Svetainės kontaktų puslapyje dažniausiai pasitaikančios klaidos - ko reikėtų nepamiršti?

Turbūt žinote, kad sėkmingam verslo vystymui internete reikia, kad klientai galėtų lengvai rasti jūsų įmonės kontaktus. Galimybė susisiekti su atstovais ar gauti pagalbą net, jeigu nenaudojama, vis tiek prideda saugumo ir užtikrintumo klientui, kuris planuoja apie arba mąsto dėl pirkimo. Kuo geriau optimizuotas ir veikiantis jūsų kontaktų puslapis, tuo lengviau klientai jus ras ir tuo daugiau srauto pritrauksite į savo puslapį. Prasti UX sprendimai ir netinkamas išdėstymas, kita vertus, veda prie klientų netekimo ir mažėjančio pardavimų skaičiaus.

Kaip gi išvengti tų klaidų, kurios gali būti daromos kontaktų puslapyje ir kaip maksimalizuoti iš šios svetainės srities gaunamą naudą?

 

Didžiausia klaida – visai nėra jokio kontaktų puslapio

Dabartiniame interneto amžiuje, kuomet beveik visas paieškas valdo Google, norint būti matomiems internete, reikia žaisti pagal jų taisykles. Pirkėjai ir klientai, kurie pastebi verslą internetu, dabar sudaro, jeigu ne didžiąją, tai bent tikrai pastebimą klientūros dalį bet kuriame sektoriuje. Kadangi Google pradėjo daug dėmesio skirti lokalizuotoms paieškoms (kuomet ieškančiam rodomas turinys, optimizuotas pagal jo(-s) buvimo vietą), verslui atsirado galimybė gauti dar daugiau srauto ir potencialių pirkėjų.

Tačiau Google verslo puslapių valdymo gidas aukščiau kelia ir geriau reitinguoja tuos verslus, kurie tinkamai užpildo kontaktų formas ir puslapius. Tad natūralu, kad pirma klaida, kurią galite daryti – visai neturėti kontaktų formos ir kontaktinės informacijos.

Pagal naujausias rekomendacijas, reikėtų turėti atskirą landing page savo kontaktams ir lokacijai. Jeigu jūsų įmonė turi filialus skirtinguose miestuose, tai reikėtų po atskirą landing page būtent tų filialų kontaktams. Tokią optimizaciją Google vertina labai pozityviai.

Jūs tik pagalvokite apie pačią pirminę ir pagrindinę jūsų svetainės funkciją. Ji turi tarnauti naudotojui/lankytojui ir suteikti reikalingą informaciją apie tai, kaip jus rasti ir kaip su jumis susisiekti. Labai didelė dalis pirkėjų turi klausimų ar abejonių, kurias galite išsklaidyti ir konvertuoti užklausą į pardavimą. Jeigu patogu susisiekti ir turinys bei pateikimas kviečia dalintis klausimais bei nebijoti kreiptis – jūs gausite didžiulę naudą bei daugiau užklausų.

 

Daug kam kenkianti klaida – pasenusi informacija

Čia viskas atrodo savaime suprantama. Jūsų adresas, telefono numeris ir el. pašto adresas bei socialinių tinklų nuorodos turi būti veikiančios. Nedėkite Instagram logotipo, jeigu ant jo nebus nuorodos.

Jeigu kontaktų puslapyje yra nurodyti ir personalo darbuotojai, atnaujinkite jų informaciją pagal pasikeitimus. Klientai labai netoleruoja pasenusios informacijos, todėl, jeigu jausis iššvaistę savo laiką skambinėdami nebenaudojamu numeriu, apie pardavimą ir konversiją bei gerą atsiliepimą galite pamiršti.  

 

Dažnai pasitaikanti klaida – sunkiai randamas ar sunkiai suprantamas kontaktų puslapis

Nors verslo įvaizdis ir jo komunikacijos tonas yra labai svarbūs, tam tikrus dalykus reikėtų palikti „tyrus“ ir „originalioje būsenoje“. Namų puslapį, prekes/paslaugas ir kontaktų formą klientai ir naršantys turėtų rasti be vargo. Jeigu jums patiems yra tekę per paiešką vargti dėl kontaktų puslapio, tikriausiai bent minimaliai suirzote, kadangi toks svarbus dalykas turėtų būti lengvai randamas ir lengvai pastebimas.

Nekeiskite kontaktų formos pavadinimo į kažką pernelyg ekstravagantiško. Ši skiltis tesivadina „Kontaktai“, „Susisiekite“, „Susisiekite su mumis“ ir panašiai. Kalbant web dizaino terminais, jūsų kontaktų forma turėtų būti pagrindiniame meniu ir footer meniu. Kontaktų puslapiui geriausia sukurti atskirą landing page, kurio nuoroda būtų www.jūsųpuslapis.lt/kontaktai/.

Kontaktų formoje susilaikykite nuo juokelių ar blaškančių vizualių sprendimų. Tebūnie dėmesys sutelktas į žemėlapį, telefono numerį, adresą ir el. paštą bei kitus komunikacijos kanalus.

Svarbu paminėti, kad naudotojus, bent jau Lietuvoje gali dažnai klaidinti, jeigu prie jūsų kontaktinės informacijos nurodomas juridinio asmens pavadinimas skiriasi nuo puslapio domeno pavadinimo. Tarkime, jūsų interneto puslapis yra www.BatukaiBatai.lt, tačiau jį valdo UAB „ABCDE123“, nurodydami UAB pavadinimą kontaktuose, galite žmones klaidinti. Jeigu domeno pavadinimas nesutampa su juridinio asmens ženklinimu, aiškiai atskirkite rekvizitus, kurie, geriausiai įsikuria footer meniu arba kur nors apačioje.

 

Dar viena klaida - Jeigu yra tik kontaktų forma

Kažkada to pakakdavo, tačiau dabartiniais klientų aptarnavimo kokybės vertinimo standartais, tik kontaktų forma yra labai silpno klientų aptarnavimo ženklas. Jeigu savo lankytojams galite pasiūlyti tik užpildyti formą be jokios galimybės susisiekti kitaip – garantuojame, kad neatitinkate jų poreikių dėl patogumo sau.

Visada pasitaiko žmonių, kurie tos formos nesupranta, kažką užpildo ne taip. Dėl šios priežasties vien tik forma likti negali. Privalote palikti ir tiesioginiam susisiekimui tinkamą el. pašto adresą, telefono numerį, adresą ar net visus duomenis. Pati forma nėra blogas sprendimas, tačiau ji negali būti viena. Jūsų forma neturi būti per ilga, ji turi būti interaktyvi (angl. responsive) ir privalo veikti tinkamai. Jeigu paspaudus mygtuką atrodo, kad nieko neįvyko, bet užklausa buvo išsiųsta, jūsų kolektyvas gali kitą dieną rasti 100 skirtingų užklausų iš to pačio kliento, kuris nesuprato, kad viskas jau išsiųsta, nes formos šablonas sulūžęs.

 

Turbūt labiausiai erzinanti klaida – sulūžusi captcha

Tikriausiai nėra tokio interneto naudotojo, kuris(-i) nebūtų paleidę keiksmažodžių, adresuotų prastam captcha dizainui. Nors suprantama, kad puslapiai nori apsisaugoti nuo spam ir robotų, tačiau naudokite tik tokias captcha, kurios žmonėms būtų suprantamos. Jeigu reikia penkias minutes spręsti dėliones arba su padidinamuoju stiklu spoksoti į laukelį bandant atskirti „Z“ nuo „3“ ar „I didžiają“ nuo „L mažosios“ – tuomet kažkas tikrai ne taip. Jūs tiesiog neteksite kontaktų ir srauto...

 

Patarimas – socialiniai tinklai yra jūsų pusėje

Kad ir kaip nepatikimai žiūrite į Facebook, Instagram, LinkedIn ar kitus socialinius tinklus, paskyras juose turėti verta. Jūsų verslui praverčia bet koks kokybiškas turinys, o nuotraukos ir aprašymai internete yra vienas iš svarbiausių pardavimo variklių. Jeigu galite talpinti nuotraukas ir vaizdelius bei skirsite laiko atrašymams, turėtumėte generuoti bent pozityvius atsiliepimus ir potencialių klientų srautą!