domeno autoritetą ir konkurencinę aplinką. Tačiau šių įrankių įvaldymas ir korekcijų atlikimas atsižvelgiant į nuolat besikeičiančius paieškos sistemų algoritmus užima daug laiko ir reikalauja specialių žinių.
Atsižvelgiant į SEO sudėtingumą ir nuolatinį poreikį priežiūrai, verslui naudingiausia bendradarbiauti su patyrusiais specialistais. Agentūrose dirbantys profesionalai turi žinias bei prieigą prie įrankių, kad padėtų pasiekti aukščiausius tikslus.
SEO ir Reklaminiai banneriai – ar įmanoma juos naudoti kartu?
Apžvelkime svarbiausius SEO ir reklamos bannerių aspektus palyginimui:
Aspektas |
SEO |
Reklaminiai skydeliai |
Kaina |
Reikšmingos pradinės investicijos, nors ilgalaikės išlaidos yra pritaikomos prie biudžeto. |
Nuolatinės išlaidos, o kaštai priklauso nuo reklamos vietos ir auditorijos. |
Terminai |
Ilgalaikė strategija; gali prireikti kelių mėnesių, kad pasimatytų rezultatai. |
Veikia iš karto, bet tik tol, kol reklama aktyvi. |
Rezultatų tvarumas |
Jeigu vykdoma priežiūra, rezultatai gali būti ilgalaikiai |
Trumpalaikis poveikis |
Vartotojų įsitraukimas |
Pritraukia vartotojus, aktyviai ieškančius atitinkamo turinio. |
Vos 0,1 % |
Rezultatų stebėjimas |
Galima gauti ataskaitas, nuolat sekti progresą. |
Įmanoma gauti išsamią analizę, bet mažas įsitraukimas riboja galimybes kažką keisti. |
Derinti SEO ir reklaminius bannerius įmanoma. Jeigu SEO rūpinasi profesionalai, išnaudojami abiejų strategijų privalumai. SEO generuoja pastovų organinį srautą, o reklaminiai banneriai iš karto yra matomi. Šis integruotas požiūris didina prekės ženklo žinomumą ir skatina ir trumpalaikį, ir ilgalaikį įsitraukimą.