Kas yra SEO strategija? Tai interneto svetainės optimizacijos paieškos sistemoms planavimo procesas: veiksmų, skirtų pagerinti svetainės pozicijas paieškos sistemos rezultatuose, aprašymas ir įgyvendinimas. SEO strategija yra procesas, kuris nuosekliai vykdomas tuomet kai siekiama į svetainę pritraukti daugiau natūralaus lankytojų srauto.
SEO strategija skaidoma į tris stambias dalis:
- svetainės vidaus optimizacija;
- svetainės techninė optimizacija;
- svetainės išorinė optimizacija.
Kiekviena iš šių dalių privalo turėti savo atskirą tinkamai suplanuotą strategiją. Pažvelkime į kiekvieną jų iš arčiau.
Vidinio SEO strategija
Svetainės vidaus optimizacijos akcentai: kiekvieno individualaus puslapio atskirai ir bendrai visos svetainės visumos (struktūros, sistemos) ištobulinimas SEO atžvilgiu. Svarbiausi svetainės vidaus optimizacijos strategijos akcentai:
- raktažodžių tyrimai ir gebėjimas atsirinkti tikslinius, savo auditorijai aktualius, raktažodžius, kurie atitiktų svetainėje siūlomą prekę / paslaugą / informaciją;
- svetainės struktūros plėtra, gera vidinių nuorodų distribucija;
- puikiai optimizuotas tekstinis turinys t. y. ne tik puslapių turinio blokai, bet ir antraštės, meta pavadinimai, meta aprašymai ir ALT žymos. Tikslinių raktažodžių ir jų variacijų vartojimas turinyje. Pats kiekvieno puslapio turinys yra svarbiausias, esminis elementas. Pateikite vartotojui unikalų, kitokį, geresnį turinį nei konkurentai. Užkabinkite savo svetainės lankytojus puikiu turiniu ir vaizdine medžiaga;
- paieškos sistemai ir vartotojui draugiški, puslapio turinį atspindintys url’ai;
- puiki vartotojo patirtis (UX), svetainė lengvai naviguojama, patogi naudoti;
- tinkami, ryškūs call-to-action mygtukai, kad vartotojui būtų aišku ką daryti toliau Jūsų svetainėje iš bet kurio puslapio;
- struktūrinių duomenų žymėjimas.
Techninio SEO strategija
Techninio SEO strategijos tikslas — užtikrinti, kad paieškos sistemos galėtų sklandžiai skaityti ir indeksuoti Jūsų pateikiamą turinį. Techninio SEO proceso metu ieškoma techninių problemų, kurios galėtų daryti žalą SEO procesui. Jei svetainė kuriama nuo nulio, tokiu atveju yra sudaromi techninio SEO reikalavimai, kurie užtikrintų sklandžią svetainės indeksaciją. Pagrindiniai svetainės techninio SEO strategijos akcentai:
- ar svetainės puslapiai yra prieinami paieškos sistemoms nuskaityti (angl. crawl) ir suindeksuoti (angl. index);
- ar svetainė patogi naudoti naršant mobiliaisiais įrenginiais;
- ar užkrovimo greitis optimalus;
- ar svetainės url’ai yra draugiški paieškos sistemoms ir vartotojams;
- ar svetainės struktūra tvarkinga ir aiški, ar visi puslapiai pasiekiami vidinėmis nuorodomis, ar svarbiausi puslapiai yra prieinami iš didesnio kiekio vidinių puslapių ir kt.
Išorinio SEO strategija
Nors SEO strategijos pamatas yra tinkama svetainės vidaus optimizacija ir jos nuolatinis tobulinimas, tačiau norint greitesnio, ryškesnio rezultato bei pasivyti ir pralenkti konkurentus — reikalinga išorinės svetainės optimizacijos strategija, kurios tikslas — svetainės autoriteto auginimas. Svetainės autoritetas auga kai į ją nukreipia nuorodos iš kitų svetainių. Išorinės nuorodos yra vienas esminių SEO strategijos komponentų, kuris padeda auginti pozicijas natūraliuose paieškos sistemos rezultatuose. Paprastai išorinis SEO yra sudėtingiausia ir brangiausia SEO strategijos dalis. Išorinio SEO strategijos dėmesio centre:
- kokybiškas svetainės turinys, kuris vertas turėti išorinių nuorodų ir aukštas pozicijas;
- nuolatinis konkurentų išorinio SEO strategijos sekimas ir atsvėrimas;
- išorinių nuorodų kiekis, kokybė, stiprumas ir turinio sąsajos / aktualumas;
- follow / nofollow santykis;
- atsargi anchor tekstų distribucija ir kt.
Visos trys SEO strategijos dalys nėra baigtinės, SEO yra nuolatinis procesas, kurio konkurencinė aplinka yra dinamiška, dėl to reikalinga nuolatinė SEO priežiūra, palaikymas, plėtra, rezultatų stebėjimas, konkurencinės aplinkos analizė ir atitinkamas reagavimas. Tiesa, SEO turi pranašumą prieš AdWords, nes nutraukus optimizacijos procesą rezultatai iškart nėra prarandami, kaip AdWords reklamos atveju. Tais atvejais kai konkurencija nedidelė, produktas nišinis arba konkurentai apskritai nedirba su SEO — pasiekti SEO rezultatai be nuolatinės priežiūros gali išsilaikyti net kelis metus. Tačiau šiais laikais vis daugiau interneto svetainių savininkų supranta SEO galią ir naudą bei investuoja į optimizacijos procesą nuolat, todėl dažnais atvejais ilgalaikė SEO strategija ir priežiūra yra būtina.