TikTok ar SEO: kuris kelias į sėkmę Jūsų verslui?

Atrodo, kad dabartinėje, ypač jaunimo socialinėje erdvėje karaliauja socialinis tinklas TikTok. Nors dėl to, kad tai yra iš prieštaringai vertinamos Kinijos kilęs projektas ir dėl to apie TikTok sklando nemažai sąmokslo teorijų, šis tinklas išlaiko didžiulį populiarumą ir toliau pritraukia naujus vartotojus. Tad rodos, jog ir jūsų verslui „reikėtų skubėti į šį traukinį“, kad jis nenuvažiuotų, tiesa?

O, bet, tačiau. Realybė Lietuvos rinkoje yra kiek kitokia. Labai realu, kad bent jau kol kas ir turbūt artimiausiu metu, investicijos į SEO, o ne TikTok Ads, net turint ganėtinai jauną auditoriją, turbūt turėtų išlikti pirmesniu prioritetu. Apžvelkime kuo įdomi TikTok reklama, koks jos potencialas bei kaip ją galima lyginti su SEO. 

TikTok reklama: privalumai ir trūkumai

TikTok ir 2025 metais gali būti įvardinamas kaip sparčiai augantis socialinis tinklas, ypač populiarus tarp jaunimo. Lietuvoje TikTok vardas sulaukia didelio dėmesio, o verslai pradeda vis aktyviau naudoti TikTok reklamą savo rinkodaros strategijose.

Privalumai

  • Didelis įsitraukimas (High Engagement). TikTok iš daugelio kitų soc. tinklų išsiskiria ganėtinai aukštu vartotojų įsitraukimu. Remiantis „Brandwatch“ duomenimis, vidutinis įsitraukimas yra tarp 4-9 %, palyginti su 3,5% Instagram ir 1,7% Facebook tinkluose.
  • Kūrybiški reklamos formatai. Platforma siūlo leisti įvairaus formato reklamas. Tai yra: sponsored tipo vaizdo įrašai, kuriami iššūkiai ar jau puikiai pažįstamos „hashtag“ kampanijos. Taip ir patys vartotojai įtraukiami į kampaniją.
  • Tikslinės auditorijos atrinkimas. TikTok Ads leidžia tiksliai segmentuoti auditorijas pagal įvairius kriterijus, tokius kaip lokacija, demografiniai duomenys ar elgsenos modeliai. Dėl šių parametrų auga reklamos efektyvumas.

Trūkumai

  • Labai jauna auditorija. TikTok socialiniame tinkle tik <30 % vartotojų yra vyresni nei 35-erių metų amžiaus, dėl to dauguma verslų per čia pritrauks tik jaunesnius klientus, o aktualiau čia reklamuotis tiems, kurie ieško jaunos klientūros.
  • Labai trumpalaikis turinys. TikTok turinys yra trumpalaikis ir viskas platformoje ypatingai sparčiai kinta, todėl norint išlaikyti auditorijos dėmesį, reikia nuolat kurti naują ir įdomų turinį. Geriausia – po kelis įrašus kasdien. 

TikTok Ads – statistika realiame pasaulyje

Dabar TikTok turi per 1,58 milijardo naudotojų visame pasaulyje. Platformos išskirtinumas – galimybė patogiai kurti, publikuoti ar smagiai bei įtraukiančiai redaguoti ir montuoti trumpus vaizdo įrašus net ir su populiariosios muzikos garso takeliais. TikTok Ads – reklamos TikTok‘e platforma, per kurią valdomos visos reklamos kampanijos.

Įvertinus visą 2024 m. statistiką, ši platforma kartu su kitomis socialinėmis medijomis buvo tarp trijų pagrindinių vartotojų laisvalaikio praleidimo būdų. Tai rodo, kad socialiniai tinklai, įskaitant TikTok, yra labai svarbūs daugelyje reklamos strategijų.

jau senstelėjusių Instagram ar Facebook, TikTok išsiskiria aukštu vartotojų įsitraukimo lygiu. Remiantis duomenimis, jos naudotojai atidaro programėlę vidutiniškai 20 kartų per dieną, o vaikai nuo 11 iki 17 metų praleidžia joje beveik 2 valandas kasdien. Tai suteikia prekės ženklams galimybę pasiekti jauną auditoriją, nors vyresnių žmonių su realia perkamąja galia tikrai nėra daug - virš 60% vartotojų yra 16–24 metų amžiaus.

TikTok reklama Lietuvoje – realios sąlygos

Lietuvoje TikTok taip pat sparčiai populiarėja. Nuo 2018 metų mūsų šalyje veikianti platforma pritraukė kelis šimtus tūkstančių vartotojų. Vidutiniškai lietuviai čia praleidžia apie 50–60 minučių per dieną.

Tokie duomenys rodo, kad TikTok reklama Lietuvoje yra efektyvi priemonė siekiant jauną ir soc. tinkluose aktyvią auditoriją. Tačiau svarbu atsižvelgti į tai, kad platformos naudotojų bazė kol kas nėra tokia įvairi, kaip kituose tinkluose. 

SEO – tvarūs rezultatai netvarioje aplinkoje

Nors TikTok ads ir yra vis auganti platforma, tačiau SEO jau dabar padeda pasiekti bene plačiausią potencialių vartotojų auditoriją. Optimizacija paieškos sistemoms (SEO) yra ilgalaikė investicija, kuri gali duoti tvarių rezultatų.

Gerai optimizuota svetainė turėtų nemažą laiką išlaikyti aukštas pozicijas paieškos rezultatuose, pritraukiant nuolatinį srautą, o jis susidės iš vartotojų, kurie aktyviai ieško jūsų siūlomų produktų ar paslaugų, todėl didėja konversijos tikimybė. 

Tiesa, SEO rezultatai dažnai pastebimi tik po kelių savaičių ar net mėnesių, o paieškos sistemų algoritmai nuolat keičiasi, todėl būtinas pastovus monitoringas bei tęstinis optimizavimas.

Pasirinkimas tarp TikTok reklamos ir SEO priklauso nuo jūsų verslo tikslų, auditorijos ir išteklių. Jei siekiate greitai padidinti prekės ženklo žinomumą ar pritraukti jauną auditoriją, TikTok reklama duos pozityvų impulsą. Tačiau, jeigu norisi pasiekti plačiausią vartotojų ratą ir matyti ilgalaikius rezultatus, reikėtų arba rinktis tik SEO, arba derinti abu rinkodaros kanalus.