SEO tekstai: TOP-10 patarimų, dažniausios klaidos ir Google įtaka

Mokykloje vieniems labai patiko rašyti rašinius, tačiau tikrai ne visi gerai rašę tapo bestselerių autoriais. Tiesa ta, kad mokykloje gerai rašiusių žmonių niekas turbūt dar iki šiol nepaskatina pasidomėti labai praktiška ir itin naudinga darbo pozicija – tekstų kūrimu, kartais vadinamu copywriting. Šis, į rinkodaros sritį patenkantis profesijos profilis yra labai unikalus, kadangi čia dirbantis žmogus turi būti visada pasiryžęs mokytis ir ne tik gražiai sudėlioti sakinius, bet ir turėti ekspertinių žinių konkrečiose temose.

SEO tekstai yra turinio rinkodaros (content marketing) pamatas. Sėkminga įmonės rinkodaros strategija neapsieina be gerų gidų, straipsnių ir patariamojo pobūdžio turinio, kuriuos ir rengia SEO rašytojai. Tačiau kaip turėtų būti rengiami SEO tekstai? Kokių klaidų reikėtų vengti ir kodėl rašytojai turėtų domėtis „Google“ algoritmo tendencijomis? Visa tai „Market Rats“ įmonės SEO specialistai iš arti apžvelgs šiame gide. 

SEO tekstai – jų paskirtis ir tikslas

Vidiniai arba išoriniai SEO tekstai yra skirti tam, kad pagerintų svetainės ir(ar) konkretaus landing page poziciją Google rezultatų puslapyje (SERP). Pagrindinis šių tekstų tikslas - pritraukti organinį srautą į svetainę. Tam, kad pavyktų tai pasiekti, į SEO tekstus įtraukiami atitinkami raktažodžiai ir raktinės frazės, interaktyvūs ir kiti vartotojams aktualūs elementai bei naudinga informacija. Svarbu, kad tekstas būtų aktualus potencialiems lankytojams, o turinys atitiktų naudotojų ketinimus (angl. search intent), taip gerinant svetainės reitingą.

Be to, gerai optimizuotas turinys padeda kurti prekės ženklo bei domeno autoritetą ir kelti patikimumą. Kai svetainė nuolat užima aukštas pozicijas paieškose, naudotojai ją laiko patikimesniu informacijos šaltiniu. Dėl šio patikimumo gali padaugėti atgalinių nuorodų (angl. backlinks) iš kitų patikimų svetainių, o tai dar labiau padidina svetainės autoritetą ir paieškos reitingą. 

Apibendrinant, SEO tekstų tikslas yra ne tik patenkinti paieškos sistemų algoritmus. Jie tarnauja kaip tiltas tarp paieškos sistemų algoritmo ir naudotojų. SEO tekstai, kuriuose daugiausia dėmesio skiriama kokybei ir aktualumui, atlieka svarbų vaidmenį pritraukiant bei sudominant potencialius klientus bei vartotojus. Be jų neįmanomas pilnavertis interneto svetainės optimizavimas.

10 profesionalų patarimų geresniam SEO tekstų rašymui

Norint sėkmingai parengti straipsnį, gidą ar aprašymą, reikia ne tik surinkti įdomią informaciją, bet ir ją tinkamai suformatuoti bei pateikti. Štai jums net 10 profesionalų rašytojų patarimų, su kuriais SEO tekstai tampa geresni.

Atlikite kruopštų raktinių žodžių tyrimą (atsižvelgdami į paieškos tikslą)

Pradėkite nuo terminų, kurių ieško jūsų auditorija, tyrimo. Specialistai naudoja „Ahrefs“ bei „SEMrush“ bei „Google“ konsolę, kad suprastų paieškos tikslą (angl. search intent). Jis gali būti: navigacinis, informacinis, komercinis arba susijęs su sandoriu. 

Žinant, kokius raktinius žodžius potencialūs verslo klientai naudoja „Google“ ir kokiu tikslu jie juos įveda, galima pritaikyti turinį taip, kad jis atitiktų naudotojų poreikius. Pavyzdžiui, vieni vartotojai nori sužinoti apie jūsų prekių privalumus, o kiti ieško puslapio, kur galėtų prekę įsigyti. Turinys, kurio reikėtų šiems puslapiams – labai skirtingas. 

Kurkite aukštos kokybės, vertingą turinį

Daugiausia dėmesio skirkite informatyviam, gerai paruoštam ir skaitytojams tikrai naudingam turiniui rašyti. Nerašykite ir nepublikuokite bet ko. „Google“ pirmenybę teikia E-E-A-T gaires atitinkančiam turiniui. 

Tai yra tie puslapiai kurie atsako į auditorijos klausimus ir tenkina jos poreikius bei, kurie turi gerą reputaciją internete bei savo nišoje. Labai didelis pliusas, jeigu teksto autorius (rašytojas) taip pat turi daug įrašų ir yra pasižymėjęs šioje sferoje. Tik tokiu atveju jam(-ai) aiškiai turi būti priskiriama autorystė.

Natūraliai įterpkite raktinius žodžius (venkite jų užpildymo)

 Į svarbias puslapio dalis (pavyzdžiui, Title, antraštes ir įžanginę pastraipą) įtraukite pagrindinius raktažodžius, kad „Google“ algoritmams bei skaitytojams parodytumėte, apie ką yra jūsų turinys. Naudokite juos natūraliai ir įtraukite į kontekstą. Nepersistenkite, nes raktinių žodžių ir frazių „kimšimas“ gali pakenkti skaitomumui ir pozicijoms.

Sukurkite veikti skatinančias Meta žymas ir aprašymus. 

Sukurkite aiškų, patrauklų Meta pavadinimą, į kurį įtrauktas pagrindinis raktažodis ir kuris patraukia dėmesį. Galite pasinaudoti konkurentų pavyzdžiais ir juos kiek pamodifikuoti. Galite pasinaudoti šiuo „HigherVisibility“ įrankiu, kad pamatytumėte, kaip jūsų vizija atrodytų realioje „Google“ paieškoje. 

Kartu su Meta Title, pateikite glaustą meta aprašymą (apie 155 simbolių ilgio), kuris apibūdintų jūsų turinį ir skatintų žmones spausti ant jūsų nuorodos. Ši ištrauka dažnai yra pirmas įspūdis, kurį vartotojai susidaro apie jus, todėl pasistenkite, kad tas įspūdis būtų kuo geresnis!

Naudokite antraštes ir paantraštes turiniui organizuoti

Straipsnį ar aprašymą skirstykite į skyrius naudodami antraštes (H1, H2 ir t.t.). Gerai struktūruotą puslapį lengviau indeksuoti paieškos sistemai ir skaityti žmogui. Optimizuotos antraštės padeda paieškos sistemoms suvokti pagrindines temas, jei į pavadinimus įtraukiate raktažodžius

Siekite lengvo skaitomumo

Prioritetą teikite trumpiems sakiniams. Ten, kur galite, rašykite trumpomis pastraipomis, įtraukdami punktų ir sunumeruotus sąrašus, turinio lenteles, grafikus ir kitą medžiagą, kuri padeda įsisavinti svarbiausius dalykus. Taip pat galite paryškinti svarbiausią informaciją

Skaitytojui patogus formatas padeda įsitraukti ir nenuvargina, dėl ko jie praleidžia daugiau laiko jūsų svetainėje. „Google“ tai vertina. 

Įtraukite vidines ir išorines nuorodas

Savo turinyje įterpkite nuorodas į atitinkamus savo svetainės puslapius (vidines nuorodas) ir, jei reikia, į patikimus išorinius šaltinius (išorines nuorodas). Vidinės nuorodos padeda lankytojams naršyti jūsų svetainėje ir gauti maksimalią SEO vertę, o išorinės nuorodos į patikimas svetaines gali padidinti jūsų turinio patikimumą.

Optimizuokite paveikslėlius, naudodami Alt tekstą

Tekstai neturėtų apsieiti be vaizdinės medžiagos. Jei per „Wordpress“ ar kitą turinio valdymo platformą įtraukiate multimedijos vaizdus, optimizuokite juos. 

Naudokite aprašomuosius failų pavadinimus ir paveikslėlių alt tekstą (įskaitant raktažodį, jei jis natūraliai tinka prie paveikslėlio). Taip paieškos sistemos supras vaizdo turinį, o regos negalią turintys naudotojams jis bus taip pat prieinamas („Google“ tokius dalykus įvertina). 

Būkite „žmogiškesni“

Jeigu tai tinka prie jūsų verslo „brand voice“ ir strategijos, būtinai rašykite tekstus draugišku, žmogiškesniu tonu, kuris labiau rezonuotų su auditorija. Naudodami pasakojimo stilių, realius pavyzdžius ar rašydami pokalbio, labiau neformaliu stiliumi galite sudominti skaitytojus ir išlaikyti juos puslapyje ilgiau. Taip net ir ne toks originalus turinys įgauna naujų spalvų.

Atnaujinkite turinį ir stebėkite rezultatus

SEO tekstų rašymas nėra darbas, kuris turi galutinę stotelę. Kartu su SEO specialistais, rašytojai turi nustatyti, kada ateina laikas atnaujinti įvairų svetainės turinį, kad informacija būtų tiksli ir aktuali (taip parodysite ir skaitytojams, ir paieškos sistemoms, kad jūsų puslapis tebėra aktualus). 

Nuo ko pradėti turinio rinkodaros ir tekstų rašymo planą?

Rašyti tik dėl rašymo versle neverta. Jei norite iš savo laiko, pastangų ir resursų gauti naudos, reikia sudaryti turinio planą ir išpildyti visus jo punktus. Kuriant turinio rinkodaros ir tekstų rašymo planą, reikia mąstyti strategiškai, kad pavyktų sukurti tekstus, kurie duoda naudą ir, kad bendras turinys būtų artimas strateginiams verslo tikslams. Parengėme patogų gidą, kuris padės susidaryti planą, kaip turėtų būti planuojami bei kuriami SEO tekstai.

  1. Išsikelkite aiškius tikslus. Pradėkite nuo konkrečių, išmatuojamų, pasiekiamų, aktualių ir laike apibrėžtų (SMART) tikslų išsikėlimo. Pavyzdžiui, nuspręskite per ateinančius šešis mėnesius siekite 33 % padidinti svetainės lankomumą arba per mėnesį gauti 50 leads, naudodami publikuojamą turinį. 
  2. Pažinkite savo auditoriją. Reikėtų atlikti detalų tyrimą, kad nustatytumėte savo auditorijos demografinius duomenis, intencijas ir vadinamuosius pain points, kuriuos galite išspręsti. Išsamios klientų profiliuotės (customer personnas) padeda kuriant temas ir turinio dalis, kurios rezonuotų su skaitytojais.
  3. Atlikite turinio ir svetainės auditą. SEO auditas svetainėms dažnai yra būtent tas dalykas, nuo kurio prasideda visos SEO, o taip pat ir turinio strategijos kūrimas. Peržiūrėkite esamą turinį, kad įvertintumėte rezultatus ir nustatytumėte silpniausius puslapius bei silpnąsias vietas. Sutelkite dėmesį į turinį, kuris duotų didžiausią naudą.
  4. Pasirinkite jūsų verslui tinkamiausią turinio formą. Nuspręskite, kokie formatai labiausiai tiktų. Pigiausia – pradėti tinklaraštį arba užpildyti landing puslapius turiniu. Itin didelę vertę sukuria technologiniai dokumentai, vaizdo įrašai, infografikai ar net podcast'ai. Pasirodo, kad dabartinėje rinkoje, net apie 93 % rinkodaros specialistų mano, jog trumpos formos vaizdo įrašai labai gerai įtraukia vartotojus, todėl galima rašyti jiems skirtus scenarijus (Lifewire). 
  5. Sudėliokite turinio kalendorių. Suplanuokite turinio įkėlimą sukurdami kalendorių, kuriame būtų nurodyta, koks turinys bus skelbiamas ir kada tai darysite. Nuoseklumas padeda išlaikyti pastovų turinio srautą jūsų auditorijai ir stabiliau pritraukia naujų lankytojų srautą.
  6. Pagalvokite, kaip AI įrankiai galėtų padidinti produktyvumą. Nors patikėti tekstų rašymą ir kūrimą vien tik AI nepatartina, kadangi „Google“ atpažįsta tokį turinį ir už jį mažina rezultatus, galite naudoti AI tam, kad patobulintumėte turinio strategiją. Daug rinkodaros specialistų naudoja dirbtinį intelektą tokioms užduotims, kaip naujų temų paieška (62 %), turinio apibendrinimas (53 %) ir juodraščių parengimas (44 %). (Pagal CMI)
  7. Nuolat stebėkite rezultatus. Reguliariai vertinkite, kaip jūsų SEO tekstai „performina“, pagal tokius rodiklius kaip įsitraukimo lygis, kontaktų (lead) generacija ir konversijos. Duomenimis pagrįstas požiūris leidžia nuolat tobulėti ir prisitaikyti prie bendrų strateginių tikslų. 

5 dažniausios SEO tekstų klaidos, kurių reikia vengti

Ne veltui yra atskira tekstų kūrėjų profesija. Jeigu rašymu bandytų apsiimti eilinis žmogus, jis galėtų pridaryti tam tikrų klaidų, kurios neleistų tekstams pasiekti geriausių rezultatų. Štai 5 dažniausios.

  1. Per didelė raktažodžių koncentracija. Dėl turinio perpildymo raktiniais žodžiais paieškos sistemos gali mažinti teksto reitingą, nes dėl to nukenčia skaitomumas ir suprastėja naudotojo patirtis.
  2. Neoriginalus, pasikartojantis turinys. Vienodo arba labai panašaus turinio skelbimas keliuose puslapiuose klaidina paieškos sistemas, dėl to mažėja reitingai. 
  3. Optimizuojamas tik tekstas, bet ne meta aprašymai ir pavadinimai. Meta elementų ignoravimas gali sumažinti gaunamų paspaudimų skaičių ir pozicijas.
  4. Ignoruojamas paieškos ketinimas. Sutelkus dėmesį tik į raktinius žodžius ir neatsižvelgus į naudotojo ketinimus, gali būti kuriamas auditorijos poreikių neatitinkantis turinys, todėl sumažės įsitraukimas ir nekils pozicijos.
  5. Siekiama kiekybės, ignoruojant kokybę. Tokiu būdu kuriamas nenaudingas arba pasikartojantis turinys, kuris kenkia domeno autoritetui, SEO rezultatams bei neduoda naudos skaitytojams. 

Kadangi kiekvienas verslas nori ne tik išlaikyti, bet ir pagerinti pozicijas paieškos sistemose, rašytojai turi užtikrinti, kad atitiks atitiks naudotojų lūkesčius ir techninius SEO standartus. Tam labai svarbu vengti aukščiau išvardintų klaidų.

Kokius tekstus „Google“ algoritmas vertina geriausiai?

Norint, kad jūsų SEO tekstai užimtų geriausias pozicijas „Google“ paieškose, labai svarbu derinti siekį įtikti pačiam „Google“ su siekiu įtikti skaitytojams. Turime keletą gairių su konkrečiais patarimais, kad žinotumėte, kokius tekstus „Google“ algoritmas galėtų vertinti geriausiai.

Pirmiausia reikia paminėti tai, jog „Google“ į aukščiausias pozicijas kelia turinį turi unikalią vertę, nesidubliuoja ir nėra paviršutiniškas, o galėtų būti įvardintas, kaip ekspertiškas. „Backlinko“ atlikus 11,8 mln. ‚Google‘ paieškos rezultatų tyrimą nustatyta, kad vidutinis žodžių skaičius geriausiai vertinamuose puslapiuose yra 1 447 arba apie 1 500.

O, bet, tačiau – tai negali būti tik turinio kiekis. Jis turi būti ir naudingas. Turinys turi atitikti naudotojų paieškos lūkestį: informaciją, navigaciją ar pirkimo intenciją. Tam, kad suprastų ketinimus, „Google“ naudoja natūralios kalbos apdorojimo modelį (BERT). Pavyzdys galėtų būti užklausa „Best Laptops in 2025“. Čia geriausi rezultatai atitinka sandorio ketinimus, nes pateikia produktų specifikacijas ir kainas, o ne tik bendrą istoriją ar įdomius faktus. Šaltinis „First Page Sage“ praneša, kad turinio atitikimo paieškos ketinimui svarba, „Google“ tinkle 2025 m. I ketvirtį išaugo ir dabar sudaro iki 12 % „Google“ algoritmo svorio.

Būtent šiuos patarimus labiausiai turėkite omenyje, kai kursite SEO tekstus.

Dažniausiai užduodami klausimai

Kokio ilgio SEO tekstus reikia rašyti?

SEO tekstai paprastai turėtų būti 1000-2000 žodžių ilgio, kad paieškose reitinguotųsi gerai. Tačiau optimali apimtis priklauso nuo naudotojo ketinimų. Supraskite, ar naudotojas ieško greito atsakymo, kuriai gali pakakti 300-500 žodžių, ar jam aktualūs išsamūs gidai (pvz., „Kaip sukurti svetainę“), galintys turėti turi daugiau nei 2000 žodžių. Analizuokite konkurentus ir, jei pavyksta, stenkitės pranokti jų publikuoto kiekį. 

Geriau yra tekstus rašyti patiems ar samdyti rašytojus?

Rašydami patys sutaupote pinigų ir užtikrinate turinio nuoseklumą, tačiau samdydami kvalifikuotus rašytojus didinate turinio SEO aspektų efektyvumą ir galite gauti daug daugiau turinio. Profesionalai pasiekia geresnių rezultatų, nes greičiau pateikia nušlifuotą, optimizuotą turinį nei žmogus, kuris rašys turėdamas šį darbą, kaip papildomą atsakomybę. 

Kiek svarbi rašytojo kompetencija/patirtis?

Rašytojo kompetencija yra labai svarbi, ypač YMYL nišose kaip sveikatos ar finansų temos, kur E-E-A-T gairės labai smarkiai lemia reitingus. Patyrę rašytojai kuria autoritetingą ir patikimą turinį. Jį „Google“ vertina palankiau. 

Kokiose verslo srityse prioritetą reklamos išlaidose būtina teikti SEO tekstams?

Elektroninės prekybos, teisinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir technologijų srityse SEO tekstai gali būti labai reikalingi dėl aukštos konkurencijos ir to, kad klientai labai daug domisi, lygina informaciją. Šiems sektoriams reikia aukščiausių pozicijų, kad būtų galima pritraukti naudingą svetainės lankytojų srautą. SEO yra ekonomiškai efektyvi investicija į reklamą.

Kokiose verslo srityse SEO tekstai gali nebūti toks didelis prioritetas?

Vietiniai fiziniai verslai (pvz., restoranai), prabangos prekių pardavėjai arba B2B, su tiesioginiais pardavimais susijusios organizacijos gali neskubėti kurti SEO tekstus. Jie dažnai labiau pasikliauja tradiciniais lankytojų srautais, prekės ženklo prestižu ar asmeniniais santykiais, o ne organinės paieškos matomumu, todėl galima neskubėti kurti turinį.