Koks resursas pasaulyje yra pats brangiausias? Tai ne auksas, deimantai ir net ne pinigai. Tai – laikas. Net ir pats kantriausias žmogus pasaulyje nori savo poreikius patenkinti ir informaciją ar atsakymus į klausimus gauti kuo greičiau. Jūs – taip pat. Tad tikrai nėra malonu, kuomet matote ką nors įdomaus internete arba norite apie kažką sužinoti daugiau, o interneto puslapis, į kurį atėjote, vos veikia ir ilgai kraunasi. Jeigu jūsų page speed rodikliai yra prasti, jūs galite greitai prarasti klientus ir labai pakenkti savo SEO rezultatams. Pasižiūrėkime, kodėl svetainės užkrovimo greitis svarbus, kodėl jūsų puslapis gali lėtai krautis.
Kas yra svetainės užkrovimo greitis (angl. Page speed)
Page Speed yra matuojamas indeksas, kuris rodo, kaip greitai užkraunamas turinys, esantis konkrečiame interneto puslapyje.
Page Speed žmonės dažnai maišo su Site speed. Tačiau pastarasis yra visiškai kitas matmuo. Būtent svetainės užkrovimo greitis (mūsų jau minėtas Page speed) yra šiam straipsniui svarbesnis matmuo. Jį galima matuoti dvejopai – skaičiuojant, kiek laiko reikia kol visas turinys puslapyje bus užkrautas („page load time“) arba pagal tai, kol užkraunamas pirmasis duomenų baitas (kiek laiko reikia, kol naršyklė gauna pirmuosius duomenis iš serverio).
Nemokamai savo svetainės užkrovimo greitį galite sužinoti iš Google PageSpeed Insights. Skalė rodo žalią dydį? Viskas puiku. Rezultatas yra oranžinis arba raudonas? Reikia korekcijų.
Kuo greičiau jūsų puslapis užkraunamas – tuo geriau naudotojui ir tuo mažiau jų atkrenta dėl to, kad nebeužteko kantrybės sulaukti rezultato. Tuo mažiau pajamų ir naudos praranda jūsų verslas. Statistika ir tyrimai aiškiai rodo ryšį tarp lėto krovimo ir sumažėjusių konversijų.
Geroji SEO praktika šioje srityje
Turbūt nenustebsite sužinoję, kad yra ne viena SEO strategija, triukas ir metodika, kuri leidžia optimizuoti puslapio užkrovimo laiką. Tai svarbu ne tik vartotojams, bet ir pačiam Google algoritmui, kadangi pagal krovimo laiką paieškos variklis reitinguoja puslapius. Tiesą sakant, Google labiausiai stebi ne viso turinio, bet pirmojo baito užkrovimo laiką.
Turėkite omenyje, kad Google standartai ir algoritmo parametrai gali nuolatos kisti. Visgi geroji praktika yra tiksli ir teisinga bent jau porai pusmečių į priekį ir tik po rimtų algoritmo ar paieškos variklio atnaujinimų apsimoka peržvelgti savo strategiją.
Duomenų kompresija
Pradėkite nuo duomenų kompresijos. Visus CSS, HTML ir JavaScript failus, kurie yra nei 150 baitų dydžio suspauskite (angl. compress) naudodami kurią nors programą. Pats Google jums rekomenduoja CSSNano ir UglifyJS įrankius.
Sumažinkite nukreipimų (angl. redirect) skaičių
Kiekvieną sykį, kai jūsų puslapis naudotoją nukreipia į kitą puslapį, tam naudotojui reikia daugiau laukti, kol pasibaigs HTTP užklausos-atsakymo ciklas.
Tarkime, jeigu jūsų mobilaus nukreipimo šablonas atrodo taip:
puslapis.lt -> www.puslapis.lt-> m.puslapis.lt -> m.puslapis.lt/home
turite žinoti, kad kiekvienas papildomas nukreipimas lėtina krovimo laiką.
Tinkamai išnaudokite naršyklių talpyklas (angl. cache)
Šių laikų naršyklės sutalpina labai daug informacijos (nuotraukas, JavaScript failus, stiliaus dokumentus (angl. stylesheets) ir daugybę kitų). Tai daroma tam, kad grįžus į jūsų puslapį, vartotojui užuot vėl laukus, kol viskas iš naujo užsikraus, tam tikri elementai jau yra paruošti. Dėl to puslapiai greičiau užkraunami. Pasinaudokite įrankiais, tokiais kaip YSlow, kad matytumėte ar talpyklose talpinami jūsų duomenys turi galiojimo laiką. Nebent dažnai keičiate dizainą, apribojimas metams yra daugiau nei pakankamas.
Optimizuokite nuotraukas ir vaizdinius failus
Kad ir kaip smagu publikuoti aukštos raiškos nuotraukas, deja, SEO tikslams ir greitesniam krovimui reikėtų nenaudoti didesnių nuotraukų nei būtinai reikia. JPG failo formatas geriau tinka fotografijoms, o PNG – grafikai su mažiau nei 16 spalvų. Jeigu pasinaudosite CSS sprites failų kūrimu, galėsite padaryti taip, kad visas nuotraukas puslapyje užkrautų vienu metu – sumažinant HTTP užklausų skaičių ir, pagreitinant krovimo laiką.